Gå til innhold

Windows installering Hjelp!

torgros

Anbefalte innlegg

Hei..

Har bygget en pc nå i kveld men har problemer med å få installert windows.

Det kommer enten en feilmelding på at den ikke klarer å lese txtsetup

eller så stopper bare dvd rommen å jobbe.

Det er en http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119228&cks=PRL' target='_blank'>

LG Bulk dvd spiller fra komplett.no

Hovedkortet er et Abit KV8 Socket 754 og en AMD Athlon 64 3200 CPU

Noen som skjønner problemet. :hmm:

Har prøvd fire forskjellige windows xp cd'er nå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
åssen harddisk bruker du? vanlig IDE eller S-ATA? for eg hadde litt problemer med installering på S-ATA disken, da måtte eg inn på RAID menyen tror eg, den du kommer inn på ved å klikke på ALT+F4 i oppstarten, og der inne tok eg en "Low Format" på den, etter det, ordnet alt seg, men du kan også bruke den velkjendte Windows 98 oppstarts disketten, om du har diskettstasjon og gå inn på "fdisk" og fjerne Partisjonen på C: som da gjør harddisken "rå" slik du får den fra butikken, du trenger IKKE å formatere den før installasjon av Windows XP, da den formateres før installasjon, du bare sjekker at CD ROM er tilkloblet IDE kabelen hehe og setter inn Windows XP cden og SJEKKER at den står innstilt på å boote fra CD i biosen, du hadde ABIT, samma som meg, det gjør du på 3 menyen til venstre tror eg, viss ikke ser du det, hehe.. Og når alt det der er ok, booter du på nytt, og forhåpentligvis er harddisk "rå" og Windows installeres fra CD ROM og alt blir i orden etter en times tid.. kommer nett ann på harddisk størrelse seff, i og med at den formateres.. Håper dette hjalp? hehe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...