uberhunter Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Fikk komme inn og Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Masse måleinstrumenter. Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Avslutter med et vingebilde fra der hvor setene var. (52 pasasjerplasser) Flere bilder på side 5! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Var det vanskelig å komme inn der? hehe, har ikke kommet inn, men har søkt... må igjennom omfattende opptaksprøver for å klare det... Ut ifra luftforsvarets sider så er det rundt 40-60 elever av 600, som kommer igjennom til uttaksflygning (6 måneder på flyskolen). Av disse er det ca. halvparten som består uttaksflyginga, og av alle disse igjen tror jeg de skal ha 2-4 Jagerflygere... Så sjansen er ikke stor, men det må prøves uansett Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Litt større? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Litt større? Hehe... Antonov AN225... Verdens største fly. Enda større enn C-5 Galaxy. Det er et stort fly Så har man jo Airbus sin A-380, man den gidder jeg ikke å poste bilde av nå. Skal sove. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Litt større? Hehe... Antonov AN225... Verdens største fly. Enda større enn C-5 Galaxy. Det er et stort fly Så har man jo Airbus sin A-380, man den gidder jeg ikke å poste bilde av nå. Skal sove. Er det større da? Endret 4. desember 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg ELSKER CF104! Ellers er jeg en fan av stort sett alt som Scaled Composites (Burt Rutan) har konstruert og bygget. Digger Lockeed Martin X31 også: Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Den nyeste "versjonen" av F-16 (Block 52+) synes jeg ser litt tøff ut. Har fått et litt mer futuristisk preg over seg, men er kanskje litt klumpete, Ingenting slår dog originalen *Jeg har forøvrig søkt opptak til flyskolen og skal ta tester osv. i Mai/Juni nå Grekerene har bestilt Block 52 med ekstra fueltanker på ryggen, derfor det mer klumpete utseendet. Etter hva jeg har forstått, er våre, M3-oppdaterte, MLU-maskiner minst like avanserte som Block 52. Uansett: russerene har endel artige maskiner, blandt annet en XB-70 Valkyrie-kopi, som heter Sukhoi T-4 "Sotka". Den er mye mindre, litt tregere og har kortere rekkevidde, men jeg syns den er minst like kul som Valkyrie: . Den har også en nese som "brekkes" ned, akkurat som Concorde og Tu144: . Ellers liker jeg Antonov An74 (NATO-kodenavn "Coaler"): De har montert motorene på en slik måte at de skaper mere løft, (coanda-prinsippet, for de som er intresserte, og vet hva prinsippet dreier seg om) derfor den snodige monteringen av motorer. Må nesten ha med Tu-95 (NATO-kodenavn "Bear"). Den er jo bare herlig diger, og herlig rask, for en turboprop å være. Har jo 4 x 12 000 hestekrefter, OG kontraroterende propeller . Lenke til kommentar
Owz Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 sykt fette bilder du har der...! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Mit favoritt russer fly, su-72: Endret 4. desember 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Den wannabe-valkyrien kan jeg ikke si at den er like lang, tynn og elegant som "the real deal". I tillegg ble T-4 utviklet engang på 70-tallet. A-380 er ikke like stor som AN-225, men den kommer til å bli serieprodusert som passasjerfly(!!), i tre etasjer! Selvom russiske fly slik som SU-27 og MiG 29 er både rask i manøvrering, og klarer "stunt" som ingen andre fly klarer, så tror jag allikevle amerikanske fly er OVERLEGEN i forhold. En F-22 vs. en SU-27, ville SUen blitt knust. Dette er blant annet fordi at russerne bruke meget gammel teknologi i flyene sine. Deter ikke så alt for lenge siden (ifølge læreren vår i digitaltaknikk) at russiske ly enda brukte radiorør i flyene i stede for transistorer. Tanken var jo god, ved at flyene da skulle tåle en EMP fra en atombombe, men de har da vanskeligere for å utnytte teknologi. I tillegg så er det svert få russiske fly som er "stealth". Flyet som jeg nevnte tidligere, S-37 har endel stealth egenskaper, men det er det eneste russiske stealthfly jeg kjenner til (mulig det er flere). Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Den wannabe-valkyrien kan jeg ikke si at den er like lang, tynn og elegant som "the real deal". I tillegg ble T-4 utviklet engang på 70-tallet. Jeg påstod jo heller aldri at T-4 var like slank og elegant som XB70. Allikevel syns jeg T-4 er kul. Våre Herculeser har fortsatt radiorør istedenfor transistorer, på enkelte elektroniske saker. Endret 4. desember 2004 av Aleks_r Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Arg. Dobbeltpost Endret 4. desember 2004 av Aleks_r Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Ja men så er dog ikke Hercules et kampfly med behov for hurtige utregninger av missil-baner og å holde mange mål låst på radar samtidig. som baken! Når det gjelder den T-4. Noen liker den, noen liker ikke den. Jeg har tilogmed møtt folk (nesten hele klassen ) som mener at Valkyrien er stygg! Vi lever i en gal verden! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Må nesten ha med Tu-95 (NATO-kodenavn "Bear"). Den er jo bare herlig diger, og herlig rask, for en turboprop å være. Har jo 4 x 12 000 hestekrefter, OG kontraroterende propeller . Et slikt har jeg en intercept video av, da 2 norske F-16 fly scrambler og avskjærer et slikt fly som flyr sikk-sakk inn og ut ved norskegrensa. Alt filmet fra et norsk F-16. Russerne sitter i vinduene og vinker etc. Det er heftig å se på. Endret 4. desember 2004 av apollox Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Et slikt har jeg en intercept video av, da 2 norske F-16 fly scrambler og avskjærer et slikt fly som flyr sikk-sakk inn og ut ved norskegrensa. Alt filmet fra et norsk F-16. Russerne sitter i vinduene og vinker etc. Det er heftig å se på. Det har jeg også Jeg har tilogmed møtt folk (nesten hele klassen ) som mener at Valkyrien er stygg! Gale mennesker! Valkyrien er jo NYDELIG! Endret 4. desember 2004 av Aleks_r Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Et slikt har jeg en intercept video av, da 2 norske F-16 fly scrambler og avskjærer et slikt fly som flyr sikk-sakk inn og ut ved norskegrensa. Alt filmet fra et norsk F-16. Russerne sitter i vinduene og vinker etc. Det er heftig å se på. Det har jeg også Link? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Har den ikke fra nett. har den på en gammel VHS, siden det var onkelen min som tok den opp Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Hehe, dette er teksten for bildet: "Oops! Forgot to lower the undercarriage on landing, blocking up the runway and affecting all the air displays of the day. The aircraft belongs to the Russian Knights demo team." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå