Remind Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg har nettop kjøpt meg ny cpuvifte pga støy men når jeg starter maskinen blir den automatisk slått av. Jeg har hørt at jeg må slå av en teller i bios først. Problemet mitt er hvor finner jeg denne telleren. BIOS: "Phoenix -AwardBios CMOS Setup utility" Trenger hjelp!! På forhånd takk Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Kommer du inn i BIOS uten at maskinen slår seg av? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hvilket hovedkort har du? Den ligger nok under Frequency And Voltage (noe sånt) eller under PC Health Lenke til kommentar
Remind Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 jeg kommer inn på bios med den gamle cpuvifta Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Vet at Abit NF7-S o.l hadde en funksjon påskrudd i BIOS som default at maskinen skal skru seg av dersom det er feil med CPU vifta. Problemet var at alle vifter med hastighet under 1500rpm ble oppfattet som defekte og maskinen ble skrudd av før den kommer igang. Dette er fikset i senere versjoner av BIOS for dette kortet. Dersom du synes det er vanskelig å oppdatere BIOS tror jeg Abit ihvertfall har program på sin side for automatisk biosoppdatering i Windows. Dersom du bare vil skru av "telleren" heter den noe sånt som "cpu fan fail protect" kan settes i on/off, husker strengt tatt ikke helt. Men dersom det ikke er dette som er feil så høres det jo ut som du ikke har fått den nye viften montert ordentlig og at det er en temperatur sikring som skrur av maskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå