Gå til innhold

ny barebone til en venn

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å hjelpe vennen min med å sette opp en data til han, jeg fant ut at siden han skal ha det temmelig billig så valgte jeg å annbefale han en Shuttle siden da får du kabinett og HK til omtrent 2 høvdinger.

Jeg har satt opp dette opsettet:

Shuttle SN45GV2 Barebone PC Socket A nForce2 Ultra400, Lyd, AGP, IEEE1394, US

Kr: 2178.99

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

Kr: 629

Samsung SpinPoint P80 120GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM

Kr: 810

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC333MHz)

Kr: 764

MSI CD-brenner IDE 52x/24x/52x/16x Combo silver/black-dark/grey-blue, Retail, X52

Kr: 434

PowerColor Radeon 9200 128MB DDR AGP, ATI 9200, DVI-I, TV-Out, Retail

Kr: 636

Totalt: 5454Kr + 200 i frakt!

Alle Prisene er fra komplett!

Jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger om hvilke endringer som dere synes jeg burde gjøre og ting som jeg har glemt!

Prisen må ikke bli no særlig høyere enn det den er nå, litt tror jeg ikke skader men helst ikke altfor mye!

Som dere kanskje ser så skal dette være et "budsjett" oppsett. Det skal brukes til internett, chatting og enkle spill (cs osv...)

Og en ting til!!

Siden det er jeg som skal bygge denne dataen, er det noe jeg burde være opmerksom på ved bygging av mini-pc'er? har egentlig aldri bygd en data før, men jeg tror jeg skal greie det ganske enkelt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva som er med på shuttle'r. Kjøler, vifte? Husk kjølepasta! Og: skjermkort? Greit at det skal være budsjett, men 9200 er "boss-PC", hvis du kjøper i dag. 9600 er "budsjett".

Ikke ta det så alvorlig, dere som har 9200. Men for all del: skal du bruke PCen til tyngre spill enn kabal og minesveiper? Kjøp minst 9600. Men det er også snart utdatert... Og hold deg helst unna SE...

Lenke til kommentar

enkle spill sier du...synes ikke radeon 9200 er noe tess uansett hvilke spill man skal bruke d til. Man vil som regel alltid finne et spill man synes er morsomt og ikke kan spille med brukbar grafikk uten lagg. Ville hvertfall investert i et mainstream kort om så ikke et high-end kort.

Endret av ÖzzY
Lenke til kommentar

Jeg vurderer ett 9800pro kort siden de er blitt såpass billige nå, men jeg får se hvor mye penger vennen min kan skaffe.

Også en ting til,

Jeg hadde ett mx420 kort (bruker det nå fordi vifta på det gamle stoppa:P)

og dette kortet drar cs og battlefield 1942 helt fint uten noe eyecandy.

også en annen venn av meg har ett fx5200 og jeg ble faktisk imponert over hvor bra det egentlig greide å kjøre "secret weapons of WW2"

flere forslag?

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Jeg vurderer ett 9800pro kort siden de er blitt såpass billige nå, men jeg får se hvor mye penger vennen min kan skaffe.

Også en ting til,

Jeg hadde ett mx420 kort (bruker det nå fordi kjøleren på det gamle stoppa:P)

og dette kortet drar cs og battlefield 1942 helt fint uten noe eyecandy.

også en annen venn av meg har ett fx5200 og jeg ble faktisk imponert over hvor bra det egentlig greide å kjøre "secret weapons of WW2"

flere forslag?

Ville ha foreslått 9800PRO i sted, men trodde det skulle være så billig som mulig, men dugelig? Jaja, gå for 9800PRO...

EDIT: Skrev feil...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...