novastrum Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei, har nettopp kjøpt meg ny PC. Har et Abit LC-7-G HK med RAID. Kan godt hende jeg har rota fælt men jeg har fått det for meg at det går an å kjøre tre separate disker på Raid-kontrolleren, uten å måtte stripe eller mirrore eller noe. Har to stk. 160 gb og en 36.5 på 10,000 rpm. Får den ene 160gigeren og 36.5-eren til å funke (på raid1 ellernoe), men den siste 160-eren (ligger på raid2) får ikke raid-kontrolleren kontakt med. Har ikke sjekka jumperen, men har lest at man ikke trenger gjøre noe. Noen tips? Takker veldig for hjelp. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Har du enablet S-ATA/RAID kontrolleren i BIOS? Hva med drivere for kontrolleren i Windows? Det er (som regel) riktig det du skriver at du kan kjøre diskene på en RAID kontroller som single disker. Manualen kan være et kjekt lite hefte iblant også ;-) timtowtdi Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Har du enablet S-ATA/RAID kontrolleren i BIOS? Hva med drivere for kontrolleren i Windows? Nei, tror faktisk ikke jeg har enablet de i BIOS. Har ikke funnet ut hvordan man skal gjøre det i BIOS-en min. Sjekker idag. Har driverene i Windows. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå