Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 605s og NAT

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært borti NAT før og trenger litt hjelp.

Jeg prøver å få koblet meg til ODc på active mode.

Dette har jeg oppført i webconfigen:

nat.JPG

Dette har jeg oppført i ODc:

odc.JPG

Dette vil ikke fungere, så jeg blir kjempe glad hvis noen gidder å hjelpe meg :wee:

Som sagt så er jeg helt "newb" når det gjelder dette ;)

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under ip i oDC skal det stå ip'en ut du har ut mot net, 10.x.x.x er en lokal ip

Det du må lete etter er Wan-\ekstern adresse, vet ikke hvor du finner det i på din router men hvis den har en slag status menu så er det verdt å sjekke der.

Deretter må du fixe slik at du har 1 port åpen til maskinen du skal ha ut på nett.

Let etter etter virtual server, nat-settings eller lignende.

da må du bare vite hvilken ip du har:

win+r - cmd - ipconfig

så må du forwarde en port f.eks 2000, til din ip

det er dette portnummeret som skal stå under port i oDC

forward både tcp og udp

et lite tips er å sette fast ip til maskinen din fra dhcp servern i routern, da må du vite MAC adresse, den finner du ved å:

win+r - cmd - ipconfig /all

dette er for å hindre at du får ny ip ved reboot, evt om du bruker å slå av maskinen om natten, strømmen går, eller at du må reboote modemet, eller andre ting som kan forårsake at du får tildelt en annen ip.

Det er også en glimrende faq under hjelp i odc

Om du ikke finner options jeg snakker om kan du prøve å oppdatere firmware i router og laste ned manualen til den.

Endret av PumpAction
Lenke til kommentar

Oppdraget ditt er nok ikke helt velykka da...

Ekstern IP SKAL, jeg gjentar SKAL være 0.0.0.0 .. Telenor gir deg ny ip-adresse hver natt å da vil du ikke skifte den hver gang... 0.0.0.0 gjør at den tar den første og beste eksterne IP`en modemet har fått, og med telenor så får du jo bare en :)

Så åpner du følgende port 1413 i den må åpnes i TCP og, ja begge deler UDP mode...

Så skifter du porten din i DC++ til 1413

Restart modemet, og da skal alt fungere...

Du restarter ed Save All knappen...

Lenke til kommentar
Oppdraget ditt er nok ikke helt velykka da...

Ekstern IP SKAL, jeg gjentar SKAL være 0.0.0.0 .. Telenor gir deg ny ip-adresse hver natt å da vil du ikke skifte den hver gang... 0.0.0.0 gjør at den tar den første og beste eksterne IP`en modemet har fått, og med telenor så får du jo bare en :)

Så åpner du følgende port 1413 i den må åpnes i TCP og, ja begge deler UDP mode...

Så skifter du porten din i DC++ til 1413

Restart modemet, og da skal alt fungere...

Du restarter ed Save All knappen...

Hvor i alle verden har du det fra at "Telenor gir deg ny IP hver natt" ? Bruker selv router og opplever vanligvis og ha samme IP adresse over lenger tid , gjerne ofte månedsvis. Med mindre det er noe nattlig vedlikehold eller annet så blir man ikke frakoblet og gitt ny IP adresse 1 gang i døgnet etter mine erfaringer hvertfall . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...