Gå til innhold

Rap VS Rock


And.rs

Anbefalte innlegg

BTH: Det er du som ser ting firkanta!

Det er herved bekreftet: Ingenting når fram... Beklager å måtte meddele deg dette, men her er det nok du som ser ting litt firkantet. HalTan ser på dette så sirkelrundt som det går an. Han prøver nemlig å få deg til å forstå at rap-sjangeren også er musikk, selv om du mener noe annet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å holde meg unna her men helvete heller, man må jo bruke tung skyts for å komme igjenom denne muren.

 

Var dette rapping? Her sitter de i en bil og snakker sammen uten beat eller noe som helst... Det er en intro...

Ka e poenget ditt? :dontgetit:

Eminem-sang...

 

Og det betyr? Det e for svarte ikke en sang...det er en intro, noe de sier sånn at du muligens skal forstå sangen(eminem klarer ikke det anyway,ja det var en mening).

 

Ja, i rap-musikk er det teksten som står aller mest i sentrum, og hvordan denne fremføres.

siden teksten står i sentrum og den stort sett blir fremført som snakking så gjør jo det at rap ikke er musikk!

Det er like kjedelig som en tale...

 

For faen, kan du prøve å forstå? Taler er som oftest meningsfulle. Hvis du ikke er klar over dette får du faen meg slå opp i historieboken din.

 

når jeg tenker tilbake så kan jeg ikke huske at jeg likte en hip hop eller rap "sang" mer enn 2 uker før jeg ble lei av den.

 

 

Det er du som ser ting firkanta!

 

Hører du bare på liste pop du? Ja, på vg listen osv er det faktisk bare sanger uten mening. De er som oftest lagd for å tjene raske penger.

Derfor går det i samme beat og samme tekst hele tiden. Hvis du bare åpner ørene(og skallebanken) så skjønner du kanskje det.

 

Firkanta!? Du er faen meg så *****

Lenke til kommentar

Liker både rap og metal omtrent like godt... selv om det går for det meste i metal nå for tiden. Finnes _mye_ bra i begge sjangrene og ufattelige mengder dårlig musikk også.

 

Synes synd på folk som ikke takler å høre på musikk bare fordi det er en del av en "sjanger". Bra musikk er bra musikk. Punktum. (Selv om jeg personlig har litt fordommer mot techno heh)

 

Folk må prøve litt hardere å utvide sine musikalske horisonter og ikke bare klamre seg til en bestemt liten sjanger. Prøver selv så hardt jeg kan å sette meg litt inn i forskjellige sjangrer før jeg dømmer de nord og ned (og ikke bare høre på latterlige komersielle drittsanger som surrer og går på radioen).

 

Følte bare at jeg måtte kommentere litt her... blir så oppgitt av og til.

Lenke til kommentar
Det er faktisk riktig at jeg er 14. Men jeg har faktisk likt mye rart fra så godt som alle sjangre igjennom mitt liv, når jeg tenker tilbake så kan jeg ikke huske at jeg likte en hip hop eller rap "sang" mer enn 2 uker før jeg ble lei av den.

Det er da man kan tenke på hvor gjennomført og variert de fleste rockesanger er. Jeg liker ikke alt av rock og metal selvfølelig men av det jeg liker har jeg ikke gått lei av en eneste sang (med untak av nothing else matters)

OG? Jeg driter i hva slags musikk du liker, jeg DRITER i hva slags musikk du liker.

 

Du/dere sier rap ikke er musikk: FEIL.

 

Du/dere sier rap-musikk er dårlig musikk: FEIL.

 

Du må gjerne HATE rap av hele ditt hjerte, men det betyr ikke at det er dårlig musikk.

 

DET ER DET SOM ER DET FUCKINGS PONGET HER, IKKE NOE MER.

 

 

Og jeg sier det IGJEN! jeg har ikke nevnt et ord om at jeg synes alle skal være like som meg eller like det samme.

 

Men dersom man liker rap er man hjernevaska?

 

Jeg har ikke hørt den josefine-sangene men jeg tipper den har en lystig melodi og at det er noen som synger.

 

Og? Et stykke musikk må ikke være pressa inn i din A4-definisjon for å være musikk.

 

BTH: Det er du som ser ting firkanta!

 

Egentlig ikke. Og hva legger du i at jeg liksom ser til "firkanta"?

 

godta at rap ikke er den mest musikalske sjangren!

 

Ja. Godt at rock ikke er den eneste musikk-sjangeren.

Lenke til kommentar

Er det noen som har nevnt noe de synes er positivt med rap(utenom meningen med tekstene)?

Alt jeg stort sett hører er hva som ikke er negativt med det... høres ut som dere bare må forsvare det fordi dere hører på det(som jeg fremdeles mener er helt opp til dere)

Lenke til kommentar
Er det noen som har nevnt noe de synes er positivt med rap(utenom meningen med tekstene)?

Alt jeg stort sett hører er hva som ikke er negativt med det... høres ut som dere bare må forsvare det fordi dere hører på det(som jeg fremdeles mener er helt opp til dere)

Stemmen til rapperen har mye å si

Hvordan beaten er lagt opp, hvilke type bass

melodilinje som går oppå

budskap/tekst

stemning i sangen

osv osv...

 

Det er som med all annen musikk... Er ikke noe spess med rap akkurat der

Lenke til kommentar
Er det noen som har nevnt noe de synes er positivt med rap(utenom meningen med tekstene)?

Alt jeg stort sett hører er hva som ikke er negativt med det... høres ut som dere bare må forsvare det fordi dere hører på det(som jeg fremdeles mener er helt opp til dere)

Stemmen til rapperen har mye å si

Hvordan beaten er lagt opp, hvilke type bass

melodilinje som går oppå

budskap/tekst

stemning i sangen

osv osv...

 

Det er som med all annen musikk... Er ikke noe spess med rap akkurat der

nevn en artist som positivt har disse egenskapene da?

Lenke til kommentar
det er vell ingen som har tvunget deg til å delta!

Nei, men jeg blir så trist av å se at enkelte folk er så sinnsykt trangsynte. kan ikke la sånne tåpelig utsagn gli forbi.

 

hvis du ikke gidder diskutere mer så bare slutt da vell.

 

I en diskusjon trengs minst to deltakere, i denne "diskusjonen" er det bare jeg som diskuterer, og du/dere som spytter ut utsagn på utsagn som har liten eller ingen relevans. Denne tråden skulle, som sagt, aldri ha vært oppretta.

Lenke til kommentar
Det er musikk som all annen. Punktum.

 

Kan en mod eller admin stenge denne tråden, vær så snill?

Liker du ikke at andre rakker ned på rap kan du jo bare la være å lese posten.

Mange koser seg med å diskutere hva som er bra og hva som er dårlig, og føler at de har gjort en god jobb hver gang de har klart og motargumentere en annen bruker. Men uansett tror jeg det er få som faktisk tror de kan få folk til å skifte mening. Synes folk at rap er dårlig eller rock for den del, er det deres problem og ikke vårt, ingen klarer å overtale dem uansett da står de bare enda hardere på sine meninger. Skal de skifte mening må de gjøre dette selv, eller iallefall tro at det var deres idee.

Lenke til kommentar
nevn en artist som positivt har disse egenskapene da?

Tupac hadde alt helt til han ble drept. Westside connection har også en del av det.

Er sikkert mange andre å, men de var disse jeg hørte på no.

 

Edit: Nas, Redman, Roscoe, Napoleon, Kurupt, Young Noble og mange flere.

Endret av Mr.Devil
Lenke til kommentar
nevn en artist som positivt har disse egenskapene da?

Big Pun

Blackalicious

KRS One

Dead Prez

Nas

Roots Manuva

The Roots

Timbuktu

Brother Ali

 

 

Lenge siden jeg var helt inni rap, så dette var artister som jeg kom på sånn i farten. Det burde dog holde til å begynne med... Men merk at også disse artistene har dårlige sanger og alt er derfor ikke like bra.

Lenke til kommentar
Liker du ikke at andre rakker ned på rap kan du jo bare la være å lese posten.

Jeg liker ikke at enkelte mennesker her i verden murer seg inne i sin egen tankegang og går ut ifra at de alltid har rett, fullstendig uten å i det hele tatt ta inn noen av impulsene utenifra. Det handler ikke om at noen rakker ned på "rap", det handler om at noen faktisk påstår og tror at "rap ikke er musikk", og at de som hører på det er hjernevaska, etc. etc. Enten er man fantastisk dum, fantastisk ignorant, eller et sinnsykt dyktig troll.

 

Mange koser seg med å diskutere hva som er bra og hva som er dårlig, og føler at de har gjort en god jobb hver gang de har klart og motargumentere en annen bruker. Men uansett tror jeg det er få som faktisk tror de kan få folk til å skifte mening. Synes folk at rap er dårlig eller rock for den del, er det deres problem og ikke vårt, ingen klarer å overtale dem uansett da står de bare enda hardere på sine meninger. Skal de skifte mening må de gjøre dette selv, eller iallefall tro at det var deres idee.

 

For all del, og dette er sikkert tiende gangen jeg sier: Jeg driter i hva slags musikk personen måtte like/hate. Jeg bare forteller ham/henne at det er feil å gå rundt og mene/tro at din smak er en fasit. Jeg er veeeldig glad i bandet "The Blood Brothers", jeg synes det er god musikk, jeg forventer ikke at noen andre skal like det. Men jeg forventer at de skal annerkjenne det som musikk på lik linje med all annen musikk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...