Gå til innhold

NF7/NF7-S og lyd. Forskjell?

redrazor

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestillt NF7 Rev.2 fra NetShop (ikke S-versjonen) og så leser jeg i et annet forum at NF7 versjonen har dårligere lyd enn NF7-S. Stemmer dette? Jeg trodde (og fikk opplyst av NetShop) at S-ATA var eneste forskjell mellom kortene.

Jeg kommer til å bruke lydkortet som følger med. Er forskjellen evt så stor (i spill og lign) at jeg bør bytte?

Endret av redrazor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp bestillt NF7 Rev.2 fra NetShop (ikke S-versjonen) og så leser jeg i et annet forum at NF7 versjonen har dårligere lyd enn NF7-S. Stemmer dette? Jeg trodde (og fikk opplyst av NetShop) at S-ATA var eneste forskjell mellom kortene.

Jeg kommer til å bruke lydkortet som følger med. Er forskjellen evt så stor (i spill og lign) at jeg bør bytte?

neida, den er helt grei, skal selv bestile et vanlig NF Rev2.0 (ikke S)

til data nr2. har NF7-S v2.0 nå, forskjellene er b.l.a

-litt annet lydkort visstnok

-S ATA

-Firewire

ja, det er vel egentlig det som skiller dem, om det er mer som er anderledes tror jeg ikke.

Lenke til kommentar

NF7 og NF7-M har MCP2 sørside (nVidias "low-end") dvs. at de ikke har SoundStorm lydkrets og FireWire.

NF7-S har MCP2-T sørside (nVidias "high-end") dva. at det har FireWire og SoundStorm lydkrets.

Forøvrig har SoundStorm'en blitt rost av omtrent alle rundt om i hele verden og det sies noen plasser at den ligger på linje med Creativ Audigy 2 lydkort :dribble:

Så lyden er nok litt redusert på NF7 i forhold til NF7-S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...