Gå til innhold

Bilder fra sola airshow [Liten 56K warning]store b

Marius_EV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Desverre, skulle ønske det var der sammen med Grippen, Mig 29, Su-27, B-52,

F-117, blackbird (som nødlandet på sola en gang) og mange fler. :roll:

Det er feil. Lockheed SR-71 "Blackbird" har aldri nødlandet på ENZV(ICAO-koden for Sola), men på ENBO(ICAO-koden for Bodø). Grunnen var at de mistet oljetrykket på høyre motor under flyging. Det ble en masse oppstyr om det, og USAF sendte teknikere dit for å fikse det. Flyet fikk senere kallenavnet "Bodonian Express" lakkert på siderorene.

Grunnen til at F-15 ikke fløy, var etter det jeg har hørt, at de fikk snag.

Jeg har også "fløyet" F-16 simmen på Rygge. Ikke bare den, men også F-5 Link-simmen! Jeg kjenner skvadronsjefen i 720-skvadronen på Rygge også :thumbup:

Lenke til kommentar
Desverre, skulle ønske det var der sammen med Grippen, Mig 29, Su-27, B-52,

F-117, blackbird (som nødlandet på sola en gang) og mange fler. :roll:

Det er feil. Lockheed SR-71 "Blackbird" har aldri nødlandet på ENZV(ICAO-koden for Sola), men på ENBO(ICAO-koden for Bodø). Grunnen var at de mistet oljetrykket på høyre motor under flyging. Det ble en masse oppstyr om det, og USAF sendte teknikere dit for å fikse det. Flyet fikk senere kallenavnet "Bodonian Express" lakkert på siderorene.

Grunnen til at F-15 ikke fløy, var etter det jeg har hørt, at de fikk snag.

Jeg har også "fløyet" F-16 simmen på Rygge. Ikke bare den, men også F-5 Link-simmen! Jeg kjenner skvadronsjefen i 720-skvadronen på Rygge også :thumbup:

Det er ikke feil :hrm: , kjenner mange øyenvitner.

Lenke til kommentar

Hadde jeg fått velge om igjen hadde jeg nok reist ned dit ja, er for tiden i Bergen, og her er det svært lite aktivitet, innflyvningsbanen til Flesland går riktignok 200m vest for kontorvinduet mitt, men det mest spennende som hittil har tatt av/landet er 3xAWACS og et Hercules, med andre ord ikke så veldig mye action...

Men det er jo koselig å se at det er flere som har interesse for fly og foto! Har forøvrig tilgang til Forsvarets Digitale Bildearkiv, der ligger det et hav av fly og helikopterbilder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...