Gå til innhold

Rap VS Rock


And.rs

Anbefalte innlegg

Hvis du mener Rap i Hip-Pop-forstand er jeg tildels engi med deg, men rap kan også være andre ting som f.eks den ekte Hip-Hop'en som rett og slett er diggbar...  :yes:

 

(...og dette kom fra en hardbarket metal-fan som har hørt på iron maiden/rammstein/dimmu borgir siden 6. klasse :p )

Beveger du deg litt bort fra poplistene er jeg nok ganske sikker på at det finnes mye bra rap.

nettop! hadde du lest tråden ville du ha skjønt det .. og "Rap" som ligger på POPlistene er ikke Rap .. det er talentløse småunger som står å snakker med melodi i bakrunden som gjentar samme toner hele tiden .. og alle musikk videoene er fulle av halvnakene damer og de talentløse ungene og vennen med AAAAALT for mye gull/sølv på seg ...

dette kaller vi .. Hip-POP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor diskuterte hva som er best? Alle vet jo at Rock eier! Og at rap er lame...

1) Les tråden.

 

2) Det diskuteres fordi en eller annen tulling fant det for godt å lage en tråd om det, noe han/hun aldri burde ha gjort.

 

3) Du tar feil. "Alle" vet ikke det, det er din subjektive mening.

 

Thorsen: Fair enough, du svarte bare små-lame, men ja, du har ikke gjort noe "galt". Tenkte egentlig mest på han som quotet seg (Andesam) og presterte å si noe så talentløst som at folk som liker rap-musikk er "hjernevaska". :roll:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Jeg syntes rap og hip hip hop er ekstremt ensformig. De fleste sangene har bare den samme melodien gjennom hele sangen, og det er en utrolig simpel og kjørr melodi. Syntes også de som rapper ser utrolig teite ut når de prøver å være så "kule".

 

Er det et godkjent argument HalTal? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg syntes rap og hip hip hop er ekstremt ensformig. De fleste sangene har bare den samme melodien gjennom hele sangen, og det er en utrolig simpel og kjørr melodi. Syntes også de som rapper ser utrolig teite ut når de prøver å være så "kule".

 

Er det et godkjent argument HalTal?  :roll:

Ja, hva sier du, HalTal? Du tenker på 50 cent og disse her taperene som kun imponerer fjortisser? Skaff deg litt old skool greier, eller noen som ikke posere.. The Streets, Jurassic 5, Run DMC, Beastie Boys (greit, de tror de er kul.. men de ER jo det!)

 

edit: og grandmaster flash (at jeg glemte den! måtte legge den til... :p )

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Jeg syntes rap og hip hip hop er ekstremt ensformig. De fleste sangene har bare den samme melodien gjennom hele sangen, og det er en utrolig simpel og kjørr melodi. Syntes også de som rapper ser utrolig teite ut når de prøver å være så "kule".

 

Er det et godkjent argument HalTal?  :roll:

Ja, hva sier du, HalTal? Du tenker på 50 cent og disse her taperene som kun imponerer fjortisser? Skaff deg litt old skool greier, eller noen som ikke posere.. The Streets, Jurassic 5, Run DMC, Beastie Boys (greit, de tror de er kul.. men de ER jo det!)

...og grandmaster flash!!!

 

(Råfet musikk :thumbup: )

Lenke til kommentar
Jeg syntes rap og hip hip hop er ekstremt ensformig. De fleste sangene har bare den samme melodien gjennom hele sangen, og det er en utrolig simpel og kjørr melodi. Syntes også de som rapper ser utrolig teite ut når de prøver å være så "kule".

 

Er det et godkjent argument HalTal?  :roll:

Ja, hva sier du, HalTal? Du tenker på 50 cent og disse her taperene som kun imponerer fjortisser? Skaff deg litt old skool greier, eller noen som ikke posere.. The Streets, Jurassic 5, Run DMC, Beastie Boys (greit, de tror de er kul.. men de ER jo det!)

 

edit: og grandmaster flash (at jeg glemte den! måtte legge den til... :p )

Righty-O. Det er forresten utrolig mange rockeband som er slik andesam beskriver også. For en som ikke liker f.eks Metallica, kan det utenifra høres ut som at det kun spilles det samme riffet om og om og om igjen og noen linjer tekst som gjentas. Comrende? Du må gjerne ikke like "rap", men du trenger ikke påstå at all rap er ensformig, dårlig og budskapsløs, for det er rett og slett feil.

Lenke til kommentar

Dette er en disskusjon som aldri kommer til å ende.

 

Grunnen til at jeg syntes rap er dårlig er fordi jeg syntes det er teit rett og slett, og det høres ikke bra ut (i mine ører). Har vokst opp på rock og kan ikke klare å høre på rap...

 

Det er jo ikke noe vits å disskutere hva som er bra og dårlig musikk, det er det DU som bestemmer.

Lenke til kommentar
Dette er en disskusjon som aldri kommer til å ende.

Nei, noen har ikke lyst til å innse at deres subjektive, generaliserende meninger ikke snakker for objektiviteten.

 

Grunnen til at jeg syntes rap er dårlig er fordi jeg syntes det er teit rett og slett, og det høres ikke bra ut (i mine ører). Har vokst opp på rock og kan ikke klare å høre på rap...

 

Hallo? Ingen nekter deg å ikke like rap, men det å si at "rap er dårlig, ensformig musikk" er langt fra å ytre en personlig mening. Det er å slenge ut en påstand.

 

 

Det er jo ikke noe vits å disskutere hva som er bra og dårlig musikk, det er det DU som bestemmer.

 

Har jeg sagt noe annet? Poenget er at enkelte her (kremt) tar en hel sjanger, og dømmer den i forhold til det de har hørt av den (mainstream møkk, stort sett) og sier at det er "dårlig musikk", ikke "jeg liker det ikke". Altså, jeg tåler ikke happyhardcoreclubmusikk-greier, men jeg påstår ikke at det er "dårlig musikk".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...