Gå til innhold

Bilder fra sola airshow [Liten 56K warning]store b

Marius_EV

Anbefalte innlegg

Desverre, skulle ønske det var der sammen med Grippen, Mig 29, Su-27, B-52,

F-117, blackbird (som nødlandet på sola en gang) og mange fler. :roll:

Det er feil. Lockheed SR-71 "Blackbird" har aldri nødlandet på ENZV(ICAO-koden for Sola), men på ENBO(ICAO-koden for Bodø). Grunnen var at de mistet oljetrykket på høyre motor under flyging. Det ble en masse oppstyr om det, og USAF sendte teknikere dit for å fikse det. Flyet fikk senere kallenavnet "Bodonian Express" lakkert på siderorene.

Grunnen til at F-15 ikke fløy, var etter det jeg har hørt, at de fikk snag.

Jeg har også "fløyet" F-16 simmen på Rygge. Ikke bare den, men også F-5 Link-simmen! Jeg kjenner skvadronsjefen i 720-skvadronen på Rygge også :thumbup:

Det er ikke feil :hrm: , kjenner mange øyenvitner.

Stemmer det, såg bilde av take-off fra Sola i ei flybok fra skolebiblioteket. Men jeg kan ikke huske å ha lest noe om at det måtte nødlande.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, men spørsmålet er om det landa der selv, eller en heisekran hjalp det opp for "display"....

de har jo forsovidt andre fly som ikke er i tjeneste på den carrieren...synes jeg skimter en F4 elns i bakgrunnen der også...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
joda, men spørsmålet er om det landa der selv, eller en heisekran hjalp det opp for "display"....

de har jo forsovidt andre fly som ikke er i tjeneste på den carrieren...synes jeg skimter en F4 elns i bakgrunnen der også...

Han sa jo bare at det ikke kunne være på en hangar:P sa ikke noe om at det ikke kan lande der... :whistle:

Lenke til kommentar

/me har flydilla...

Hvis dere finner flere filmer så vær så snill å legg dem ut her :)

Noe av det råeste jeg har sett er vel en A-10 Warthog fyre av sin GAU-8/A Avenger 30mm cannon... Skyter en combat mix av HE og AP Depleted Uranium Shells, laget for å ta ut tankser. Såvidt jeg vet er 3-4 treff nok til å ødelegge en tanks, så det tar vel ikke lange stunden med en skuddtakt på 6000 skudd i minuttet (100 i sekundet) :)

A10-952OnRamp.jpg

Ellers så er jo F-15C det klart råeste flyet... ;)

f15c.jpg

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Er ikke så veldig intresert i fly, er mer helikopter her, men kan skryte på meg av å ha vært inne i en Galaxy da de var på Værnes for noen år siden under en øvelse. :cool:

De er SCHWÆÆRE.. :p Ble fortalt at i den avstengte haletippe seksjonen fikk de plass til et hercules hvis de kappa vekk vingene.. :D

har desverre bare bilder på foto film, får se om jeg får scanna de hvis det er intresse for det..

Lenke til kommentar

... og da begynte jeg med Flight Simulator igjen.

Tur mellom Tromsø og Bodø.

fs_01.jpg

Klar til å ta av fra Tromsø. Var pent vær og en nydelig himmel

fs_02.jpg

Nettopp tatt av

fs_03.jpg

Nok et bilde...

fs_04.jpg

Se, så fin sol :p

fs_05.jpg

Ikke fullt så fint

fs_06.jpg

Like før landing

fs_07.jpg

DER landet jeg :) (I Bodø)

Tror jeg har glemt et par lys når jeg landa, men det skal jeg huske til neste gang.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...