kiske Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!! The Roots - The Seed Rock med rap, på en måte... hva gjør at den er litt rap-aktig som du sier?? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!! The Roots - The Seed Rock med rap, på en måte... hva gjør at den er litt rap-aktig som du sier?? Kanskje rappingen? *I'm done* Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!! Tupac - Changes er like ensformig som AC/DC - Back in Black... (Dette innlegget var som et forsvar for begge sjangre da begge overnevnte låter er knallgode hits som fenger enhver sjel) Edit: Skriveleif Endret 18. juni 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!! Tupac - Changes er like ensformig som AC/DC - Back in Black... (Dette innlegget var som et forsvar for begge sjangre da begge overnevnte låter er knallgode hits som fenger enhver sjel) Edit: Skriveleif Begge de sangene er kjempe bra, ja. Ensformig kan være bra. Lenke til kommentar
kiske Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!! The Roots - The Seed Rock med rap, på en måte... hva gjør at den er litt rap-aktig som du sier?? Kanskje rappingen? *I'm done* javell... det skulle jeg likt å høre Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!! Skal vi begynne med rock også da? Kan noen si meg en rock-sang der de samme gitargrepene ikke går omigjen og omigjen gjennom hele sangen, og trommene ikke slår i det samme mønsteret gjennom hele sangen? Hvis det er dette dere mener, så er rock like ensformig som rap. I rock spiller de jo det samme, bare at det er vanskeligere å høre i forhold til rap fordi det kanskje er litt flere instrumenter med i compet... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!! The Roots - The Seed Rock med rap, på en måte... eller God gammeldags Hip-Hop som resten av verden kaller det eller RnB.. kan også si det .. Endret 18. juni 2004 av Kebab GUD Lenke til kommentar
kiske Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 poenget mitt er ikke at dere ikke skal få lov å høre på (BMG), men at det er ENSFORMIG(som vell er en objektiv mening) Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 kan noen fortelle meg om en rap-sang der det IKKE er samme lille tromme-comp som går gjennom hele sangen!!! Skal vi begynne med rock også da? Kan noen si meg en rock-sang der de samme gitargrepene ikke går omigjen og omigjen gjennom hele sangen, og trommene ikke slår i det samme mønsteret gjennom hele sangen? Hvis det er dette dere mener, så er rock like ensformig som rap. I rock spiller de jo det samme, bare at det er vanskeligere å høre i forhold til rap fordi det kanskje er litt flere instrumenter med i compet... Helloween - Keeper of the seven keys! Må være en av de mest varierte sangene i verden... Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Jonnar: Nå sier jeg ikke at rap er ensformig, men rock har mye større variasjon enn rap. Å det å si at de spiller det samme på gitar hele tiden er way feil. Har du spillt gitar noen gang kanskje? Lenke til kommentar
kiske Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 jeg har vært borti trommer rundt 3-4 ganger i mitt liv... men tviler stært på at jeg ikke kunne spilt så godt som alle rap-sanger! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 jeg har vært borti trommer rundt 3-4 ganger i mitt liv... men tviler stært på at jeg ikke kunne spilt så godt som alle rap-sanger! Man må jo være ekstremt utholden, tenk deg sitte og spille det samme i 4 minutter.... Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 jeg har vært borti trommer rundt 3-4 ganger i mitt liv... men tviler stært på at jeg ikke kunne spilt så godt som alle rap-sanger! Prøv å spill som tallica-Lars du, der har du en myyye større utfordring. Trommet compoet i rap låter er mye enklere. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 det som er morsomt er at alle ser på rap som liste-rap .. mens alle ser på Rock som ALT som ligger under navnet rock .. Idioti Lenke til kommentar
kiske Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 jeg har vært borti trommer rundt 3-4 ganger i mitt liv... men tviler stært på at jeg ikke kunne spilt så godt som alle rap-sanger! Prøv å spill som tallica-Lars du, der har du en myyye større utfordring. Trommet compoet i rap låter er mye enklere. ja... Lenke til kommentar
kiske Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 jeg har vært borti trommer rundt 3-4 ganger i mitt liv... men tviler stært på at jeg ikke kunne spilt så godt som alle rap-sanger! Man må jo være ekstremt utholden, tenk deg sitte og spille det samme i 4 minutter.... hehe godt poeng der... Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg tenkte mere psykisk utholdenhet... Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Jonnar: Nå sier jeg ikke at rap er ensformig, men rock har mye større variasjon enn rap. Å det å si at de spiller det samme på gitar hele tiden er way feil. Har du spillt gitar noen gang kanskje? Spilt masse gitar jeg... Hotel California på gitarprøven i 10... 5+ på den... Rock har større variasjon enn rap, kan jeg være enig i, men det er ikke mye større. Det finnes rock-sanger som er veldig varierte, og det finnes rock-sanger som ikke er variert i det hele tatt... Poenget er at det er vanskeligere å merke det fordi man bl.a. spiller mange ulike grep etter hverandre, men til slutt vil det skapes et mønster. Slike mønstere finnes i begge sjangre, men det er vanskeligere å merke det i rocken fordi mønstrene er lenger... Lenke til kommentar
kiske Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg tenkte mere psykisk utholdenhet... det burde jeg vell tenkt...hehe Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Poenget er at det er vanskeligere å merke det fordi man bl.a. spiller mange ulike grep etter hverandre, I en variert sang er det ingen like grep? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg