Gå til innhold

Rap VS Rock


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehehe, for en håpløs og meningsløs diskusjon dette er. :wee:

 

Har sett et par fornuftige innlegg her om at "smaken er som baken" osv. Jeg støtter meg til disse og prøver å utdype:

 

Alle kommer hit med en forutbestemt holdning. Hver og en bør tenke etter:

Tror du det finnes et eneste argument i hele verden som vil forandre DIN smak angående musikk eller DIN holdning i denne diskusjonen?

Antagelig ikke. Men tror du ikke dette gjelder alle de andre du diskuterer med også? Antagelig.

 

Det dere må forstå er at sannsynligheten for at noen av dere klarer å få "motstanderne" deres til å skifte mening eller "konvertere" til en annen musikk-stil er omtrent like stor som at dere selv gjør det samme.

 

Man får bare akseptere at det finnes forskjellige meninger, og jeg vil anbefale alle her å gjøre seg den store tjenesten å prøve å være litt åpen. Kanskje hvis du hører litt på [putt inn den musikken du ikke liker her] og prøver å sette deg inn i det, kanskje du faktisk finner noe du liker.

 

Jeg vet også at når det gjelder hiphop, er den aller beste musikken den som "nesten ingen" har hørt om, og slik er det antegelig innen rock også. Dessuten, begge sjangerne er veldig veldig vide. (Da kommer sikkert noen "rockere" til å si/tenke at, "næsj, hiphop er hiphop, alt er det samme", og da vil jeg gjerne at vedkommende begynner å lese innlegget mitt fra toppen igjen.)

 

De som diskuterer ivrigst her er antagelig de som er mest opptatt av musikken sin og tar denne veldig alvorlig. Disse har antagelig funnet frem til den beste av den, altså den som "ingen andre" har hørt/hørt om. Da er det jo også ganske håpløst å diskutere når du egentlig ikke helt vet HVA motparten snakker om, og motparten ikke vet hva DU snakker om.

 

Er det noen som har nevnt noe de synes er positivt med rap(utenom meningen med tekstene)?

Alt jeg stort sett hører er hva som ikke er negativt med det... høres ut som dere bare må forsvare det fordi dere hører på det(som jeg fremdeles mener er helt opp til dere)

 

1. Flow. Flowet har egentlig alt å si. Altså måten noe blir sagt/sunget/rappet på avgjør mye av kvaliteten på låta.

2. Beat/rytme/alt i bakgrunnen av musikken. Enkelte kan rappe slik at det er kult å høre på uten å ha noe som helst av dette i bakgrunnen, men det pleier ikke å skade en låt å ha en bra beat.

 

Ja, det finnes mye "dårlig" hiphop, på samme måte som det finnes mye "dårlig" rock.

 

 

Angående det med at det finnes typer og sjangere av hver av musikkstilene, kan man skulle føye til noen av yndlingsartistene sine i bunnen av hvert innlegg slik at man vet sånn ca hva slags folk man snakker med, og evt finne ut at oj, det har jeg aldri hørt om, kanskje jeg bør holde munn inntil jeg faktisk vet hva slags musikk dette egentlig er .

Noen av mine er:

Hiphop - Beatnuts, Dilated Peoples, Last Emperor, Gangstarr, Mos Def, The Roots, Talib Kweli, osvosv.

Rock - Iggy Pop/Stooges, The Animals, Deep Purple, Rolling Stones, Creedence Clearwater Revival, og mye annet gammelt.

 

Oh, jeg har brukt så lang tid på dette innlegget at det er latterlig. Sikkert kommet mange fine innlegg i mellomtiden slik at dette innlegget er totalt bortkastet og/eller upassende. :p

Endret av danielR
Lenke til kommentar
Har det ikke slått deg HalTan at mange sikkert skriver innlegg imot deg bare for å se hva du svarer. Det er alltid mye kjekkere å diskutere når noen er så engasjerte som deg vet du ;)

Ro Ro Til Fiskeskjææær...

 

Uansett. Det finnes noe bra i enhver sjanger, enten om DU syntes det er bra eller ikke. Noen syntes dritharde smell i hyppig tempo med en skjærende basslinje som omtrent moser ørene dine og tvinger hjernen din ut av neseborene dine er fett, som meg, mens andre synes rap er fett. Det er opp til en og enhver.

Lenke til kommentar
Kiske: beskriv hva som er bra med [fyll inn sang kiske liker her], da. :roll:

regner med du mente jeg skulle nevne noe av det jeg liker innen rock...:

bon jovi (han er jo en alle har hørt fra på lik linje med liste hiphopen...)

europe

tnt

van halen

toto

pink floyd

av det jeg kommer på i farta....

Lenke til kommentar
jeg synes rap er ensformig, kjedelig, talentløst og rett og slett dårlig.

Jeg synes rock er gjennomført, spennende, variert og talentfullt.

Bon Jovi og Europe er variert? Ikke narr meg til å le... Dette er listepoprock som er like kommersiell som nyeste sangen til Kelis eller G-Unit...

 

(Synes forøvrig at Europe er kult, for nostaligiens skyld og de har noen cheesy soloer som er kule)

Lenke til kommentar

det finnes mange typer rock .. det finnes mange typer Rap ..

 

popListe Rock og popListe rap er like ensformig og kjedelig .. skjønn det da!

 

PS: legg merke til antall Fjortisser som hopper og skriker over tupac .. "Changes er lissom SÅÅÅ bra"

den beste sangen til tupac er "brendas got a baby" Changes er jalla ...

Slike artister er ikke kjent for sine beste sanger ..

Endret av Kebab GUD
Lenke til kommentar
Kiske: beskriv hva som er bra med [fyll inn sang kiske liker her], da. :roll:

regner med du mente jeg skulle nevne noe av det jeg liker innen rock...:

bon jovi (han er jo en alle har hørt fra på lik linje med liste hiphopen...)

europe

tnt

van halen

toto

pink floyd

av det jeg kommer på i farta....

så var det det må lese innlegget igjen da.

 

 

Er det noen som har nevnt noe de synes er positivt med rap(utenom meningen med tekstene)?

Alt jeg stort sett hører er hva som ikke er negativt med det... høres ut som dere bare må forsvare det fordi dere hører på det(som jeg fremdeles mener er helt opp til dere)

 

Nei.. jeg liker faktisk ikke rap. men jeg forsvarer det likevel, fordi dere er så sinnsykt trangsynte.

 

bare lurte: hvilken side er du på? (rock/rap)

 

either you are with us, or against us :roll:

Lenke til kommentar
PS: legg merke til antall Fjortisser som hopper og skriker over tupac .. "Changes er lissom SÅÅÅ bra"

den beste sangen til tupac er "brendas got a baby" Changes er jalla ...

Slike artister er ikke kjent for sine beste sanger ..

Du kan ikke komme å si at den sangen er bedre en den andre.

Alle individere har en sang som de liker bedre en andre fordi den apelerer til akkurat dem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...