Nicklas Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei ! Jeg har nettopp lært meg "nesten" css og div. Så nå tenkte jeg at jeg skulle begynne på å lage hjemmesider med bilder ... men så for å gjøre siden dynamisk så må man ha 1 px høye bilder osv. Hvordan er det man gjør dette og hvordan skriver man css, html koden ? Håper noen kan hjele meg Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 background: url("bildetditt.gif") repeat-y; I divven eller hva det skal reperetres i. Denne divven er selvsagt like bred som bildet ditt. Dette er bare èn av mange måter å gjøre dette på. Forøvrig har 1px-bilder en tendens til å "flashe" og lagge veldig ved scrolling, så jeg går ofte opp noen piksler for å slippe dette. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Oki, så jeg skal bare gjøre akkuratt som når man legger inn bakgrunns bilder bare at jeg må legge til repeat. Og da følger den automatisk nedover med teksten. Er det noe mer jeg må vite ? Jah ! Ossen lager jeg slike sider som arve87 lager ? Liksom sånn med fine runde kanter. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Ja ... en annen ting ... Mår man har f.eks 1 px høye bilder .. så kommer det en begynnelse og en slutt .. hvordan setter jeg inn de ? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jah ! Ossen lager jeg slike sider som arve87 lager ? Liksom sånn med fine runde kanter. Du lagrer toppen og bunnen som egne bilder, og setter dem inni egne divver, ja du retta riktig; over og under divven i midten. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Ok ... men hvis jeg skal ha en meny på siden av inn holdet da ... da skal jeg bare ha en rute liksom ... Hvordan setter man de helt intil hverandre da ? Eller blir det en div inni en annen div elns ? Og hvordan Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jah ! Ossen lager jeg slike sider som arve87 lager ? Liksom sånn med fine runde kanter. Kikk i koden, så finner du ut slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå