simenss Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Går det ann å få en PHP-fil til å utføre et oppgave en bestemt dato og klokkeslett, uten at det er noen som kaller opp scriptet? Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det enkleste her erå sette opp en cronjobb hvor du bruker feks lynx til å åpne siden hvor scriptet ligger. Outputt pælmer du til /dev/null dermed har du full kontroll. For å forsikre deg at andre maskiner enn den som kjører cronjobben får kjørt scriptet legger du inn en skjekk på dette øverst i php fila di og da feks die() om ugyldig ip. Håper dette var forstålig... Lenke til kommentar
simenss Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Håper dette var forstålig... Nja Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hvis du lager fila di fil.php og legger den ut på en server(web) Da kan du testkjøre den med en browser. La oss si at den ligger på server.no/fil.php. et eksempel på crontablinje er da: # m h dom mon dow user command 00 */3 * * * root lynx server.no/fil.php > /dev/null Her vil php fila bli kjørt hver 3 time Lenke til kommentar
simenss Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Takker! Ikke for å mase, men hvis jeg vil at det skal begynne en spessiel dato og klokkeslett, hva blir det da? Lenke til kommentar
lobster Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) http://htmlbasix.com/crontab.shtml Lykke til Hvis du ikke har tilgang på cron kan jeg godt kjøre en bestemt url for deg hvert 5 minutt EDIT: Skriveleif. Endret 15. juni 2004 av lobster Lenke til kommentar
simenss Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 http://htmlbasix.com/crontab.shtml Lykke til Hvis du ikke har tilgang på cron kan jeg godt kjøre en bestemt url for deg hvert 5 minutt EDIT: Skriveleif. Takker! Sender deg i såfall en melding... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå