Rune69 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei, ganske typisk floskel for emnetittelen, men likevel er dette passende for denne episoden: I fjor (mars 2003) bestilte jeg en PC og en skjerm (i samme bestilling) fra pcutstyr.no. Den kom i postoppkrav. Alt ble betalt, hentet og hørte ikke noe mer. Alt fungerte som det skulle. Mandag (14. juni 2004 - 1 år og 3 måneder senere) får jeg et brev fra Tvete Data eller no (tidligere TDC Data - Pcutstyr.no) hvor jeg blir oppfordret til å betale inn kr. 3000,- så snart som mulig. I brevet ligger også fakturaen på PC + skjerm på kr. 8827,- hvor beløpet 8827,- er strøket over med penn og satt kr 3000,- istedenfor. Legg merke til at varen ble sendt i postoppkrav... Jeg ringer så til dette firmaet og forteller at jeg vel neppe kan ha fått tak i varene uten å ha betalt varen i og med postoppkrav...Nei, dette måtte jeg bevise for dem, Posten kunne ha tatt pengene og latt være å overføre dem til pcutstyr.no. Men er det mitt problem? Vel, jeg sender kvitteringer og greier som beviser at jeg har betalt full og hel sum på kr. 8827,-....så da så. Greit, ikke noe stort problem for meg å bevise at varen er betalt, men jeg setter et stort spørsmålstegn ved at firmaet etter 15 måneder (uten å ha gitt lyd fra seg før - hva slags regnskapsrutiner har de?) forsøker å "lure" meg til å betale 3 store lapper. Kanskje de sender ut mange slike i disse dager? Hva vet jeg? Jeg skal i alle fall sørge for å aldri mer bestille gjennom dette firmaet, hvem vet om jeg 15 måneder senere får et krav om innbetaling av gryn jeg allerede har betalt ? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Det er slike ting som gjør meg redd.... Endret 17. juni 2004 av Ravenlord Lenke til kommentar
z00l Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Det er slike ting som får meg til å holde meg LANGT unna slike webshoper. Har hatt helt lik sak med multicom. -z00l- Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Selv anser jeg pcutstyr for å være svindlere. Jeg har 3 ganger sendt inn utstyr som ikke har fungert på noen av mine 3 maskiner. Hver gang har de påstått at varene fungerte som de skulle og forlangt penger for å sende varene tilbake til meg. Jeg kommer garantert aldri til å handle noe mer fra pcutstyr. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Har handla ein del hos pcutstyr og berre hatt positive erfaringar. Seinast rett før nyttår når eit skjermkort eg kjøpte eit år før tok kvelden. I løpet av ei god veke hadde dei feilsøkt og konstatert feil. Så eg fekk tilsendt eit bedre skjermkort. Kjenner meg ikkje igjen i beskrivelsane som er gitt her, men no er det altså over 6 mnd sidan eg har hatt med dei å gjere.... Lenke til kommentar
Templar Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Denne saken må dem ta opp med posten men dem tok enkle veien og tok kontakt med deg. Synes dette rart og på grensen. Simon Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Vell, dette understreker vell egentlig berre viktigheten av å ha orden i sine papirer! Har du kvitteringer, m/ underskrifter o.l. så har en forbruker ingeting å frykte, han har retten på sin side, det er alt som teller. Lenke til kommentar
jihn Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har selv bestillt pc fra pcutstyr.no nå, og håper jeg har en positiv erfaring...men må si jeg ble litt småredd nå da Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Og selv om forbrukeren ikke har kvitteringene så er det sånn faktisk at varen ble sendt i postoppkrav og dermed så er det postens sitt ansvar å kreve betaling. Får man med seg pakke gratis fra posten så er det jo posten som må erstatte varen til selger. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Og selv om forbrukeren ikke har kvitteringene så er det sånn faktisk at varen ble sendt i postoppkrav og dermed så er det postens sitt ansvar å kreve betaling. Får man med seg pakke gratis fra posten så er det jo posten som må erstatte varen til selger. Tja, hvis man får med seg noe som skulle vært betalt, men man lar være fordi posten glemmer det så er det jo tyveri (såfremt man vet at man skulle betale). Når det gjelder denne saken så har trådskriver ingen plikt til å framvise kvittering så lenge etterpå. PCutstyr er dessuten pliktige og ta vare på deres del av kvitteringen i 10år (tror jeg). Så det er bare å sende en klage til forbrukerombudet på dette Lenke til kommentar
jihn Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Og selv om forbrukeren ikke har kvitteringene så er det sånn faktisk at varen ble sendt i postoppkrav og dermed så er det postens sitt ansvar å kreve betaling. Får man med seg pakke gratis fra posten så er det jo posten som må erstatte varen til selger. Har faktisk en kammerat som var borti dette....han kjøpte noe vekter og noe greier. Gikk inn på posten, han hadde kortet klart for å betale. Men han fatta ingenting når han fikk pakken rett i hendene, han ble helt paff og gikk hjem. Får han en regning i posten kommer han nok til å betale..men han går ikke akuratt ned til posten og sier han fikk en "gratis" pakke av dem. Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei alle sammen! Vi antydet at Posten kunne ha gjort feil i denne sammenhengen og ønsket da informasjon fra kunden. Vi har purret til Posten på beløpet kunden viser til, men grunnet feil fra Postens innbetaling er ikke beløpet registrert hos oss. Vi sendte da kunden et høflig brev og forklarte situasjonen. Det at dette har tatt tid skyldes at vi har prøvd å få klarhet i innbetalingene og ventet på Posten. Vi har ikke hatt lyst til å purre på kunden, da dette er - som kunden også sier - en postoppkrav sending. Det at kunden har kvitteringer er veldig bra, og dette vil selvfølgelig bli tatt videre med Posten. Vi har ikke på noen som helst måte prøvd å lure kunden og at beløpet er strøket over har sin naturlige forklaring på at vi har mottatt en del av innbetalingen. Håper dere har forståelse for sakens gang. Mvh pcutstyr.no Lenke til kommentar
PCutstyr.no Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Selv anser jeg pcutstyr for å være svindlere. Jeg har 3 ganger sendt inn utstyr som ikke har fungert på noen av mine 3 maskiner. Hver gang har de påstått at varene fungerte som de skulle og forlangt penger for å sende varene tilbake til meg. Jeg kommer garantert aldri til å handle noe mer fra pcutstyr. Når det er snakk om varer som testes, testes disse ut fra feilbeskrivelsen kunden sender med varen. Finner vi eller våre servicepartnere ingen feil med varen kan dette skyldes andre forhold enn beskrevet i feilbeskrivelsen, eller kompatibilitetsproblemer hos kunden. Vi ønsker på ingen måte å lure noen med disse testene. mvh pcutstyr.no Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei alle sammen! Vi antydet at Posten kunne ha gjort feil i denne sammenhengen og ønsket da informasjon fra kunden. Vi har purret til Posten på beløpet kunden viser til, men grunnet feil fra Postens innbetaling er ikke beløpet registrert hos oss. Vi sendte da kunden et høflig brev og forklarte situasjonen. Det at dette har tatt tid skyldes at vi har prøvd å få klarhet i innbetalingene og ventet på Posten. Vi har ikke hatt lyst til å purre på kunden, da dette er - som kunden også sier - en postoppkrav sending. Det at kunden har kvitteringer er veldig bra, og dette vil selvfølgelig bli tatt videre med Posten. Vi har ikke på noen som helst måte prøvd å lure kunden og at beløpet er strøket over har sin naturlige forklaring på at vi har mottatt en del av innbetalingen. Håper dere har forståelse for sakens gang. Mvh pcutstyr.no Hmm lurer sterkt på hva som har skjedd hvis kunden ikke har hatt kvittering, har dere tvunget han å betale en sum han har betalt fra før fordi posten er så slurvete? Uansett kan dere nå ikke sende en faktura til kunden fordi posten har gjort noe vas, det er jo posten sitt ansvar å få betaling og overføre penger til dere for en postoppkrav pakke. Virker som at når dere ikke kom i gjennom med posten, så gikk dere på kunden i stedet.... Lenke til kommentar
Arne And Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Blir tullete å kalle PCutstyr, eller andre seriøse webshopper for svindlere med bakgrunn i en slik sak. Feil kan skje i alle bedrifter. Det viktige er at det blir tatt tak i og rettet opp på best mulig måte. Erfaringene jeg har med PCutsyr er utelukkende positive. Har en bestilling inne nå faktisk på en ekstern hardisk. Men pakketiden til PCutsyr må gjerne forbedres Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Håper dere har forståelse for sakens gang. Det er 0-toleranse på den saken. Så lenge dette er postoppkrav, så burde kunden vært forskånet for det bryet. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Blir tullete å kalle PCutstyr, eller andre seriøse webshopper for svindlere med bakgrunn i en slik sak. Feil kan skje i alle bedrifter. Det viktige er at det blir tatt tak i og rettet opp på best mulig måte. Erfaringene jeg har med PCutsyr er utelukkende positive. Har en bestilling inne nå faktisk på en ekstern hardisk. Men pakketiden til PCutsyr må gjerne forbedres Jeg har veldig mange dårlige erfaringer med pcutstyr, og det samme har flere venner av meg. Jeg kommer aldri til å handle derfra og i mine øyne er de svindlere. Lenke til kommentar
Arne And Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvilke dårlige erfaringer har du? Kjekt å vite slikt, i tillfelle jeg havner i samme situasjon selv. Av de netthandlene jeg har brukt har jeg kun noe negativt å si om Techline inntil videre. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har returnert varer som ikke har fungert på noen av maskinene mine. De påstår at de har fungert som de skulle og fakturert meg for verkstedregningen. Jeg tolker dette som svindel fra deres side. Dette har skjedd to ganger og jeg har flere kamerater som har opplevd akkurat det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå