simalarion Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg har laget en hjemmeside, kjøpt domene navn og lurer på et par ting 1. Noen som kan forklare dette In order for your Managed DNS Service to get activated you will need to do either one of the below Change the nameservers of glenntheman.net to the below list 35919.dns1.myorderbox.com 35919.dns2.myorderbox.com 35919.dns3.myorderbox.com 35919.dns4.myorderbox.com Once you have made the above changes allow for 24-72 hours propagation time before your service begins working 2. Hvordan lager jeg en korekt cname reckord på min dns med adressen over (hva skall stå på Alias i fohold til fqdm) 3. Noen som har satt opp egen webserver - kjøpt domene og har noen forslag om ting jeg burdet huske? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 hvis du ikke veit hva name server er trur jeg kansje du burde kjøpe alt ferdig. hvis du skal sette opp "ns" eller name server som det hetter, så trenger du mist 2 fast iper. eller gratis name server, kan du få på www.mydomaine.com (enkel web ting , og den er free) du må da sette opp en A record , sette oppe web server på den ipen. anbefalt med fast ip her og. her er eks på en zone file: $TTL 86400 ; 1 day @ IN SOA ns1.xxxxx.org. hostmaster.xxx.no. ( 2003052100 ; serial 28800 ; refresh 7200 ; retry 604800 ; expire 86400 ; default_ttl ) @ IN MX 1 mail.xxxx.no. @ IN NS ns1.xxxxx.org. @ IN NS ns2.xxxxx.org. @ IN A 11.1.1.11 Open IN A 11.1.1.11 www IN CNAME Open. -------------- mx = mail server ns = backup name server A = ip til server cname = samme som en over sjekk www.googel.com for mer info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå