Zlasher Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei Jeg har akkurat mottatt delene til pc'en min, og alt sammen skulle stemme perfekt. Men da jeg hadde satt sammen alle delene og skulle prøve å slå på pc'en, kom det en høyfrekvent pipelyd fra strømforsyningen, og ingenting skjedde. Og nå får jeg altså ikke på pc'en! Jeg har også prøvd å koble fra alle komponentene, slik at det kun var psu'en, cpu'en og hovedkortet som var igjen. Og fremdeles kom pipelyden. Altså må problemet antageligvis være et sted mellom hovedkort og psu. Noen som har noen løsninger, eller har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Tror kanskje det har vært en liten kortsluttning eller noe ! sjekk alle kablene du ! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Forhåpentligvis har du en kjøler på prosessoren? sikkert dumt spm.. hadde du kjølepasta på prosessorkjernen? Endret 15. juni 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Forhåpentligvis har du en kjøler på prosessoren? sikkert dumt spm.. har du kjølepasta på prosessorkjernen? Kjølepasta på CPU-en har ikke noe med pipelyd fra PSU-en å gjøre Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) nei.. men er han sikker på at det er fra PSU'n pipelyden kommer fra?` Gir strømforsyningen fra seg lyd? men ja... det er vel bare å skifte ut Strømforsyning så finner man ut det... Endret 15. juni 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Zlasher Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg har prøvd en annen strømforsyning, og det hjalp ikke. Og ja, jeg har CPU-kjøler: Frostbite C... thihi.. Lenke til kommentar
Shader Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Først og fremst må jeg si velkommen til foumet Zlasher! Somsagt kan det være en liten kortsluting, men det høres ikke sånn ut. Har du sjekka at ATX kontakten står orntlig i? Det var feilen på PC'en min når den peip. Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Er nok ei kortsluttning ein plass. Prøv å ta ut hk for evt. å fjerne det som kortslutter det. Evt. ein skrue eller lign. P.S Kan minne om at kontakta ikkje står skikkelig i men du hadde jo prøvd ei anna psu så det er det nok ikkje. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 prøv å reset hk'et også.. Lenke til kommentar
Zlasher Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Har sjekket det meste av det der. Men fremdeles ikke kommet noen vei Men er det noen mulighet for at det er en profuksjonsfeil i hovedkortet? Lenke til kommentar
Shader Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Har sjekket det meste av det der. Men fremdeles ikke kommet noen vei Men er det noen mulighet for at det er en profuksjonsfeil i hovedkortet? Nei, tror nok ikke det er det. Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Peip det fra den andre PSU'en du prøvde også? Har du husket å bruke spacere når du skrudde fast HK i kabinettet? Fint om du kan skrive PC specs i profilen din... Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Han har : A7N8X-E deluxe 2x twinMOS 512mb PC3200 Seagate baraccuda 120gb 8mb cache.. Thermaltake ei eller anna PSU 420W AMD Athlon XP2800+ PC 9800Pro Lenke til kommentar
Zlasher Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 takk, ducky sa alt for meg . det kom også en litt ekkel lyd fra psu'en, men det var som en slags hamring... Lenke til kommentar
Zlasher Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 oi sorry, ble litt tull i det siste innlegget.... da mente jeg når jeg prøvde den andre psu'en Lenke til kommentar
ken-erik Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Når sånt skjer.. bruk ellemenerings metoden. Koble fra PSU fra H.K. Sett på strøm.. Så kobler du til H.K med kun CPU og kjøler montert. slik fortsetter du til Pipingen begynner.. GFX kort setter du inn til slutt... Den delen du setter i sist.. er den som skaper LYD. Har akkurat satt sammen en maken PC.. Uten prob.. Ikke glem fjærne unødvendige skrue fester på kabinett. De kan skape mye krøll. For en NewBie. Velkommen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå