Gå til innhold

abit nf7 + xp2800 = krasj

surtur

Anbefalte innlegg

har kjøpt tre komponenter fra komplett som jeg har skrudd sammen i et kabinett med hd'er og cd-rom.

på hovedkortet, et abit nf7, har jeg påmontert en amd barton xp2800 og en 256mb pc3200 ram-brikke fra twin-mos..

ca tre sekunder etter oppstart starter en bipesekvens og vifta slutter å gå...led'ene på hk lyser kun rødt. bipelyden har jeg identifisert som at det er noe galt med cpu.

derfor sendte jeg cpu tilbake til komplett og fikk den byttet ut, under tvil. det var visst en fysisk skade på brikken, men liten nok til at den kunna ha vært slik fra produsent.

men etter å ha prøvd nok en gang med ny cpu får jeg samme problem. kan det være hk som er korrupt?

har forsøkt med en gammel cpu på det nye abit-hk'et og det ser ut til at den amd-cpu'en også har tatt kvelden...

nå lurer jeg virkelig på hva som er galt og hva jeg skal gjøre...?

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har prøvd med flere prosessorer er det vel logisk å tenke at HK har tatt kvelden?

så det er langt ifra noen umulighet at HK kan "ta livet av" flere cpu'er på rad på denne måten?

hvordan er isåfall min sak mot komplett, er dette noe som åpenbart er brukerfeil fra min side? (ikke at jeg kan forstå hva jeg har gjort feil isåfall)

har jo forsåvidt et gammelt msi 745 ultra HK jeg brukte på den gamle AMD cpu'en som virka som krasja, kan forsøke igjen på den....dumt jeg prøvde den ny-tilsendte cpu'en på abit hk-et som er potensielt korrupt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...