Ratleto Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei Jeg reinstallerte WinXP for 2-3 uker siden, og har fått en del problemer med skjermkortet etterpå. Jeg har Nvidia Geforce4 Ti 4200 og Asus A7n8X-X-hovedkort. Jeg har prøvd å avinstallere og reinstallere både nForce- og grafikkortdriverne uten at det hjelper. Problemer er som følger: Hvis jeg bytter oppløsning mer enn 3-5 ganger, så rebooter maskiner helt uten forvarsel. Det samme skjer dersom jeg går inn på skjermegenskapene og så på "GeForce4 Ti 4200"-tab'en (det kommer opp et ekstra vindu til venstre når man går til den). Skjermen flimrer jo bittelitt når man går inn på denne, nesten som et slags skjermoppløsningsbytte. Nå får jeg også dette når jeg trykker på nView-ikonet på taskbaren: RUNDLL An exception occured while trying to run "C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit" Jeg har en mistanke om at det muligens er IDE-driverne til Nvidia, men det ser ikke ut til at jeg får avinstallert nForce-driverne 100%, så de blir muligens brukt selv om jeg velger å ikke installere IDE-driverne. Og selvfølgelig er det de nyeste driverne fra Nvidia jeg kjører. Hjelp! Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Kjør drivercleaner/cabcleaner i safemode tøm papirkurv og slett alle nVidia foldere i root. Restart Reinstall Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 start - control panel - System - Advanced -Startup & recovery settings - og fjern haken på "automatic restart". Da skal du ihvertfall få opp blåskjerm som lar deg lettere forstå hvor problemet ligger. Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg har hatt et lignende problem. Jeg reinstallerte nForce driverne og valgte at den ikke skulle installere IDE-SW ved den påfølgende installasjonen... Deretter funket alt bra... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Der har vi synderen, ja... Får opp blåskjerm nå. awvid5.dll PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA awvid5.dll - Address BF9B83CC base at BF9B7000, DateStamp 3bd5bef7 Har forresten reinstallert alle Nvidia-drivere, uten at det har hjulpet noe mer. Installerte IKKE IDE-SW-driverne nå heller. Endret 15. juni 2004 av Ratleto Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 ... og der ble det visst litt for mye roting for XP... Så ikke "nForce-drivers" i Drivercleaner tidligere (do'h), og kjørte denne nå. Også skulle jeg vel ikke installert nforce-driverne like etterpå uten reboot. I alle fall så går XP rett til blåskjerm like etter BIOS-posten nå. Kjører reparasjonsinstallering nå. Fikk spørsmål om en nvidia-driver underveis. Valgte "avbryt", og nå en stund senere, så fikk jeg "The procedure entry point GetIUMS could not be located in the dynamic link library MSDART.DLL". Og den feilmeldinga forsvinner ikke, samme hvor mange ganger jeg trykker "OK"... Så, da er det reinstallasjon av XP da. :-( Gjett om jeg IKKE skal installere IDE-SW da... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Da er det klart. Det var IDE-SW-driverne fra Nvidia som var problemet. Har reinstallert XP og lagt inn drivere og diverse, og ingen problemer med krasj og sånn nå fordi jeg bytter oppløsning mange ganger. (Edit: IKKE SANT LENGER. Les post lenger ned) Endret 17. juni 2004 av Ratleto Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) F*** 'ass. Nå er problemet med krasj tilbake igjen, og det uten at jeg har rørt driverne siden jeg sjekka at det funka. Det var awvid5.dll som er problemet fortsatt, men en gang har den også sagt at ks.sys var problemet. Merkelig... Og ikke er det nok System restores til å ta meg lenger tilbake enn tidligere idag, heller... Får reinstallere IGJEN da, og sjekke for hvert bidige program jeg legger inn. Edit: Prøver reparasjonsinstall av XP først... Endret 17. juni 2004 av Ratleto Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Tror du trygt kan fjerne awvid5.dll. Jeg tok et søk på den på google, og de fleste sidene viste at den tilhørte S3 grafikkort/PCAnywere. ks.sys ser ut til å være en lyddriver-fil av noe slag. Endret 17. juni 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Tror du trygt kan fjerne awvid5.dll. Jeg tok et søk på den på google, og de fleste sidene viste at den tilhørte S3 grafikkort/PCAnywere. ks.sys ser ut til å være en lyddriver-fil av noe slag. Du kom med tipset akkurat litt for sent. Desverre. Holder på å reinstallere hele XP på nytt nå. Men nå vet jeg jo kanskje hvor problemet er hen. PCAnywhere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå