Gå til innhold

Here we go again, siste sjekk før bestilling

Anbefalte innlegg

Greit, vet at det finnes ca 14 milliarder poster om samme greia her, men tar sjansen på å spør allikavel:

Komplett:

Medion 19" CRT skjerm: 1250kr

Twinmos PC3200 512MB CL2.5: 750kr

Amd Athlon XP 3000+: 1050kr

Demobrukt CD-brenner: 250kr

Logitech tastatur, svart: 170kr

Koss R 70b headset: 400kr

Spire Cpu-kjøler: 100kr

Musematte: 20kr

Porto: 250kr

Netshop:

Abit NF7-S V2.0: 800kr

Matrix Miditower: 575kr

Seagate 200GB IDE 8mb cache: 1200kr

Logitech mx510: 375kr

Porto: ca 150kr

Brukt:

Dette

Et 5700 Ultra: 800kr (skal prute mer)

Totalt: 8200kr

Noen kommentarer til dette oppsettet her? Antatt levetid på pcen er 12-18 måneder. Det er ikke en hardcore gamer som skal ha den, men vil nok bli brukt mest til spill.

På forhånd takk!

ps. Er Geforce 4 noe å satse på for en pc til CS/Battlefield? :hmm:

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjerm: Så billig ut. Aner ikke om den er bra. Sjekk selv om du kan, eller andre kan skrive erfaringer...

RAM: 512MB? Hva med 1024? Ellers bra, TwinMos er helt greit.

CPU: Athlon XP tenker jeg? Viktig å få med om det er XP eller 64, men ser utifra prisen... Grei nok.

CD-brenner: Whatever. Bare den ikke loker seg...

Tastis: Ok, tror jeg. Standard er best.

Headset: Sikkert greit.

Kjøler: Siden du går for den socketen antar jeg du ikke skal klokke. Da duger denne sikkert.

Musematte: Åjåjåj... Har du noen kompiser som bestiller noe fra microplex? Du burde ha en annen matte, men den der duger sikkert inntil videre...

Hovedkort: Gadd ikke sjekke, som med det meste andre :green:

Kabinett: Koster det ikke mer? Er det med strømforsyning? 350/360W? Hvis ikke, finn en med strøm. Trodde den kostet mer...

Disk: Kjekk disk.

Mus: Noen liker Logitech, andre fortetrekker MS. Den er visst bra, ifølge dem som liker Logitech.

Skjermkort: Vær sikker på at garantien gjelder og at han som selger ikke har klokket det eller på noen måte ødelagt/svekket det. Denne vil du sikkert måtte oppgradere etter en stund, men det kan nok være verdt det... Kjøper du nytt om et år, koster sikkert 9800PRO 1000 kr eller noe. Da har du ikke spart noe, men du har da et 9600XT kort ekstra ;)

EDIT: Tenkt på floppy? Det bør du ha, for det er ofte praktisk og billig, selv om det trolig snart er utdatert.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Kabinett: OK, i følge en kompis som kjøpte det (egentlig til en filserver, men han syntes det var så fint at han byttet ut sitt Chieftec miditower med Matrixen.

Skjerm: Tja, kjenner en som har den, skal være OK den også.

Ram, musematte osv.: Fuhgeddaboutit. Budsjettet er sprengt. :mrgreen:

Ram får komme senere, når behovet melder seg.

Floppy: Hmm, tror jeg har en liggende her et sted han kan få, har ikke brukt den på over et år. Den eneste gangen jeg har hatt bruk for floppy de siste 2-3 årene var i skolesammenheng. Altså, lite interessant.

Hvor får du Radeonkortet fra? :hmm:

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Det ser ut som du har et stramt budsjett. Jeg tror 17" CRT skjermene til Samsung er bedre enn den 19" CRT skjermen fra Medion. Kjøp heller BOXED utgaven av AMD Athlon XP 3000+ og en S-ATA harddisk. Hva med kjølepasta? Personlig hadde jeg lagt i litt mer penger og kjøpt Corsair minne, et ATI Radeon 9800 PRO skjermkort og et bedre tastatur, spesielt når du forventer at en PC som allerede er utdatert skal vare så lenge.

Lenke til kommentar
Så lenge du skal kjøpe NF7-S V2.0 er det bare tøys å kjøpe kraftigere prosessor enn 2500+, som du lett klokker til 3200+ på det hovedkortet. Det er heller ingen stor sak å gjøre det, bare ta en ørliten kikk på guiden på overklokking.no.

Så legger vi til: overklokking kan medføre tap av garanti og ødeleggelse/svekkelse av eventuelle klokkede komponenter. Skjer på eget ansvar...

Men dette skjer sikkert ikke...

Lenke til kommentar

Den skal helst ikke overklokkes. Dermed ikke nødvendig med kraftigere kjøler en den i oppsettet. 200kr spart.

Kan du gi meg en god grunn til å kjøpe s-ata? De fleste s-ata disker er jo bare ata med innebygd serillel.

17"? Neppe... :sick:

Absolutt max er 8k, bare så det er sagt. Det er ikke snakk om en fyr som skal spille Doom3 på max eyecandy akkurat da.

:sleep:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...