Gå til innhold

PCutstyr.no - lureri?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

ganske typisk floskel for emnetittelen, men likevel er dette passende for denne episoden:

 

I fjor (mars 2003) bestilte jeg en PC og en skjerm (i samme bestilling) fra pcutstyr.no. Den kom i postoppkrav. Alt ble betalt, hentet og hørte ikke noe mer. Alt fungerte som det skulle.

 

Mandag (14. juni 2004 - 1 år og 3 måneder senere) får jeg et brev fra Tvete Data eller no (tidligere TDC Data - Pcutstyr.no) hvor jeg blir oppfordret til å betale inn kr. 3000,- så snart som mulig. I brevet ligger også fakturaen på PC + skjerm på kr. 8827,- hvor beløpet 8827,- er strøket over med penn og satt kr 3000,- istedenfor.

 

Legg merke til at varen ble sendt i postoppkrav...

 

Jeg ringer så til dette firmaet og forteller at jeg vel neppe kan ha fått tak i varene uten å ha betalt varen i og med postoppkrav...Nei, dette måtte jeg bevise for dem, Posten kunne ha tatt pengene og latt være å overføre dem til pcutstyr.no. Men er det mitt problem?

 

Vel, jeg sender kvitteringer og greier som beviser at jeg har betalt full og hel sum på kr. 8827,-....så da så.

 

Greit, ikke noe stort problem for meg å bevise at varen er betalt, men jeg setter et stort spørsmålstegn ved at firmaet etter 15 måneder (uten å ha gitt lyd fra seg før - hva slags regnskapsrutiner har de?) forsøker å "lure" meg til å betale 3 store lapper. Kanskje de sender ut mange slike i disse dager? Hva vet jeg?

 

Jeg skal i alle fall sørge for å aldri mer bestille gjennom dette firmaet, hvem vet om jeg 15 måneder senere får et krav om innbetaling av gryn jeg allerede har betalt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv anser jeg pcutstyr for å være svindlere. Jeg har 3 ganger sendt inn utstyr som ikke har fungert på noen av mine 3 maskiner. Hver gang har de påstått at varene fungerte som de skulle og forlangt penger for å sende varene tilbake til meg. Jeg kommer garantert aldri til å handle noe mer fra pcutstyr.

Lenke til kommentar

Har handla ein del hos pcutstyr og berre hatt positive erfaringar. Seinast rett før nyttår når eit skjermkort eg kjøpte eit år før tok kvelden. I løpet av ei god veke hadde dei feilsøkt og konstatert feil. Så eg fekk tilsendt eit bedre skjermkort. Kjenner meg ikkje igjen i beskrivelsane som er gitt her, men no er det altså over 6 mnd sidan eg har hatt med dei å gjere....

Lenke til kommentar

Vell, dette understreker vell egentlig berre viktigheten av å ha orden i sine papirer! Har du kvitteringer, m/ underskrifter o.l. så har en forbruker ingeting å frykte, han har retten på sin side, det er alt som teller.

Lenke til kommentar

Og selv om forbrukeren ikke har kvitteringene så er det sånn faktisk at varen ble sendt i postoppkrav og dermed så er det postens sitt ansvar å kreve betaling.

 

Får man med seg pakke gratis fra posten så er det jo posten som må erstatte varen til selger.

Lenke til kommentar
Og selv om forbrukeren ikke har kvitteringene så er det sånn faktisk at varen ble sendt i postoppkrav og dermed så er det postens sitt ansvar å kreve betaling.

 

Får man med seg pakke gratis fra posten så er det jo posten som må erstatte varen til selger.

Tja, hvis man får med seg noe som skulle vært betalt, men man lar være fordi posten glemmer det så er det jo tyveri (såfremt man vet at man skulle betale).

 

Når det gjelder denne saken så har trådskriver ingen plikt til å framvise kvittering så lenge etterpå. PCutstyr er dessuten pliktige og ta vare på deres del av kvitteringen i 10år (tror jeg). Så det er bare å sende en klage til forbrukerombudet på dette

Lenke til kommentar
Og selv om forbrukeren ikke har kvitteringene så er det sånn faktisk at varen ble sendt i postoppkrav og dermed så er det postens sitt ansvar å kreve betaling.

 

Får man med seg pakke gratis fra posten så er det jo posten som må erstatte varen til selger.

Har faktisk en kammerat som var borti dette....han kjøpte noe vekter og noe greier. Gikk inn på posten, han hadde kortet klart for å betale. Men han fatta ingenting når han fikk pakken rett i hendene, han ble helt paff og gikk hjem.

 

Får han en regning i posten kommer han nok til å betale..men han går ikke akuratt ned til posten og sier han fikk en "gratis" pakke av dem.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

Vi antydet at Posten kunne ha gjort feil i denne sammenhengen og ønsket da informasjon fra kunden.

Vi har purret til Posten på beløpet kunden viser til, men grunnet feil fra Postens innbetaling er ikke beløpet registrert hos oss.

Vi sendte da kunden et høflig brev og forklarte situasjonen. Det at dette har tatt tid skyldes at vi har prøvd å få klarhet i innbetalingene og ventet på Posten. Vi har ikke hatt lyst til å purre på kunden, da dette er - som kunden også sier - en postoppkrav sending.

Det at kunden har kvitteringer er veldig bra, og dette vil selvfølgelig bli tatt videre med Posten.

 

Vi har ikke på noen som helst måte prøvd å lure kunden og at beløpet er strøket over har sin naturlige forklaring på at vi har mottatt en del av innbetalingen.

 

Håper dere har forståelse for sakens gang.

 

Mvh

pcutstyr.no

Lenke til kommentar
Selv anser jeg pcutstyr for å være svindlere. Jeg har 3 ganger sendt inn utstyr som ikke har fungert på noen av mine 3 maskiner. Hver gang har de påstått at varene fungerte som de skulle og forlangt penger for å sende varene tilbake til meg. Jeg kommer garantert aldri til å handle noe mer fra pcutstyr.

Når det er snakk om varer som testes, testes disse ut fra feilbeskrivelsen kunden sender med varen. Finner vi eller våre servicepartnere ingen feil med varen kan dette skyldes andre forhold enn beskrevet i feilbeskrivelsen, eller kompatibilitetsproblemer hos kunden. Vi ønsker på ingen måte å lure noen med disse testene.

 

mvh

pcutstyr.no

Lenke til kommentar
Hei alle sammen!

 

Vi antydet at Posten kunne ha gjort feil i denne sammenhengen og ønsket da informasjon fra kunden.

Vi har purret til Posten på beløpet kunden viser til, men grunnet feil fra Postens innbetaling er ikke beløpet registrert hos oss.

Vi sendte da kunden et høflig brev og forklarte situasjonen. Det at dette har tatt tid skyldes at vi har prøvd å få klarhet i innbetalingene og ventet på Posten. Vi har ikke hatt lyst til å purre på kunden, da dette er - som kunden også sier - en postoppkrav sending.

Det at kunden har kvitteringer er veldig bra, og dette vil selvfølgelig bli tatt videre med Posten.

 

Vi har ikke på noen som helst måte prøvd å lure kunden og at beløpet er strøket over har sin naturlige forklaring på at vi har mottatt en del av innbetalingen.

 

Håper dere har forståelse for sakens gang.

 

Mvh

pcutstyr.no

Hmm lurer sterkt på hva som har skjedd hvis kunden ikke har hatt kvittering, har dere tvunget han å betale en sum han har betalt fra før fordi posten er så slurvete?

Uansett kan dere nå ikke sende en faktura til kunden fordi posten har gjort noe vas, det er jo posten sitt ansvar å få betaling og overføre penger til dere for en postoppkrav pakke.

Virker som at når dere ikke kom i gjennom med posten, så gikk dere på kunden i stedet....

Lenke til kommentar

Blir tullete å kalle PCutstyr, eller andre seriøse webshopper for svindlere med bakgrunn i en slik sak. Feil kan skje i alle bedrifter. Det viktige er at det blir tatt tak i og rettet opp på best mulig måte.

 

Erfaringene jeg har med PCutsyr er utelukkende positive. Har en bestilling inne nå faktisk på en ekstern hardisk.

 

Men pakketiden til PCutsyr må gjerne forbedres ;)

Lenke til kommentar
Blir tullete å kalle PCutstyr, eller andre seriøse webshopper for svindlere med bakgrunn i en slik sak. Feil kan skje i alle bedrifter. Det viktige er at det blir tatt tak i og rettet opp på best mulig måte.

 

Erfaringene jeg har med PCutsyr er utelukkende positive. Har en bestilling inne nå faktisk på en ekstern hardisk.

 

Men pakketiden til PCutsyr må gjerne forbedres ;)

Jeg har veldig mange dårlige erfaringer med pcutstyr, og det samme har flere venner av meg. Jeg kommer aldri til å handle derfra og i mine øyne er de svindlere.

Lenke til kommentar

Har returnert varer som ikke har fungert på noen av maskinene mine. De påstår at de har fungert som de skulle og fakturert meg for verkstedregningen. Jeg tolker dette som svindel fra deres side. Dette har skjedd to ganger og jeg har flere kamerater som har opplevd akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...