Gå til innhold

Rap VS Rock


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
samtidig er rock også litt ensformig.  :)

:ermm: sier en som hører på rap ;)

 

Du hører vel muligens på punk (eller _kun_ på Yngwie Malmsteen (ikke det at hean er dårlig)) siden du synes rock er ensformig.

 

Edit: Rock er vel den forøvrig mest tekniske og nydeligste sjangeren :thumbs:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

rock er jo ikke ensformig da. Det finnes jo softrock, heavy metal, punk rock og kristen rock. Så det er nok å velge i ;)

 

Men rap derimot..............

 

Det er jo det samme hele veien

 

"Yo, yo, yo. Bitch. Motherf*ucker. Gangsta" med samme rytme i bakgrunnen hele veien.

 

og musikkvideoene er helt like med lowriders og lettkledde damer (ikke det at jeg har noe imot det da :) )

Lenke til kommentar
rock er jo ikke ensformig da. Det finnes jo softrock, heavy metal, punk rock og kristen rock. Så det er nok å velge i ;)

 

Men rap derimot..............

 

Det er jo det samme hele veien

 

"Yo, yo, yo. Bitch. Motherf*ucker. Gangsta" med samme rytme i bakgrunnen hele veien.

 

og musikkvideoene er helt like med lowriders og lettkledde damer (ikke det at jeg har noe imot det da :) )

The real truth!! :thumbup:

Lenke til kommentar
rock er jo ikke ensformig da. Det finnes jo softrock, heavy metal, punk rock og kristen rock. Så det er nok å velge i ;)

 

Men rap derimot..............

 

Det er jo det samme hele veien

 

"Yo, yo, yo. Bitch. Motherf*ucker. Gangsta" med samme rytme i bakgrunnen hele veien.

 

og musikkvideoene er helt like med lowriders og lettkledde damer (ikke det at jeg har noe imot det da :) )

The real truth!! :thumbup:

Agreed :yes:

Lenke til kommentar

hvis dere tror Rap og Hip pop er det samme .. så tro igjen ..

er ikke noe som heter Mainstreem Rap lenger .. alt er underground ..

 

mens Hip Pop derimot den evig søken etter damer og penger ved bruk av talentløse dritunger som synger om ting de ikke vet en DRITT om .. det er det de spiller på MTV nå for tiden .. noen ganger kommer ekte Hip Hop .. men det meste er Hip POP

Lenke til kommentar
Masse tull

Du kan ikke komme å si at rap e ensformig. Så klart, rytmen går igjen men du må høre på hva de synger(noe du burde gjøre uansett musikk sjanger). Skal heller ikke si at rock e noe drit, ærlig talt så e det mye bra rock der ute.

Du må tilbake til 1990 tallet osv for å finne den "ekte" rap'n.

Lenke til kommentar

Ingen av delene er "ensformige". Det er slik, med begge sjangre, at du til en viss grad må fordype deg i de for å finne den gode musikken. Dere som maser om biler, damer og "bling" har ikke hørt Grandmaster Flash, eller Dj. Qbert's ville mikser, eller RJD2 eller, eller...

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Masse tull

Du kan ikke komme å si at rap e ensformig. Så klart, rytmen går igjen men du må høre på hva de synger(noe du burde gjøre uansett musikk sjanger). Skal heller ikke si at rock e noe drit, ærlig talt så e det mye bra rock der ute.

Du må tilbake til 1990 tallet osv for å finne den "ekte" rap'n.

Enig!

Lenke til kommentar
rock er jo ikke ensformig da. Det finnes jo softrock, heavy metal, punk rock og kristen rock. Så det er nok å velge i ;)

 

Men rap derimot..............

 

Det er jo det samme hele veien

 

"Yo, yo, yo. Bitch. Motherf*ucker. Gangsta" med samme rytme i bakgrunnen hele veien.

 

og musikkvideoene er helt like med lowriders og lettkledde damer (ikke det at jeg har noe imot det da :) )

The real truth!! :thumbup:

Agreed :yes:

ahahahahaha :laugh:

Second!!

Lenke til kommentar
hvis dere tror Rap og Hip pop er det samme .. så tro igjen ..

er ikke noe som heter Mainstreem Rap lenger .. alt er underground ..

 

mens Hip Pop derimot den evig søken etter damer og penger ved bruk av talentløse dritunger som synger om ting de ikke vet en DRITT om .. det er det de spiller på MTV nå for tiden .. noen ganger kommer ekte Hip Hop .. men det meste er Hip POP

Sist jeg sjekket var Hip Hop en "livsstil", som omfanger Rap, tagging, breaking, til dels skating osv..

 

Dvs. at det man hører på radioen og ser på TV er rap (eller mistolket R&B).

 

Jeg kan ærlig si at jeg ikke liker helt musikk der det stort sett dreier seg om å slenge dritt om hverandre og skryte på seg damer med store pupper og rumper. Men det finnes jo også en god del som ikke handler om dette, men tar opp aktuelle tema og "problemstillinger", og dette liker jeg mye bedre.

 

Jeg liker forørvig veldig masse forkjellig musikk. Hører på det som spilles :p

Lenke til kommentar

Hip Pop, som Kebab GUD nevnte, synes jeg seriøst er verre enn møkkadancemusikk som f.eks. Dina osv... Den russelåta som var i år.... :sick: Old school-rap er jo derimot smelltøft.

 

Å diskutere hvilken sjanger som er mest ensformig er vel litt dødfødt, da det finnes musikk fra begge sjangre som er ensformig på en negativ måte. Det finnes jo også musikk som er ensformig på en annen måte, og som kan være verdt å høre på, ta housemusikk av god kvalitet f.eks....

Lenke til kommentar
Dere som maser om biler, damer og "bling" har ikke hørt Grandmaster Flash, eller Dj. Qbert's ville mikser, eller RJD2 eller, eller...

:yes:

 

Men nå er det snakk om RAP vs rock ikke Hiphop vs rock her da.. (hvis jeg forstår topic rett)

 

hiphop: en sjanger/livsstil/whatever

Rap: en gren/element innefor hiphop kulturen

 

Rock: en sjanger

f.eks punkrock en gren innen rock sjangeren

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...