Wolverin Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg sitter med et program hvor jeg switcher mellom et hovedbilde (main form) og en ny form som benyttes for å registrere endringer i hvordan programmet skal utføre den oppgaven det er laget for. Kort fortalt så skal det som skrives i det andre bildet gjenspeiles i den nye form. Dette gjøres på den enkleste måten ved å la den andre formen kalle på main sin form_load for å få den til å lese inn de nye verdiene fra databasen den er koblet til. Hvordan skal jeg få til med en command (en knapp) å få lastet hoved form sin form_load i det den lastes opp på nytt?? frmMain.load finnes ikke frmMain.form_load fungerte ikke Noen som vet? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Det finnes mangen måter å gjøre dette på. Jeg vil si at den beste måten er å legge all kode inn i en modul, som du så kaller fra begge formene. Men jeg skal også presentere de andre metodene. En mulighet er å gjøre Sub Form_Main() kallbar fra den andre formen ved å endre Private til Public. Etter dette vil følgende kode fungere: frmMain.Form_Load En annen mulighet er å legge inn en egen prosedyre i hovedformen som så kan kalles fra begge former. Du kan f.eks kalle denne for DataInitialization elller lignende. Etter du har lagt denne inn med Public Sub DataInitialization kan følgende kode brukes: frmMain.DataInitialization Til slutt kan du også bruke en modul hvor du legger inn denne DataInitialization prosedyren. En modul legges inn ved å velge Project - Add module. Når du har gjort dette kan du ganske enkelt skrive navnet på prosedyren i alle former for å kalle den. Endret 15. juni 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Wolverin Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Det enkle er ofte det beste. Hadde alt funnt ut det med å endre til public forran i main, og da fungerte det slik jeg øsnket. De andre løsningene ser jeg som en fordel å bruke om det er store prosjekt hvor det fort kan gå i surr med navn på tekstbokser, variabeler og slikt. Er et ganske lite system det er snakk om her, så da fungerte det utmerket for meg å bare benytte public. Som det stå på microsoft sin side "public gjør gjeldende Sub tilgjengelig for hele prosjektet". Takk for raskt svar, det setter jeg pris på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå