alterian Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Prøver igjen (fikk en popup så siten lukket seg) hmm Har et problem med at pcen fryser, låser seg,å rett og slett ikke e fornæyd i d hele tatt...Har prøvd meg på d meste av spyware/FW/antivirus o.l for å få bukt med d. (btw har ingen interne konflikter i maskinen eller knot i pci/agp portene som eg har fått med meg)Jeg mangler noen registerfiler/keys og spybot fant noen døde paths..men ikke noe voldsomt.Skulle kanskje ha postet en Hijscker log her, men tar d seinere...Altså tilfeldige progs fryser.Spiller ikke så mye rolle om eg har mange tasks i gang eller ikke.Pluss musen henger seg opp oxo,feks om jeg drar den over WMP(runing) så kan d begynne å lagge vildt,og programmene fryser og explorer sjeler all cpu i taskmanageren osv. Utrolig utrivelig Har ikke registrert noe hijackers i loggene.....me kanskje noe andre her har vært ute for noe lignende?... Den andre tingen eg tenker på e om RAMbrikken min begynner å bli ustabil (gammel 512 sdram unchecked) eller vifte problem som får skjermkortet tll å hakke... Satser på at noen har (hatt) lignende probs og kanskje funnet ut av D... eg trenger hjelp!!!!!!!!!!!!!!! almost forgot..: Xp pro sp1 Amd xp1700 512 sdram WD 120gb SE Gainward Geforce 2 gts 64 drr MSI kt133 turbo hovedkort Zonealarm 5.09 (free) Spybot 1.3 (SDhelper Teatimer og BrowserHelper På) PcDoctorOnCall (har adaware oxo installed men liker spyboten) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Har du sjekket system og program loggene for feilmeldinger? De pleier som regel å gi noen hint på hva det kan være som forårsaker feilen. Hadde samme problemet her, og da var det Zonealarm som hang maskinen ved bytte av sine logger, og det blei alltid ført som siste entry i program loggen. Lenke til kommentar
alterian Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Takk Vidarkri skal sjekke d ut! Ok prøver å finne de loggfilene...(administrative tools/event viewer/system?). Har noen merkelige errors her...bla datoene til errorentries e feil! De er ikke i system i d hele tatt og oppgir datoer som ligger i fremtiden!. Feks error 06.12.2004 19:02:08 W32time error 06.12.2004 19:01:56 DCOM "system clock is unsyncroniched" og i "adm tools/event view/app" får eg opp en explorer feil....Skal explorerfeil logges i applications då? kanskje d e meg som e helt på tryne men explorer kommer daglig opp med "a critical error has accuired application was closed" eller noe sånt. "Faulting application explorer.exe, version 6.0.2800.1106, faulting module unknown, version 0.0.0.0, fault address 0x02c96fe8." Fant også endel skremmende entries: Warning Winmgmt "A provider, HiPerfCooker_v1, has been registered in the WMI namespace, Root\WMI, to use the LocalSystem account. This account is privileged and the provider may cause a security violation if it does not correctly impersonate user requests." og denne.."A provider, WMIProv, has been registered in the WMI namespace, Root\WMI, to use the LocalSystem account. This account is privileged and the provider may cause a security violation if it does not correctly impersonate user requests." Fant ingen feil angående Zonealarm....eller kanskje jeg ser på feil sted? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Det ser ut som om du har noen registry feil ang. den W32time meldingen, og det er ikke bra ifølge en artikkel jeg fant på Microsoft supports sider. Det kan godt være det som tryner maskina di. De anbefaler en clean install av operativsystemet ved slike feil. Den andre meldinga må jeg ærlig innrømme at jeg ikke skjønner noe av. Prøvde noen søk på google, og det er en del av OS'et, men hva den gjør er jeg ikke sikker på annet en at den kan settes opp til å logge, eller kjøre et eller annet. At du ikke fant noe på Zonealarm er jo bare bra for da er det sannsynligvis ikke den som feiler. Hadde jeg vært deg så hadde jeg formatert, og reinnstallert hele greia. Mulig noen andre her kan forklare mer om den siste logentrien. Endret 16. juni 2004 av vidarkri Lenke til kommentar
alterian Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 takker ! Slettet endel regentries for en stund siden ..... skulle ikke ha gjort det. Xp har problemer med å godta tapet... Slettet entries til progs som eg hadde uninstalled...trodde d ikke gjorde noe (Symantec software for d meste) . Tenkte på en annen ting nå...d kan ikke være noe codecs som kolliderer i WMP då? Det kan vel få frem den explorer faultboxen "ulovlig handling" kanskje.... Ikke helt godt å si ka som e kjernen.... Clean install frister ikke akkurat Har endel recordingprogs (cakewalk) som roter så inn i H**vete med filene sine...+ 10Gb med samples som må inn igjen...hehe Sånne explorer alerter "shutdown progs ol" tror eg e tegn på minnefeil? Roter videre på nettet og ser om eg finner mer info thx (tar gjerne en hijackthis og poster inn senere oxo) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå