Gå til innhold

Rap VS Rock


And.rs

Anbefalte innlegg

Led Zepplin - Stairway to heaven

Metallica - Nothing else matters

RHCP - Sir psyco sexy

 

I rock finner man også diverse gitar/bass soloer.

Det nærmeste man kommer soloer i rap er når gutta tar en puste-pause og beaten fortsetter :)

Takk! Alle disse er forresten kongesanger.

 

Poenget med rap er ikke å ha soloer, men å få ut et budskap... Rocken har sine soloer, mens rap har sin samfunnskritikk etc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig diskusjon :roll:

 

Det er vel som alt mulig annet... noe RAP er 100% crap/meningsløst vås som noen hører på fordi den har cool beat/sound... Annet har mer "innhold"....

Vil ikke akkurat si at rap som D12 og Eminem produserer er så veldig dypt akkurat, men det er lagt bra sammen, og til tider morsomt for de som liker sånn humor...

 

Samme er det med rock... Smaken er som baken....etc etc

Lenke til kommentar
jo selvfølgelig er det noe galt med at det er ensformig:

da kan du jo bare høre på en sang om og om igjen fordi alle de andre uansett er like... så går du jo lei i lengden!!!

:roll: Om folk liker musikken, ser jeg faen meg ikke noe problem med det. Det finnes massevis av bra hip-hop, det finnes massevis av bra rock, det finnes massevis av bra elektronika, det finnes massevis av bra klassisk, jazz, soul, funk, reggae, blues... osv. osv. osv. osv.

 

Shheeezz..

det hadde jo null med hva jeg sa å gjøre... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ja, i rap-musikk er det teksten som står aller mest i sentrum, og hvordan denne fremføres.

 

Rocken kan for øvrig også ha sin samfunnskritikk etc.

 

:)

siden teksten står i sentrum og den stort sett blir fremført som snakking så gjør jo det at rap ikke er musikk!

Lenke til kommentar

Hvorfor, å hvorfor gidder jeg diskutere med en vegg? Du er som en liten fjortis som har bestem deg for at dine ensspora, trangsynte tanker er det eneste riktige. Hva med å åpne øynene LITT, se litt i det vide persepktivet? Alle er ikke som deg, vet du, det medbærer også at alle har forskjellig smak. "Josefine - Sofus er god på rullebrett" er også musikk, skjønner du. Det er greit (vel, egentlig ikke) at du troller som bare faen akkurat nå, og jeg er temmelig sikker på at du VET at de innleggene du presser ut av rompa akkurat nå er pisspreik, så hvorfor ikke bare la være?

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
for å sitere en viss sang

 

I-D-I-D-O-T-H (You have a stupid face!)

Come to get a punch to your face

I-D-I-D-O-T-H

Time for get to a to for punch to your face

I-D-I-D-O-T-H (Stuffed weef cat tongue, Yes?)

A punch to your face!

I-D-I-D-O-T-H

Guess what? It's time for a punch to your face

Hvilken "sang" er det?

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
for å sitere en viss sang

 

I-D-I-D-O-T-H (You have a stupid face!)

Come to get a punch to your face

I-D-I-D-O-T-H

Time for get to a to for punch to your face

I-D-I-D-O-T-H (Stuffed weef cat tongue, Yes?)

A punch to your face!

I-D-I-D-O-T-H

Guess what? It's time for a punch to your face

var det en rap-"sang"...?? for i så fall har jeg ikke hørt den...

Lenke til kommentar
Vil ikke akkurat si at rap som D12 og Eminem produserer er så veldig dypt akkurat, men det er lagt bra sammen, og til tider morsomt for de som liker sånn humor...

 

Samme er det med rock... Smaken er som baken....etc etc

Eminem lager faktisk (tro det eller ei) endel dype tekster. Bare hør på "Sing for the Moment", men som regel er det mer morsomme sanger som kommer ut av den munnen... ;)

 

Det er like kjedelig som en tale...

Mener du, ja... Selv om teksten er det viktigste i rap, så spiller jo beaten en stor rolle i helhetsbildet...

Lenke til kommentar
for å sitere en viss sang

 

I-D-I-D-O-T-H (You have a stupid face!)

Come to get a punch to your face

I-D-I-D-O-T-H

Time for get to a to for punch to your face

I-D-I-D-O-T-H (Stuffed weef cat tongue, Yes?)

A punch to your face!

I-D-I-D-O-T-H

Guess what? It's time for a punch to your face

var det en rap-"sang"...?? for i så fall har jeg ikke hørt den...

Igjen: "JAHEHELOL".

 

Du og Blackslash har det med å komme med ekstremt gjennomtenkte, intellektuelle og ekstravagante svar og påstander. Synes virkelig dere kan dette med å virke som oppvakte og smarte mennesker. Når jeg leser deres innlegg blir jeg faktisk oppildnet til å lese litt oppbyggelig klassisk litteratur med det samme, når jeg først er så godt i gang med vettugt lesestoff.

Nå holdt jeg nesten på å glemme den fantastiske humoren dere også viser. Synes det er herlig å se at genier som dere faktisk også klarer å ha det morsomt!

 

STÅ PÅ!!!!!

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke at de med litt vett i hodet faktisk diskutere her. Det er som å snakke med en betongvegg hele veien, noen ser jo ikke til å ta poenget, selv etter utellelige poster.

 

Siden gjennomsnittsalderen i denne posten er 13-14, og folk har begynt å flame andre (forståelig nok, noen her må virkelig være mindre smarte) så råder jeg alle som ikke har saklige grunner til å la være å poste.

 

Alle har sine egne meninger, respekter det.

 

Og HalTan: Du sa at du aldri har hørt noe bra Hardcore (tech). Har du hørt noe særlig mer enn 3-5 sanger da? Tror du har mye tilgode...

Lenke til kommentar
Hvorfor, å hvorfor gidder jeg diskutere med en vegg? Du er som en liten fjortis som har bestem deg for at dine ensspora, trangsynte tanker er det eneste riktige. Hva med å åpne øynene LITT, se litt i det vide persepktivet? Alle er ikke som deg, vet du, det medbærer også at alle har forskjellig smak. "Josefine - Sofus er god på rullebrett" er også musikk, skjønner du. Det er greit (vel, egentlig ikke) at du troller som bare faen akkurat nå, og jeg er temmelig sikker på at du VET at de innleggene du presser ut av rompa akkurat nå er pisspreik, så hvorfor ikke bare la være?

Det er faktisk riktig at jeg er 14. Men jeg har faktisk likt mye rart fra så godt som alle sjangre igjennom mitt liv, når jeg tenker tilbake så kan jeg ikke huske at jeg likte en hip hop eller rap "sang" mer enn 2 uker før jeg ble lei av den.

Det er da man kan tenke på hvor gjennomført og variert de fleste rockesanger er. Jeg liker ikke alt av rock og metal selvfølelig men av det jeg liker har jeg ikke gått lei av en eneste sang (med untak av nothing else matters)

 

Og jeg sier det IGJEN! jeg har ikke nevnt et ord om at jeg synes alle skal være like som meg eller like det samme.

 

Jeg har ikke hørt den josefine-sangene men jeg tipper den har en lystig melodi og at det er noen som synger.

 

BTW: Det er du som ser ting firkanta!

godta at rap ikke er den mest musikalske sjangren!

Endret av kiske
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...