oorzako Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 finn fram kviteringen, og send en kopi av den samt en rekning på 3000;- til dem for tort å svie.. Tenk hvis du hadde vært så "dum" at du ikke visste bedre å hadde betalt inn 3000;- til dem. Hadde en lignende episode, bare med IF-Forsikring. Fikk en rekning på 1558;- for at jeg ikke hadde betalt forsikring på mopeden min de 3 siste månedene, (denne kom i April 2004, men jeg hadde solgt mopeden min i September 2003! og sa opp forsikringa da) Di unnskylte seg veldig og betalte jammen meg inn sum + renter ! sier det bare, IKKE LA DEG LURE Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Vel, personlig har jeg kun gode erfaringer med webshop butikken PCutstyr.no Det er selvfølgelig synd at slike ting skjer, men jeg vil tro at lignende episoder eller saker også har skjedd med andre webshop butikker før. At PCustyr prøver å svindle kundene sine har jeg vanskelig for å tro, da de fra mitt perspektiv ligner på en seriøs webshopbutikk. Det vikrigste er nok å holde en hyggelig tone med personen/butikken en handler i fra, da du som regel også vil få langt bedre respons. Det hadde kanskje vært en fordel å ta dette opp med webshop butikken før en går å klager andre steder? En telefon eller en e-post gir som regel svar. Dette er bare en teori, men jeg velger allikevel å dele den med dere. Dersom det f.eks. hadde vært Komplett.no som hadde vært "synderen" i denne saken, så ville jeg tro at brukerene her hadde vært hyggeligere og mer positiv til en løsning. Jeg vil tro PCutstyr ordner opp i denne saken, da de kjenner til hvor hard konkurranse det er i dagens marked. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Selv anser jeg pcutstyr for å være svindlere. Jeg har 3 ganger sendt inn utstyr som ikke har fungert på noen av mine 3 maskiner. Hver gang har de påstått at varene fungerte som de skulle og forlangt penger for å sende varene tilbake til meg. Jeg kommer garantert aldri til å handle noe mer fra pcutstyr. Når det er snakk om varer som testes, testes disse ut fra feilbeskrivelsen kunden sender med varen. Finner vi eller våre servicepartnere ingen feil med varen kan dette skyldes andre forhold enn beskrevet i feilbeskrivelsen, eller kompatibilitetsproblemer hos kunden. Vi ønsker på ingen måte å lure noen med disse testene. mvh pcutstyr.no Det gjaldt et trådløst tastatur/mus sett som jeg testet på 4 forskjellige maskiner og som fungerte like lite på alle. Vi var mange som bestilte på samme ordre for å spare fraktkostnader og de 3 andre settene, helt like bortsett fra farge som ble bestilt fungerte slik de skulle på alle maskinene. Et annet spørsmål er vel hva jeg skulle tjene på å sende inn et sett som var helt nytt for å få et tilsvarende sett en måned senere. At dere sendte saken til inkasso da vi fortsatt hadde en diskusjon gående er heller ikke noe jeg setter pris på. Dette er vel ikke helt i tråd med loven heller om jeg ikke tar feil. Jeg synes dere skulle trodd meg da jeg sa settet ikke fungerte og byttet det. Jeg opplevde dere som svært useriøse og vanskelige å ha med å gjøre, det var som å snakke med veggen, og jeg tviler på at saken blir noe bedre om jeg tar kontakt denne gangen heller, slik du foreslår i en pm til meg. Om dere skulle snu i døra denne gangen (sender deg en mail med kundenummer, og telefonnummer) sier vel det litt om dere, det at man skal være nødt til å kalle dere svindlere på nettet i halvannet år før dere viser vilje til å løse saken. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Moralen her må vel være at det er lettere å gjøre godt inntrykk ved å utøve god service i utgangspunktet i stedet for å prøve å rette opp brølere som allerede er sluppet ut på et forum. (Les: "Kunden har alltid rett") Det skal litt til for å opparbeide seg tillit hos kundene, men det skal svært lite til for å svekke den. Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Moralen her må vel være at det er lettere å gjøre godt inntrykk ved å utøve god service i utgangspunktet i stedet for å prøve å rette opp brølere som allerede er sluppet ut på et forum. (Les: "Kunden har alltid rett") Det skal litt til for å opparbeide seg tillit hos kundene, men det skal svært lite til for å svekke den. Nettopp, her har du sammenfattet hele poenget. Hvorfor skal jeg bry meg med å bestille flere varer fra PCutstyr.no når jeg lang tid senere risikerer betalingsoppfordringer på ting som vitterlig. Stakkars andre som kanskje ikke tar vare på sine kvitteringer like lenge som jeg (og jeg gjør det heller ikke, har regnskapskontor som har bedre ordenssans enn jeg...). Heldigvis at det finnes andre webshoper! Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Vi antydet at Posten kunne ha gjort feil i denne sammenhengen og ønsket da informasjon fra kunden.Vi har purret til Posten på beløpet kunden viser til, men grunnet feil fra Postens innbetaling er ikke beløpet registrert hos oss. Vi sendte da kunden et høflig brev og forklarte situasjonen. Det at dette har tatt tid skyldes at vi har prøvd å få klarhet i innbetalingene og ventet på Posten. Vi har ikke hatt lyst til å purre på kunden, da dette er - som kunden også sier - en postoppkrav sending. Vel, antydningen om at Posten kan ha gjort en feil kom IKKE i brevet som fulgte fakturaen...Dette ble først sagt på telefon da jeg ringte. Noen høflig forklaring på situasjon kom såvisst ikke i brevet dere sendte. Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Blir tullete å kalle PCutstyr, eller andre seriøse webshopper for svindlere med bakgrunn i en slik sak. Feil kan skje i alle bedrifter. Det viktige er at det blir tatt tak i og rettet opp på best mulig måte. Erfaringene jeg har med PCutsyr er utelukkende positive. Har en bestilling inne nå faktisk på en ekstern hardisk. Men pakketiden til PCutsyr må gjerne forbedres Har returnert varer som ikke har fungert på noen av maskinene mine. De påstår at de har fungert som de skulle og fakturert meg for verkstedregningen. Jeg tolker dette som svindel fra deres side. Dette har skjedd to ganger og jeg har flere kamerater som har opplevd akkurat det samme. Jeg har veldig mange dårlige erfaringer med pcutstyr, og det samme har flere venner av meg. Jeg kommer aldri til å handle derfra og i mine øyne er de svindlere. Vi har i dag snakket med kunden og ryddet opp i problemet. Kunden er nå fornøyd, som er vår målsetting. mvh pcutstyr.no Endret 19. juni 2004 av PCutstyr.no Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Denne tråden har jo etter hvert dreiet seg om flere produkter. Går jeg tilbake til trådens utgangspunkt som var min sak, kan jeg nå fortelle at PCutstyr.no nettopp ringte meg og beklaget dersom brevet de sendte kunne feiltolkes (ang. Postens rolle i dette). De sa også at dersom jeg IKKE hadde hatt kvittering ville de ikke hatt mulighet til eller ønske om å gå videre med saken. Jeg tolker oppringingen som et ærlig ønske om å ordne opp på en grei måte, forklaringene som ble gitt var også i orden. Jeg vil igjen presisere at jeg ikke har snakket om svindel, men lureri med et spørsmålstegn. Jeg kan derfor med stor trygghet besvare mitt eget spørsmål: PCutstyr.no - lureri? med NEI. Vi får se om PCutstyr.no er konkurransedyktige på mine neste bestillinger, da havner de vel på min "anbudsliste" igjen. Uansett, moralen må bli til alle: Ta vare på kvitteringer! Lenke til kommentar
Star Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Hadde tenkt å bestille varer fra pcutstyr i dag, men styrer nok unna... Bler rimelig sjokkert over frakt prisen på 642 kroner også Endret 19. juni 2004 av Star Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Det er helt utrolig å se hvor fort sakene blir ryddet opp når det kommer fram her. Det er også noen som har utnevnt seg som advokater for webbutikker Litt rart å se at kunden blir fornøyd og skryter om den webbutikken som prøvde å "lure" han, du selv sier at du ble oppfordret til å betale inn kr. 3000,- så snart som mulig.... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 synes det var litt dårlig i denne saken av pcutstyr, de burde jobbet hardere med å kontakte posten når det var sendt som oppkrav. greit nok å gjøre en glipp men begynner å ha lest endel på webshoperfaringer som taler mot pcutstyr nå.er ikke helt fornøyd med pcutstyr selv jeg, bestilte en rekke ting fra dem, men de glemte å sende endel av det jeg bestilte som jeg hadde betalt for. greit nok, sendte dem mail og de sendte resten, trodde jeg, de presterte da også å ikke sende alt. synes det var litt dårlig. sendte en defekt vare i retur for 2 uker siden og har ikke hørt noe ennå, da et minnekort jeg kjøpte hos mpx gikk istykker fikk jeg returmail dagen etter, og det tok ca. en uke fra jegt sendte varen til jeg fikk tilbake en helt nytt minnekort som kostet endel mer enn det jeg originalt hadde kjøpt, det synes jeg er god service! skal snart bestille ei ny ladning med datautstyr jeg og noen venner, om pcutstyr greier å ordne opp i sakene straks er det mulig jeg bestiller hos dem, men må si jeg fristes mer av netshop eller mpx, de aller fleste virker mer fornøyd med dem Lenke til kommentar
Rune69 Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Litt rart å se at kunden blir fornøyd og skryter om den webbutikken som prøvde å "lure" han, du selv sier at du ble oppfordret til å betale inn kr. 3000,- så snart som mulig.... Jeg skryter så visst ikke av PCutstyr.no, men belønner at de tar seg tid til å ta direkte kontakt for å ordne opp. Klart jeg kunne sette opp en sur mine og fraråde alle å bruke dette firmaet videre, men hvorfor skal jeg det? Kanskje andre er fornøyde. Jeg fikk i alle fall svar på mitt spørsmål, og kan for mitt vedkommende fastslå at PCutstyr.no IKKE forsøkte å lure meg. En annen ting er at de kunne latt være å forsøke seg på meg i det hele tatt (siden Posten har gjort en brøler). Endret 19. juni 2004 av Rune69 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Nei uff.. Igjen en god grunn til å holde seg hos de store.. Feks komplett.. Lenke til kommentar
3dRacer Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg skryter så visst ikke av PCutstyr.no, men belønner at de tar seg tid til å ta direkte kontakt for å ordne opp. Ehh, det måtte de jo gjøre uansett etter å ha blitt avsløret. De skal ikke belønnes for det mener jeg. Når de har krevd å få 3000 kr fra deg så fort så mulig så er det svindel. Hvis du ikke hadde brukt hode eller ikke hadde tid så skulle du betale dem de pengene... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hei alle sammen! Vi antydet at Posten kunne ha gjort feil i denne sammenhengen og ønsket da informasjon fra kunden. Vi har purret til Posten på beløpet kunden viser til, men grunnet feil fra Postens innbetaling er ikke beløpet registrert hos oss. Vi sendte da kunden et høflig brev og forklarte situasjonen. Det at dette har tatt tid skyldes at vi har prøvd å få klarhet i innbetalingene og ventet på Posten. Vi har ikke hatt lyst til å purre på kunden, da dette er - som kunden også sier - en postoppkrav sending. Det at kunden har kvitteringer er veldig bra, og dette vil selvfølgelig bli tatt videre med Posten. Vi har ikke på noen som helst måte prøvd å lure kunden og at beløpet er strøket over har sin naturlige forklaring på at vi har mottatt en del av innbetalingen. Håper dere har forståelse for sakens gang. Mvh pcutstyr.no Hva om kunden ikke hadde hatt kviteringen fra posten? Jeg tar sjelden/aldri vare på kviteringer i over 1.år og ihvertfall ikke når jeg har en kvitering pr mail. Er det kundens ansvar å rydde opp i deres og/eller postens rot? Hadde faktisk tenkt å bestille meg en cpu fra dere, men etter å ha lest denne tråden så tror jeg heller at jeg betaler noen hundre kroner ekstra fra en seriøs bedrift. Så slipper jeg å risikere en sur overaskelse om et års tid. Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Hei alle sammen! Vi antydet at Posten kunne ha gjort feil i denne sammenhengen og ønsket da informasjon fra kunden. Vi har purret til Posten på beløpet kunden viser til, men grunnet feil fra Postens innbetaling er ikke beløpet registrert hos oss. Vi sendte da kunden et høflig brev og forklarte situasjonen. Det at dette har tatt tid skyldes at vi har prøvd å få klarhet i innbetalingene og ventet på Posten. Vi har ikke hatt lyst til å purre på kunden, da dette er - som kunden også sier - en postoppkrav sending. Det at kunden har kvitteringer er veldig bra, og dette vil selvfølgelig bli tatt videre med Posten. Vi har ikke på noen som helst måte prøvd å lure kunden og at beløpet er strøket over har sin naturlige forklaring på at vi har mottatt en del av innbetalingen. Håper dere har forståelse for sakens gang. Mvh pcutstyr.no Hva om kunden ikke hadde hatt kviteringen fra posten? Jeg tar sjelden/aldri vare på kviteringer i over 1.år og ihvertfall ikke når jeg har en kvitering pr mail. Er det kundens ansvar å rydde opp i deres og/eller postens rot? Hadde faktisk tenkt å bestille meg en cpu fra dere, men etter å ha lest denne tråden så tror jeg heller at jeg betaler noen hundre kroner ekstra fra en seriøs bedrift. Så slipper jeg å risikere en sur overaskelse om et års tid. Om kunden ikke hadde hatt kvittering ville vi ikke krevd beløpet av kunden, dersom kunden selv sier at de har betalt i en slik sak. Kunden kan gi oss mye nytting informasjon og i denne saken hadde kunden kvittering og alt sammen er ordnet. pcutstyr.no er en seriøs aktør i markedet og ønsker å rydde opp i evt problemer som oppstår. Er det noen som har noe de ikke er fornøyd med så send oss gjerne en mail ([email protected]). Vårt mål er fornøyde kunder, og er det misnøye så skal vi ordne opp i dette. Endret 20. juni 2004 av PCutstyr.no Lenke til kommentar
Shoppern Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Har selv handlet mye fra PC.utstyr uten noen problemer. Jobber selv i butikk og vet at det er vanskelige kunder overalt. Tror heller det er maskinene dine det er noe feil med. Du forstår vel at de ikke prøver å lure deg. De ønsker ikke missfornøyde kunder som deg som sprer dårlig reklame på nettet. Villmink får heller slutte å bestille varer som ikke han kan bruke mener nå jeg. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvilken del av "de 3 andre settene, helt like bortsett fra farge som ble bestilt fungerte slik de skulle på alle maskinene" var det du ikke forstod shopper'n? Forøvrig har jeg diskutert saken med pcutstyr nå og anser meg selv som fornøyd. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Huff dette var sørgelig lesning. Jeg sitter her på internetcafe i galleriet i Bergen og har akkurat vært på posten og hentet noe utstyr. Deriblant 2 harddisker som skulle være Serial Ata. Men jeg har kun fått 1 S-Ata og den andre er en vanlig P-Ata disk. Har sendt dem epost og håper at dette skal ordnes opp i snarest mulig, på en måte eller annen. F*n og altså, jeg tenkte det kunne være greit og kjøpe ifra andre enn komplett liksom også får man denne driten slengt i trynet. Disken er merket med S-Ata på emballasjen rundt den men man ser jo igjennom innpakningen at det er en P-Ata disk. Har ikke opplevd noe slikt på 10 år jeg..Blir vel 10 år til neste gang jeg handler hos noen andre enn de man kan "stole" på..Om det egentlig er noen. På den andre siden har jeg nå tro på at de skal klare å ordne opp i dette. Jeg foreslo å ta bilde av den disken jeg har fått som er P-ATA og at de selger meg en ny S-ATA disk mot at jeg får trekt ifra kostnaden for P-ATA disken og noe rabatt for frakt f.eks. Skulle bare mangle synes jeg. Eller hur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå