Gå til innhold

Rap VS Rock


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!!

Tupac - Changes er like ensformig som AC/DC - Back in Black... :yes:

 

(Dette innlegget var som et forsvar for begge sjangre da begge overnevnte låter er knallgode hits som fenger enhver sjel)

 

Edit: Skriveleif

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!!

Tupac - Changes er like ensformig som AC/DC - Back in Black... :yes:

 

(Dette innlegget var som et forsvar for begge sjangre da begge overnevnte låter er knallgode hits som fenger enhver sjel)

 

Edit: Skriveleif

Begge de sangene er kjempe bra, ja. Ensformig kan være bra.

Lenke til kommentar
kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!!

The Roots - The Seed

Rock med rap, på en måte...

hva gjør at den er litt rap-aktig som du sier??

Kanskje rappingen?

 

*I'm done*

javell... det skulle jeg likt å høre

Lenke til kommentar
kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!!

Skal vi begynne med rock også da? Kan noen si meg en rock-sang der de samme gitargrepene ikke går omigjen og omigjen gjennom hele sangen, og trommene ikke slår i det samme mønsteret gjennom hele sangen?

 

Hvis det er dette dere mener, så er rock like ensformig som rap. I rock spiller de jo det samme, bare at det er vanskeligere å høre i forhold til rap fordi det kanskje er litt flere instrumenter med i compet...

Lenke til kommentar
kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!!

The Roots - The Seed

Rock med rap, på en måte...

eller God gammeldags Hip-Hop som resten av verden kaller det

eller RnB.. kan også si det ..

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!!

Skal vi begynne med rock også da? Kan noen si meg en rock-sang der de samme gitargrepene ikke går omigjen og omigjen gjennom hele sangen, og trommene ikke slår i det samme mønsteret gjennom hele sangen?

 

Hvis det er dette dere mener, så er rock like ensformig som rap. I rock spiller de jo det samme, bare at det er vanskeligere å høre i forhold til rap fordi det kanskje er litt flere instrumenter med i compet...

Helloween - Keeper of the seven keys!

 

Må være en av de mest varierte sangene i verden...

Lenke til kommentar
jeg har vært borti trommer rundt 3-4 ganger i mitt liv... men tviler stært på at jeg ikke kunne spilt så godt som alle rap-sanger!

Prøv å spill som tallica-Lars du, der har du en myyye større utfordring. Trommet compoet i rap låter er mye enklere.

ja...

Lenke til kommentar
Jonnar: Nå sier jeg ikke at rap er ensformig, men rock har mye større variasjon enn rap.

Å det å si at de spiller det samme på gitar hele tiden er way feil. Har du spillt gitar noen gang kanskje?

Spilt masse gitar jeg... Hotel California på gitarprøven i 10... 5+ på den... ;)

 

Rock har større variasjon enn rap, kan jeg være enig i, men det er ikke mye større. Det finnes rock-sanger som er veldig varierte, og det finnes rock-sanger som ikke er variert i det hele tatt... Poenget er at det er vanskeligere å merke det fordi man bl.a. spiller mange ulike grep etter hverandre, men til slutt vil det skapes et mønster. Slike mønstere finnes i begge sjangre, men det er vanskeligere å merke det i rocken fordi mønstrene er lenger...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...