Gå til innhold

Rap VS Rock


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra innenfor hip-hop-sjangeren: RJD2, Dj.Qbert, Dirty Oppland (utrolig morsomme tekster), The Streets, Grandmaster Flash, Side Brok (denne går jeg nok tyn for, men originalitet, DET skal de ha for), N*E*R*D, Kanye West, Sugarhill Gang, De La Soul (ikke alt, though), Kurtis Blow, Rage Against The Machine

Dirty Oppland = :wow: de e flinke og morsomme...

Spetakkel er gode. Skikkelig flow, fengende beats og tekster.

The Streets er en av mine favoritter...

Kanye West, sammen med Jay-Z er bra. Det samme er også NAS. han kan sine saker.

 

Til de som sier det bare finnes kjedelige beats:

Hør på Dr.Dre sine beats. Spesielt på The Chronic 2001. NAS har noen gode han også. Bare hør på Nastradamus og In Too Deep.

Lenke til kommentar
Den tekniske definisjonen på musikk er at det er bygget opp av melodi rytme og harmoni. Siden Rap svært ofte ikke har noen melodi av betydning(eller ingen), så er ikke det musikk i det hele tatt. Sweden Rock ! :devil:

Om den ikke er bygget opp av melodi (noe jeg mener den ER) er den hvertfall bygget opp av rytme og harmoni, nesten mer enn rock!

Lenke til kommentar
Jess, denne tråden blir nok konstruktiv.

 

"OMG METALL 4 EVARR!111 \m/ (O_O) \m/"

 

"LOLZ!!!1 D R HIFHAF SOM R BEST!11 SMACK THAT BIÆTCH!!!11"

:thumbup: Du har så rett:

 

For å si det sånn: Skal du bli "stor"(bittebitteliten i mine øyne) rapper har du et valgt: Du må flytte til slummen i en av de store byene i USA, for så å bruke ungdommen din på å gå fra gatehjørnet til gatehjørnet å snakke(som vell er det rapp dreier seg om...(til opplysning for alle rappere...: å snakke er noe de fleste lærer seg i 2-3 årsalderen, så det er vell kanskje ikke så veldig imponerende at dere klarer det som 20 åringer)) samtidig som en av de nye vennene dine lager rare lyder i en veldig ensformig takt... med andre ord: rap er talentløst, men viss dere liker å høre på det så versågod for meg.....

 

Skal du derimot bli rockestjerne er det bare å slå seg ned i kjellern til kompisen di hvorsomhelst i verden og øve(som man faktisk trenger å gjøre får å bli rockestjerne) men for å bli rockestjerne må man ha talent(som sikkert er et fremmedord for rappere(hehe))!!

 

Dette er nå min mening da.....

Ikke ta det personlig...hehe...dere er sikkert alle hyggelige og talentfulle mennesker...

Helt enig med kiske!

Rap er talentløst... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Andesam og Thorsen: man LESER tråden før man poster i den.

Vel i starten står det: Hva synes dere? Hva er best? Er det rock man går lei av eller Rap? Jeg digger rap selv men håper det kommer noe mer revolusjonerende snart, samtidig er rock også litt ensformig.

 

Da er det vel rart hvis jeg ikke skal få si min mening, det er jo det man spør etter. Selv om du flere ganger sier at man må fordype seg i f eks rap før man kan si at dette er dårlig. Mener jeg at det er liten vits i å fordype seg i noe man i grunnen ikke liker bare for å gjøre det, noen har faktisk ikke tid og heller ikke lyst til dette.

Jeg liker Rock bedre en Rap, men harer jo ikke Rap av den grunn.

Hvis du ikke liker blodpudding, går du ikke til slakeren og spør om han kan fortelle det om blodpuddingens undervurderte egenskaper bare fordi du kanskje kunne ta feil. Mange meninger er emensjonelle og har med vår egen smak å gjøre, derfor blir det feil å si at du må ha en grunn for å for eksempel si at Rap er drit. Hvis du synes rap er drit er det vel det uansett om du har en grunn eller ikke.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
Rock vil alltid eie rap :w00t:

nettopp, men det er fremdeles noen hjernevaska folk her i verden.... Derfor kommer denne tråden til å holde på en stund til...

Hvis du mener Rap i Hip-Pop-forstand er jeg tildels engi med deg, men rap kan også være andre ting som f.eks den ekte Hip-Hop'en som rett og slett er diggbar... :yes:

 

(...og dette kom fra en hardbarket metal-fan som har hørt på iron maiden/rammstein/dimmu borgir siden 6. klasse :p )

Lenke til kommentar
Hvis du mener Rap i Hip-Pop-forstand er jeg tildels engi med deg, men rap kan også være andre ting som f.eks den ekte Hip-Hop'en som rett og slett er diggbar... :yes:

 

(...og dette kom fra en hardbarket metal-fan som har hørt på iron maiden/rammstein/dimmu borgir siden 6. klasse :p )

Beveger du deg litt bort fra poplistene er jeg nok ganske sikker på at det finnes mye bra rap.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...