Kebab GUD Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Hvis du mener Rap i Hip-Pop-forstand er jeg tildels engi med deg, men rap kan også være andre ting som f.eks den ekte Hip-Hop'en som rett og slett er diggbar... (...og dette kom fra en hardbarket metal-fan som har hørt på iron maiden/rammstein/dimmu borgir siden 6. klasse ) Beveger du deg litt bort fra poplistene er jeg nok ganske sikker på at det finnes mye bra rap. nettop! hadde du lest tråden ville du ha skjønt det .. og "Rap" som ligger på POPlistene er ikke Rap .. det er talentløse småunger som står å snakker med melodi i bakrunden som gjentar samme toner hele tiden .. og alle musikk videoene er fulle av halvnakene damer og de talentløse ungene og vennen med AAAAALT for mye gull/sølv på seg ... dette kaller vi .. Hip-POP! Lenke til kommentar
INTERcEPTOR Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Rock vil alltid eie rap nettopp, men det er fremdeles noen hjernevaska folk her i verden.... Derfor kommer denne tråden til å holde på en stund til... Ja det er nokk av hjernevaska folk her i verden.... å mange av dem tror at rock er det eneste som er bra musikk. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Hvorfor diskuterte hva som er best? Alle vet jo at Rock eier! Og at rap er lame... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Hvorfor diskuterte hva som er best? Alle vet jo at Rock eier! Og at rap er lame... 1) Les tråden. 2) Det diskuteres fordi en eller annen tulling fant det for godt å lage en tråd om det, noe han/hun aldri burde ha gjort. 3) Du tar feil. "Alle" vet ikke det, det er din subjektive mening. Thorsen: Fair enough, du svarte bare små-lame, men ja, du har ikke gjort noe "galt". Tenkte egentlig mest på han som quotet seg (Andesam) og presterte å si noe så talentløst som at folk som liker rap-musikk er "hjernevaska". Endret 18. juni 2004 av HalTan Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg syntes rap og hip hip hop er ekstremt ensformig. De fleste sangene har bare den samme melodien gjennom hele sangen, og det er en utrolig simpel og kjørr melodi. Syntes også de som rapper ser utrolig teite ut når de prøver å være så "kule". Er det et godkjent argument HalTal? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Jeg syntes rap og hip hip hop er ekstremt ensformig. De fleste sangene har bare den samme melodien gjennom hele sangen, og det er en utrolig simpel og kjørr melodi. Syntes også de som rapper ser utrolig teite ut når de prøver å være så "kule". Er det et godkjent argument HalTal? Ja, hva sier du, HalTal? Du tenker på 50 cent og disse her taperene som kun imponerer fjortisser? Skaff deg litt old skool greier, eller noen som ikke posere.. The Streets, Jurassic 5, Run DMC, Beastie Boys (greit, de tror de er kul.. men de ER jo det!) edit: og grandmaster flash (at jeg glemte den! måtte legge den til... ) Endret 18. juni 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg syntes rap og hip hip hop er ekstremt ensformig. De fleste sangene har bare den samme melodien gjennom hele sangen, og det er en utrolig simpel og kjørr melodi. Syntes også de som rapper ser utrolig teite ut når de prøver å være så "kule". Er det et godkjent argument HalTal? Ja, hva sier du, HalTal? Du tenker på 50 cent og disse her taperene som kun imponerer fjortisser? Skaff deg litt old skool greier, eller noen som ikke posere.. The Streets, Jurassic 5, Run DMC, Beastie Boys (greit, de tror de er kul.. men de ER jo det!) ...og grandmaster flash!!! (Råfet musikk ) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg syntes rap og hip hip hop er ekstremt ensformig. De fleste sangene har bare den samme melodien gjennom hele sangen, og det er en utrolig simpel og kjørr melodi. Syntes også de som rapper ser utrolig teite ut når de prøver å være så "kule". Er det et godkjent argument HalTal? Ja, hva sier du, HalTal? Du tenker på 50 cent og disse her taperene som kun imponerer fjortisser? Skaff deg litt old skool greier, eller noen som ikke posere.. The Streets, Jurassic 5, Run DMC, Beastie Boys (greit, de tror de er kul.. men de ER jo det!) edit: og grandmaster flash (at jeg glemte den! måtte legge den til... ) Righty-O. Det er forresten utrolig mange rockeband som er slik andesam beskriver også. For en som ikke liker f.eks Metallica, kan det utenifra høres ut som at det kun spilles det samme riffet om og om og om igjen og noen linjer tekst som gjentas. Comrende? Du må gjerne ikke like "rap", men du trenger ikke påstå at all rap er ensformig, dårlig og budskapsløs, for det er rett og slett feil. Lenke til kommentar
kiske Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 takten er ihvertfall utrolig ensformig og kjedelig, og ingen kan si imot at den stort sett er den samme gjennom stort sett alle rap-sanger Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Du må gjerne ikke like "rap", men du trenger ikke påstå at all rap er ensformig, dårlig og budskapsløs, for det er rett og slett feil. Er det feil? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Du må gjerne ikke like "rap", men du trenger ikke påstå at all rap er ensformig, dårlig og budskapsløs, for det er rett og slett feil. Er det feil? JA, det er FEIL! Open your ears! Endret 18. juni 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 BLÆRGH. Er det nå jeg skal bli skikkelig irritert? Du har ikke hørt mye av den skikkelige rap-musikken der ute. Kan jeg si at rock suger, på bakgrunn av at jeg personlig synes Blink 182 er et kjipt band? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Dette er en disskusjon som aldri kommer til å ende. Grunnen til at jeg syntes rap er dårlig er fordi jeg syntes det er teit rett og slett, og det høres ikke bra ut (i mine ører). Har vokst opp på rock og kan ikke klare å høre på rap... Det er jo ikke noe vits å disskutere hva som er bra og dårlig musikk, det er det DU som bestemmer. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Er det feil? Det er faktisk HELT feil. FAEN TA. Jeg snakker ikke om dritten som går på VG-lista (med noen få unntak). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Det er jo ikke noe vits å disskutere hva som er bra og dårlig musikk, det er det DU som bestemmer. Helt riktig, JEG bestemmer.. Og jeg har bestemt at du tar feil.. Så det så.. Lenke til kommentar
kiske Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) fortell meg hva som er så bra med de rap-gruppene/artistene som dere omtaler så varmt da Endret 18. juni 2004 av kiske Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Dette er en disskusjon som aldri kommer til å ende. Nei, noen har ikke lyst til å innse at deres subjektive, generaliserende meninger ikke snakker for objektiviteten. Grunnen til at jeg syntes rap er dårlig er fordi jeg syntes det er teit rett og slett, og det høres ikke bra ut (i mine ører). Har vokst opp på rock og kan ikke klare å høre på rap... Hallo? Ingen nekter deg å ikke like rap, men det å si at "rap er dårlig, ensformig musikk" er langt fra å ytre en personlig mening. Det er å slenge ut en påstand. Det er jo ikke noe vits å disskutere hva som er bra og dårlig musikk, det er det DU som bestemmer. Har jeg sagt noe annet? Poenget er at enkelte her (kremt) tar en hel sjanger, og dømmer den i forhold til det de har hørt av den (mainstream møkk, stort sett) og sier at det er "dårlig musikk", ikke "jeg liker det ikke". Altså, jeg tåler ikke happyhardcoreclubmusikk-greier, men jeg påstår ikke at det er "dårlig musikk". Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 fortell meg hva som er så bra med de rap-gruppene/artistene som dere omtaler så varmt da Det er ikke det det handler om, og det HÅPER jeg du skjønner. For alt hva dere vet liker ikke jeg rap engang, det betyr fremdeles at musikken ikke nødvendigvis er "dårlig". Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) fortell meg hva som er så bra med de rap-gruppene/artistene som dere omtaler så varmt da fortell hva som er så bra med rock-artistene deres da? Endret 18. juni 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 BLÆRGH. Er det nå jeg skal bli skikkelig irritert? Du har ikke hørt mye av den skikkelige rap-musikken der ute. Kan jeg si at rock suger, på bakgrunn av at jeg personlig synes Blink 182 er et kjipt band? Jeg har ALDRI hørt bra rap... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg