MrLee Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Kult opplegg, skjønt jeg savner en Su-27/33/37 DET er fly det Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Kult opplegg, skjønt jeg savner en Su-27/33/37 DET er fly det I agree Selv om de ikke er så fine, så kan de gjøre ting som ingen andre fly kan. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Flere bilder F-15 ankommer Endret 16. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kult. Har du flere filmer? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg har filmer fra stevne, men har ingen plass å legge dem ut Lenke til kommentar
Innos Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg som bor i sola gikk faktisk glipp av det! Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Desverre, skulle ønske det var der sammen med Grippen, Mig 29, Su-27, B-52, F-117, blackbird (som nødlandet på sola en gang) og mange fler. Det er feil. Lockheed SR-71 "Blackbird" har aldri nødlandet på ENZV(ICAO-koden for Sola), men på ENBO(ICAO-koden for Bodø). Grunnen var at de mistet oljetrykket på høyre motor under flyging. Det ble en masse oppstyr om det, og USAF sendte teknikere dit for å fikse det. Flyet fikk senere kallenavnet "Bodonian Express" lakkert på siderorene. Grunnen til at F-15 ikke fløy, var etter det jeg har hørt, at de fikk snag. Jeg har også "fløyet" F-16 simmen på Rygge. Ikke bare den, men også F-5 Link-simmen! Jeg kjenner skvadronsjefen i 720-skvadronen på Rygge også Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Kult opplegg, skjønt jeg savner en Su-27/33/37 DET er fly det I agree Selv om de ikke er så fine, så kan de gjøre ting som ingen andre fly kan. de, spesiellt SU 33/37 er kjempefiiine! mye finere enn klumpete harrier.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Dødskult. Der skulle han som gikk i klassen min ha vært. Han er flyfanatiker. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Desverre, skulle ønske det var der sammen med Grippen, Mig 29, Su-27, B-52, F-117, blackbird (som nødlandet på sola en gang) og mange fler. Det er feil. Lockheed SR-71 "Blackbird" har aldri nødlandet på ENZV(ICAO-koden for Sola), men på ENBO(ICAO-koden for Bodø). Grunnen var at de mistet oljetrykket på høyre motor under flyging. Det ble en masse oppstyr om det, og USAF sendte teknikere dit for å fikse det. Flyet fikk senere kallenavnet "Bodonian Express" lakkert på siderorene. Grunnen til at F-15 ikke fløy, var etter det jeg har hørt, at de fikk snag. Jeg har også "fløyet" F-16 simmen på Rygge. Ikke bare den, men også F-5 Link-simmen! Jeg kjenner skvadronsjefen i 720-skvadronen på Rygge også Det er ikke feil , kjenner mange øyenvitner. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hmm. Da er det nok noen huller i min kunnskap om SR-71. Når var det dette skjedde? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Hmm. Da er det nok noen huller i min kunnskap om SR-71. Når var det dette skjedde? Er ikke sikker, tror det var før min tid. De har hvertfall sagt at det bråkte helt sygt da det tok av. Endret 20. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Det er ikke så rart, det er jo de råeste motorene som er laget noensinne, syns jeg . Hele flyet er jo bare nydelig! Lenke til kommentar
knutby Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Gleder meg til jeg skal en tur på USS intrepid der har de mange kule fly tillog med sr71 Lenke til kommentar
korny Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 du finer nok ikke en sr71 på en carrier. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 haha...neida det flyet krever nok "litt" lengre rullebane for å ta av Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Konge bilder! Håper det kan skje lignende på Rygge engang, da jeg bor i Moss, og er mye i Rygge, da resten av min familie bor der.. *drømme seg bort* Skal ut å fly imorgen tidlig, kvart på 8, med et fly fra Sterilig, uvisst hvem type Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2004 Sr-71 på USS intrepid Det kan vel bare bli brukt som et utstillingsskip. Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Hadde jeg fått velge om igjen hadde jeg nok reist ned dit ja, er for tiden i Bergen, og her er det svært lite aktivitet, innflyvningsbanen til Flesland går riktignok 200m vest for kontorvinduet mitt, men det mest spennende som hittil har tatt av/landet er 3xAWACS og et Hercules, med andre ord ikke så veldig mye action... Men det er jo koselig å se at det er flere som har interesse for fly og foto! Har forøvrig tilgang til Forsvarets Digitale Bildearkiv, der ligger det et hav av fly og helikopterbilder... Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Til alle spottere som bor i BODØ: det kommer ett stk. Hercules dit opp nå til TORSDAGEN som kommer. Jeg skal selvfølgelig være med, skal sitte i cockpit hele veien . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå