Gå til innhold

Hvor kjøpe utgått cpu?

Reodor

Anbefalte innlegg

Ledningen til vannpumpa i serveren "falt" ut, med den festlige konsekvens at prosessoren i serveren kokte over (svartsvidd stakkar...) Har et Asus A7V hovedkort (Rev.1.04), socket-A, og trenger følgelig en prosessor av den litt eldre typen... Duron opptil 1300Mhz eller Athlon Thunderbird skulle virke.

Noen som vet om en nettbutikk som selger antikviteter? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ofte fungerer hovedkortet med nyere prosessorer enn det er klarert for så det skader ikke å kjøpe en duron 1600 for noen få hundrelapper og prøve. Du kan også prøve å oppgradere BIOS, mulig hovedkortet støtter støre CPU'er da.

Lenke til kommentar
Ledningen til vannpumpa i serveren "falt" ut, med den festlige konsekvens at prosessoren i serveren kokte over (svartsvidd stakkar...) Har et Asus A7V hovedkort (Rev.1.04), socket-A, og trenger følgelig en prosessor av den litt eldre typen... Duron opptil 1300Mhz eller Athlon Thunderbird skulle virke.

kan du godta brukt? på QXL selger de masse gamle AMD socket A prossesorer.

ta denne f.eks

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=12...um=1&Catg=11754

nå er jo Ahtlon ganske mye bedre enn duron, så ville ventet til noen skulle selge en eldre ahtlon, du får de til samme pris uansett ihvertfall.

Lenke til kommentar
ofte fungerer hovedkortet med nyere prosessorer enn det er klarert for så det skader ikke å kjøpe en duron 1600 for noen få hundrelapper og prøve. Du kan også prøve å oppgradere BIOS, mulig hovedkortet støtter støre CPU'er da.

ja det er sant, men har hørt noe rykter om at de nye duronene er veldig vrange på gamle hovedkort, tror faktisk det da heller ville lønt seg og prøve seg på en f.eks Xp2000+.

jeg har et stein gammel socket A hovedkort av typen Asus A7m266 det var beregnet på opptil 1.3 eller 1.33ghz mener jeg, men det værste er at jeg fint kjørte en xp2400+ på den! utrolig men sant. jeg fornyet BIOS syns jeg da og huske da.

Lenke til kommentar

Du må ha revision 1.05 av A7V for å kunne benytte Duron 1300 MHz cpu (som også er maks størrelse på cpu for dette hovedkortet). For mer info om støttede prosessorer, hvilken bios versjon og revision på hovedkortet du trenger, så sjekk denne linken: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Lenke til kommentar

Jeg kjørte Duron1.3 (morgan) på A7V kortet mitt, husker ikke hvilken rev det var men. Sjekk ut athlonmb.com -> Forums. Søk etter asus a7v der, er et par lange tråder om hva som går og hva som ikke går. Mener å huske at man fikk kjørt AthlonXP (tbred) på det og.

Lenke til kommentar

Det må være på rev 1.05 i så fall. Jeg hadde selv et A7V kort med en tidligere rev (1.02 eller noe tror jeg det var) og jeg har svidd 2 stk Duron 1300 MHz på det, rett og slett fordi de ikke var støttet. De døde første gang de ble montert og maskinen ble startet.

Lenke til kommentar
Det må være på rev 1.05 i så fall. Jeg hadde selv et A7V kort med en tidligere rev (1.02 eller noe tror jeg det var) og jeg har svidd 2 stk Duron 1300 MHz på det, rett og slett fordi de ikke var støttet. De døde første gang de ble montert og maskinen ble startet.

Nope, sjekket kvitteringa nå. A7V rev 1.02.

Maskina står og går hjemme fortsatt.

så A7V rev 1.02 takler Duron 1.3

Se bare http://forums.pcper.com/showthread.php?t=2...5&highlight=a7v

"A7V "classic" rev.1.02 & 2100+"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...