Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ettervert kommer jeg til å se meg nødt til å overklokke min AMD XP 2500+, jeg har Denne viften, og 1 kabinett vifte. Hva ville dere guruene her inne anbefale meg å klokke CPUen opp til?

Og foresten! vet noen om et program som overvåker tempen på CPU? Jeg har prøvd flere programer med de fleste av disse viser feil temperatur

Endret av MountainRivera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og foresten! vet noen om et program som overvåker tempen på CPU? Jeg har prøvd flere programer med de fleste av disse viser feil temperatur

SiSoftware Sandra. mer nøyaktig måling får du ikke

søk på download.com så finner du den.

Lenke til kommentar
og foresten! vet noen om et program som overvåker tempen på CPU? Jeg har prøvd flere programer med de fleste av disse viser feil temperatur

Haha. den var god, sisoft sandra sa fortalte meg at hovedkortet mitt var 300grader celsius :green:

Lenke til kommentar

Haha. den var god, sisoft sandra sa fortalte meg at hovedkortet mitt var 300grader celsius :green:

kanskje kjøpe en tempraturmåler som du kan sette under prosessoern? tror det blir det beste...

Lenke til kommentar

kanskje kjøpe en tempraturmåler som du kan sette under prosessoern? tror det blir det beste...

Det fulgte faktisk med viften, men jeg glemte å sette den på sammen med CPUen, gidder ikke ta opp hele driten pga den

Lenke til kommentar
Multplier er ikke låst på min XP 2500+ vartfall ;)

Sjølv om du kan stille MP betyr ikkje at den ikkje er låst. Sjekk at frekvensen faktist endrar seg ved endring på MP. Nå har ikkje eg sett så mange, men dei 2 gangene eg har, så kan du stille MP i BIOS, når du restarter står det framleis det du stilte den på. Men når eg såg grundigare så stod det framleis på default MP.

Lenke til kommentar

Har eg forstått denne rett nå:

Når du skal overklokke stiller du ned multplier til det lågaste, så setter du FSB til 200MHz (i mitt tilfelle) for å så prøve seg fram med å øke multplier litt og litt.

Har eg forstått det?

Kan du få FSB høgare enn 200MHz? evt. kossen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...