Gå til innhold

5700 Pro til 800kr brukt?


.V.

Anbefalte innlegg

En kompis av meg som skal kjøpe ny pc har fått tilbud om et 5700 Pro-kort til 800kr, med en påstått nypris på over 1800kr. Så litt på komplett, men fant ikke engang kortet. Finnes det, og er det verdt å kjøpe?

Maskina skal stort sett brukes til CS, men den skal også kunne kjøre nye spill(på lave grafikk-instillinger) og skal også holde lenge.

 

Vet det sikkert er bedre kort, så lenge på 9600XT og 9800Pro fra Sapphire. 9800Pro ble for dyrt, så da må det nok bli 9600XT, men er det bra nok?

Er ikke snakk om en spesielt kresen person dette her, bare en som er utålmodig og ikke stort rikere enn oss andre(de med x800 ikke medregnet...) så for å vente til etter høsten må det være mye å spare.

 

På forhånd takk fra en ati-fanboy

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville heller satsa på et annet skjermkort, kanskje FX5900XT? Mye bedre enn 5700 ;)

Absolutt.. Ett kraftig hopp fra 5700 ultra til 5900xt. Spørsmålet er jo alltid hvor mye penger han har å bruke. Han sier jo at han syns det ble for dyrt med 9800 Pro som man kan få fra 1760 kr nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sikker på dette? Vet selger er en "n00b", men det er da ren løgn å si at det er verdt 1800kr. Tror dere han får presset prisen ned noen hundrelapper til? Har allerede prutet det fra 1100kr til 800kr.

"Noob" og "noob"...

En som ikke vet at det ikke finnes noe som heter 5700Pro er vel ikke mindre "noob". :p

Dersom du benytter Prisguiden her.. så vil du nok se at selger har sine ord i behold. Ett 5700 *Ultra* (som det trolig er snakk om) koster opp mot 2k.. nytt..

Men de har lagersalg av 5700 *Ultra* for tiden på Komplett (som en annen her linker til).

Å kjøpe ett 5700 *Ultra* til 2k er ikke det smarteste man gjør..

En ATI-fanboi kjøper 9800 Pro.. Det koster omtrent det samme og yter *mye* bedre enn 5700 *Ultra*.. ;)

Selv kjøpte jeg 5900(XT) for samme pris som 5700 *Ultra*.. Det kortet er nå utsolgt..

Enig med Carnifex og Chil her i at kr.800 for ett relativt nytt 5700 *Ultra* er en grei pris.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Joda, er nok en slags Ati fanboy, men det har ikke så mye å si egentlig. Er jo ikke min pc kortet skal inni uansett(mitt 9600pro holder en stund til) og tror kanskje jeg skal få presset prisen ytterligere ned.

Bare en liten ting helt OT. Du sier fanboy som om det er en god ting.. :p Forsøk heller å være litt objektiv. Det som teller for kompisen din er vel best mulig ytelse for lavest mulig pris. Da er ikke ett 5700 Ultra til 800 kroner ett dårlig valg.

 

Om det holder i 18 måneder er vel egentlig helt opp til ham. Veldig mange som meg klarer ikke holde ut over lengre tid med samme hardware og ønsker stadig å oppgradere, men det er jo strengt tatt ikke nødvendig. Han kan nok spille alt som er utgitt per i dag uten større problemer, men han vil mest sannsynlig ikke ha maks kvalitet på spill som krever endel (Populært eksempel: FarCry)

Lenke til kommentar

Hehe, var ikke akkurat ment helt seriøst det med ati-fanboy da.

Mitt forrige skjermkort var et Geforce 3 og før det et Geforce 2.

Men nå er det 9600pro og neste gang aner jeg ikke, hvis det er omtrent likt både på pris og ytelse kan det jo hende jeg velger Ati.

Det som gjorde utslaget sist var at mange anbefalte det og at det kom godt ut i tester.

En annen viktig faktor var jo det at jeg ikke hadde en sjanse å skjønne BÅDE Ati og Nvidia sitt navnesystem....

 

:sleep: Trøtt fanboy, sove nå... Huff, må opp klokka 7. :sleep:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...