Simkin Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 er det vanskelig, mye styr å få s-ata harddisker til å fungere? eller er det bare å montere dem? skal ha et Abit IC7-MAX3 hovedkort.. Lenke til kommentar
abrakadabradavel Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 hvis du ikke skal ha os på de så er det bare å plugge de i og installere satadriverne til hovedkortet Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Abit IC7-MAX3 er basert på Intels 875p brikkesett, dette gjør at du ikke trenger spesielle drivere ol. for å installere Windows Xp på en s-ata disk. Eldre brikkesett krever dette.. OS=operativ system (f.eks Windows 98, Windows 2000/XP, Linux ol.) Du kunne søkt litt på forumet, mange gode tråder som enkelt forklarer hvordan installasjon av s-ata disk gjøres. Endret 15. juni 2004 av kjaks Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Enkelt og koble sammen, men for at de skal detectes i WinXP må du noenganger kobble inn og ut et par ganger:) [start opp første gang plugget i, slå av maskin, plugg ut, slå på maskin, slå av maskin og plugg inn:] Lenke til kommentar
Raper Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Freeman, det er lett å å sette opp s-ata disker med det hovedkortet. Jeg har et Asus hovedkort med 875P brikke sett og det var bare å plugge inn kabelen( husk på å sette den i rett kontakt på hovedkortet)starte maskinen og boote på Win xp pro plata og så gikk installasjonen som en drøm.Når du er oppe og går legger du inn Intel INF driverne før du legger inn noe annet. Ellers så vil jeg anbefale Seagate s-ata harddisker,hadde en WDC 160gb s-ata som holdt på å drive meg til vanvidd med høyfrekvent støy. Den har nå havnet i boden og jeg er kjempefornøyd med Seagate'n. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 ok.. tenkte på en Maxtor DiamondMax.. os skal være Windows 2000pro.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå