Gå til innhold

HD problem

Anbefalte innlegg

Okey, begynner med å forklare problemet jeg hadde. Har 2 hd en på 40 gig og en på 160 gig. Har en stund hatt problemer med å få lagt inn windows, det som skjer er at under setup får jeg meldinger som "kan ikke kopiere fil", og "filen ble ikke kopiert riktig".

Mange tenker med en gang at cd'n er føkka, men da jeg har prøvd 3 cd'r og den ene var uåpna så var det nok ikke cd'ne alikevel :O Den gamle 40 gigen var satt som master, og en fåreslo at jeg tok den ut og la inn windows på den nye, som virka! etter at windows var lagt inn gjorde jeg 160 gigen om til master fra slave, og satte deretter inn den gamle 40 gigen. Men dagen etter så restarta pc'n seg, og begynte å gå i et slags restart kretsløp der den restarter seg med en gang den kommer inn i windows , gang på gang, som en slags loop.

Så bestemte jeg meg for å drite i 40 gigen for godt og gjøre det samme som dagen før med 160 gigen. Men denne gangen virka det ikke :/ Kan tenkes at jeg har kobla feil, og i tilleg satt jumpern feil, virker problemet kjent for noen? Og at jeg bare var heldig at koblinga var som den var dagen før.. Er 100 % sikker på at det ikke er noen av de andre delene ettersom jeg har bytta ut nesten hele maskina, og de fungerte som de skulle den lille perioden. Fikk forresten meldinga om "damaged disc blalblaba" windows, som gjaldt den gamle 40 gigen. Under installasjonen av windows får jeg også blåskjerm med meldinga page_fault_in_nonpaged_area eller noe som ligna, noen som har noe anelse om hva som er galt?

Endret av esben86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg ser det ut som om du har en IDE disk og en S-ATA disk. IDE og S-ATA jobber visst sinnsykt dårlig sammen. Om dette kan være grunnen, aner jeg ikke. Men det var bare et tips.

PS. Sinnsykt dårlig emnetittel. Den skal gi et (litt mer beskrivende) hint om innholdet i topicen.

EDIT: Ajaj, spør Mr.Devil. Han som hater IDE og S-ATA sammen ;) Go Eivind!

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

har kjøpt ny 400watt powersupply

kjøpt ny prosessor og ram, trodde dette var problemet før men sendte det inn til komplett og fikk bekrefta at det var i orden

begge er ide disker og har tatt ut 40 gigen, gav den opp

er bare 160 gigen som står i igjen

Endret av esben86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...