Gå til innhold

Rap VS Rock


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, jeg har aldri hørt bra hardcore (elektronika-undersjangeren) heller, men jeg påstår ikke at det er dårlig musikk.

Kanskje ikke, men! Det er mye større mulighet å høre en bra rapsang enn å høre en bra rock-sang. Rap blir jo sendt 24/7 på tv, det er ikke like mye rock på tv...

 

Så hvorfor har ikke jeg hørt en bra rap sang?

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Jeg har ALDRI hørt bra rap...

Da har du ikke hørt mye!

Hør på The Streets! Hør på Run DMC og Beastie Boys! Sett deg ned, og ta deg tid til høre på litt rap... Ta deg en runde med Dr.Dre sitt "The Chronic 2001" og du skal høre bra rap (det er gangsta-rap, men likevel bra rap), fengende og varierte beats...

Lenke til kommentar
Hallo? Ingen nekter deg å ikke like rap, men det å si at "rap er dårlig, ensformig musikk" er langt fra å ytre en personlig mening. Det er å slenge ut en påstand.

 

Rock er min sjanger... Jeg liker bare ikke rap... Har jeg ikke lov itl det?

 

Man bestemmer selv hva man syntes er bra musikk....

Lenke til kommentar
fortell meg hva som er så bra med de rap-gruppene/artistene som dere omtaler så varmt da

for å si det litt annerledes: hva gjør musikken talentfull?

Hva som gjør rappen bra er at de bare snakker om virklige ting, de blander ikke inn fantasi og musikk, men gir deg noe du kan tenke på, og få dine meninger om. Samtidig som det er mye rytme og personlighet. Men i det siste har det vært mye som ikke akkuratt er orginalt da :(

Lenke til kommentar
Rock er min sjanger... Jeg liker bare ikke rap... Har jeg ikke lov itl det?

Man bestemmer selv hva man syntes er bra musikk....

Det er jo det HalTan sier... Problemet er at du sier at rap ikke er bra. Det er din personlige mening, men du formulerer deg feil...

Si heller "Jeg mener at rock er bra, og at rap er dårlig" istedet for å si "Rap er dårlig!"

Lenke til kommentar

HERREGUD!

 

 

Fatter du ikek selv hvor ufattelig tåpelige utsagnene dine er?

 

1) Rock og rap er begge to sjangerer der det finnes mye dritt, og mye bra.

 

2) Å ta en hel sjanger å si at det er "dårlig musikk" er tåpelig. Det er DINE SUBJEKTIVE MENINGER, og de har særs lite å si i en fakta-sammenheng.

 

3) Å generalisere en hel sjanger basert på det du har hørt av en undersjanger er utrolig teit, eksempler:

 

1. Rock suger, for Dimmu borgir er døvt.

 

2. Rap suger, Eminem er ræva.

 

3. Elektronika suger, for Scooter kan egentlig bare gå å henge seg.

 

Men istedet for å godta at det er: a) snakk om subjektivitet, b) umulig for dere, som ikke hører på musikken, å påstå at den er slik og slik (ensformig, osv. osv.). Og dere kan IKKE PÅSTÅ AT ANDRE ER "HJERNEVASKA" fordi de ikke liker den musikken dere liker. FOR SVARTE POKKER.

 

La folk høre på det de vil, og la for all del folk ha sine meninger om den musikken de vil. Men la ingen fremstille sine subjektive meninger som "fakta" og faktisk tro at "rap suger, og all rap handler om ditt og datt", slik er det rett og slett ikke. Trangsynte *********.

Lenke til kommentar
Nei, jeg har aldri hørt bra hardcore (elektronika-undersjangeren) heller, men jeg påstår ikke at det er dårlig musikk.

Kanskje ikke, men! Det er mye større mulighet å høre en bra rapsang enn å høre en bra rock-sang. Rap blir jo sendt 24/7 på tv, det er ikke like mye rock på tv...

 

Så hvorfor har ikke jeg hørt en bra rap sang?

Hvis du prøver å utvikle din musikksmak ved hjelp av TV'en hvorfor i all verden liker du rock da?? Det sendes omtrent ikke (i mine øyne) hverken god rap eller god rock på TV (VG-lista, svisj osv.), du må rett og slett ut og finne den selv, slik er det med rock og rap.

 

Så konklusjonen er: Slå av TV'en, løp bort til en stor platebutikk og finn frem masse rap-CD'er som ikke sendes på TV (de 4 store "gratis"-kanalene) og stå der og hør i 2-3 timer... :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har ALDRI hørt bra rap...

Da har du ikke hørt mye!

Hør på The Streets! Hør på Run DMC og Beastie Boys! Sett deg ned, og ta deg tid til høre på litt rap... Ta deg en runde med Dr.Dre sitt "The Chronic 2001" og du skal høre bra rap (det er gangsta-rap, men likevel bra rap), fengende og varierte beats...

Jeg har faktisk hørt litt Run DMC og beastie boys i mine yngre dager!

og står på mitt.

 

Den Dr. Dre cd'en har jeg faktisk! hører gjennom den nå...

Lenke til kommentar

Kort og godt: dersom dere ikke klarer å se noe med en viss objektivitet:

 

PIGG AV.

 

Dersom dere ikke skjønner hva jeg sier fordi dere enda ikke har lært hva "subjektivt" eller "objektivt" betyr:

 

PIGG AV.

 

Dersom dere nekter å annerkjenne at om en sjanger er "bra" eller ikke (på et objektivt plan) på INGEN MÅTE kan måles:

 

PIGG AV.

 

Det finnes ikke noe slikt som dårlige sjangere, men folk som ikke liker de sjangerene.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Det er greit for meg at du hører på rap, men jeg vil ikke bli torturert med slik musikk...

Det er helt i orden det. Men ikke kom her med de idiotiske kommentarene dine, som ikke inneholder subjektivitet whatsoever...

Liker du rock, men ikke rap, fint for deg, men ikke kom her og ødelegg en hel diskusjon med "Rap er dårlig, ferdig arbeid"... Vær subjektiv, og aksepter at andre har en annen musikksmak!

 

Både rap og rock kan være ensformig... Finner du derimot de rette artistene, som Endre sier, kan du få deg mange timer med god musikk...

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er HalTal veldig engasjert i denne disskusjonen?

Og så? Hvilken relevans har det for diskusjonen? Er det et dårlig forsøk på å latterliggjøre meg?

 

 

Kan vi ikke bare stoppe denne disskursjonen nå og heller annbefale hverandre musikk som vi syntes er bra?

 

Denne tråden skulle aldri vært opprettet.

 

(en tier på at haltan er førstemann til å svare på denne posten)

 

Hva **** har det med saken å gjøre? (Dette skal jeg faen meg ha SVAR på.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...