Gå til innhold

Rap VS Rock


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:p dette er en tåpelig diskusjon. Alle har hver sin smak bare respekter det.

Enig der. Idiotisk å diskutere dette...

 

Rap er bra musikk for de som liker det. Noen mener jo seff at det ikke er musikk i det hele tatt, men det får jo være opp til hver enkelt hvilken musikk de skal høre på, og hvilken sjanger de synes er best.

Jeg liker rap og rock, hører på begge i en god blanding og er lykkelig sånn.

Lenke til kommentar
Den tekniske definisjonen på musikk er at det er bygget opp av melodi rytme og harmoni. Siden Rap svært ofte ikke har noen melodi av betydning(eller ingen), så er ikke det musikk i det hele tatt. Sweden Rock ! :devil:

Meget saklig. Muuulig noen ikke har hørt en eneste rap-sang engang... ;)

Lenke til kommentar

Selv synes jeg at rock er den beste musikksjangeren - definitivt. Det finnes selvsagt en del dårlig rock, men når det gjelder rap, synes jeg mildt sagt at alt er dårlig.

Som regel inneholder rap elendige tekster ("I love you baby! Come to me!" osv.) og med en kjip dunk-dunk-"musikk" i bakrunden, er det kjedelig å høre på.

Lenke til kommentar

det er nettop det Rap IKKE er ..

dere må lære dere i skille mellom under-Sjangerene ..

 

Oldschool - hele starten av Rap.. somregel festlige låter med mye humor og glede men også mye seriøst

Tidepoke : Stareten av 70-tallet til 1986..

Store navn: Kurtis Blow, Afrika Bambaataa, Grandmaster Flash, Kool Moe Dee, Busy Bee og mannen som startet alt DJ Kool Herc

Viktige musikk elimenter: Scratching

 

 

Gangster Rap - "Sinna" Rap nesten 100% seriøst mye politiske sanger.

Tidsepoke: 1984 - 1992

Store navn: NWA.. (hovedsaklig) , KRS-ONE

 

 

Thug Rap - Utsprang av Gangster rap hvor Penger ble mer viktig enn Frihet og respekt.

Tidsepoke: 1991 -

Store navn: Snoop Dogg*, Tupac**, Juvenile

 

Bling Rap/Hip POP - ganske nytt fenomen sanger om penger ,smykker og damer, her blir alle kvinner sett på som madrasser og behandler derreter..

Tidsepoke: 1996 -

store navn: Eminem, JArule, Nelly osv

 

 

Hip-Hop - Klassisk lav tempo rolige sanger ..

Tidsepoke: Starten av 70tallet -

Store navn: Gangstarr

 

*Snoop dogg startet med Gangster rap men ble mindre seriøs etter hendelsene i 1996/1997

** Tupac har mange Bling bling sanger men de sangene han selv likte best er mer rolige med fokusering på sammfunets problemer eks "brendas got a baby" fra 1992..

 

menger er nok ikke enige der ... men FU!

Lenke til kommentar
Jess, denne tråden blir nok konstruktiv.

 

"OMG METALL 4 EVARR!111 \m/ (O_O) \m/"

 

"LOLZ!!!1 D R HIFHAF SOM R BEST!11 SMACK THAT BIÆTCH!!!11"

:thumbup: Du har så rett:

 

For å si det sånn: Skal du bli "stor"(bittebitteliten i mine øyne) rapper har du et valgt: Du må flytte til slummen i en av de store byene i USA, for så å bruke ungdommen din på å gå fra gatehjørnet til gatehjørnet å snakke(som vell er det rapp dreier seg om...(til opplysning for alle rappere...: å snakke er noe de fleste lærer seg i 2-3 årsalderen, så det er vell kanskje ikke så veldig imponerende at dere klarer det som 20 åringer)) samtidig som en av de nye vennene dine lager rare lyder i en veldig ensformig takt... med andre ord: rap er talentløst, men viss dere liker å høre på det så versågod for meg.....

 

Skal du derimot bli rockestjerne er det bare å slå seg ned i kjellern til kompisen di hvorsomhelst i verden og øve(som man faktisk trenger å gjøre får å bli rockestjerne) men for å bli rockestjerne må man ha talent(som sikkert er et fremmedord for rappere(hehe))!!

 

Dette er nå min mening da.....

Ikke ta det personlig...hehe...dere er sikkert alle hyggelige og talentfulle mennesker...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...