Gå til innhold

Ny cpu, nye plager...

ANTILAN

Anbefalte innlegg

Har fått ny cpu, Amd xp3000+, og i den sammenheng nye plager :dontgetit: :

Pc vil ikke altid reboote når den startes på nytt. Maskina piper tre ganger, hd. begynner å snurre og skjermen slår seg ikke på.

Andre ganger får jeg beskjed om at "cpu vifte fungerer ikke, vil du fortsette y/n?" Vifta funker.

Problemene oppsto etter at jeg byttet cpu fra 2200+ til 3000+(Barton), byttet vifte fra Gladialtech til CoolerMaster Aero7 Lite, og satt i enda en ram brikke (512 + 512).

Har reinstallert Windows XP Pro, reset bios og stilt inn igjen fsb(166MHz)...

Temperatur cpu ligger på mellom 42 - 46 grader, vifta kjører bare på 2200 O (kan kjøres fra 1900 - 3600 O).

Finnes det noen som kan tipse meg om hva det kan vere??? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De tre pipene du beskriver er hovedkortet ditt som forteller deg hva som er feil! Grav fram manualen til hovedkortet ditt og les hva som er feil.

Det med at cpu vifta ikke fungerer kan være f.eks at du har glemt å koble til "rpm-telleren", eller hvis du får dette helt i oppstarten så kan det være at vifta ikke spinner på høyt nok turtall akkurat når dette sjekkes!

Edit: Hvis skjermen ikke slår seg på, regner med at strømmen er på, kan det tyde på at skjermkortet ikke sitter skikkelig. Gi det et ekstra dytt og prøv på ny!

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...