Gå til innhold

Er dette lov????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

høhø, slik jeg ser det: Cash har fortalt om saken til venner og kjente på den it-skolen eller hva-det-var-for-no', og dermed har samtlige logget seg inn og sagt seg enig i kritikken...:)

Dette er ikke noen kritikk av Cash hvis det er tilfelle, skjønner han veldig godt jeg, selv om han desverre ikke har noen sak mot butikken...

Hvis det er skivebom fra min side beklager jeg det :oops:

Lenke til kommentar
Jeg forstår din frustrasjon, men jeg ser ikke helt at du har krav på de pengene du betalte for installasjonen.  

Hadde det vært samme firmaet som du hadde kjøpt varen av OG tok seg av installasjonen så hadde du hatt det...

prøv å unngå at flere firmaer er involvert... da kan det bli til at de skylder på hverandre :lol:

men herr aurstad har helt rett.

lykke til videre med denne mp3 spilleren, kontakt en advokat for retningslinjer. Vet ikke annet du kan gjøre jeg...

Lenke til kommentar

Er jo ganske drøyt å ta over 400 kr for å "installere" en spiller da..

Å installere den kan man jo gjøre selv temmelig fort...

Så på en måte så kan jeg jo skjønne de som solgte den også.. :shrug:

Men om du har en sak eller ikke er jo noe annet.. Lykke til ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Tror du i utgangspunket har en svak sak.

Saken hadde vært stilt litt anderledes dersom det var snakk om ett 'kontraktsbrudd' fra selgers side. Det hadde også vært forskjell dersom det var selger som ønsket å heve kjøpet.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med den nye kjøpsloven(hvor mange ganger ett produkt kan omleveres), og om det finnes noen muligheter med denne.

Personlig mener jeg at du selv må bære utgiftene, da du selv var klar over att du måtte ha ekstra utgifter med installsjon av spilleren. Her tror jeg det er en mulighet dersom spilleren ikke ble levert med installasjonsveiledning. Da tror jeg du kan kreve å få utbetalt dine utgifter rundt installasjonen.

Dette er bare mine tanker og ikke veiledende juss.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hm.

jeg synes også det er dårlig når folk "regger" seg i hopetall bare for å spre klager/meninger. uansett, jeg kom og ble medlem her på forumet for å se om andre delte mitt syn eller hadde opplevd lignenede opplevelser.

en gang må jo første post bli skrevet/postet?

Lenke til kommentar

Dette går innenfor forbrukerkjøpsloven av 2002. Helt ny lov. Husker ikke helt paragrafene men. En selger har krav på å få reparere en vare det er en mangel ved. Selgeren har ikke mer enn to forsøk på å reparere feilen. Blir ikke varen reparert på de to gangene har kjøperen krav på: ny tilsvarende vare, heve kjøpet, prisavslag + evt. erstatning.

Du har lidt et tap, som du ikke kan noe som helst for. Det var ikke din skyld at varen var ødelagt. Vent til jeg kommer hjem så kan jeg henvende til diverse paragrafer. Vis dem de paragrafene og de kan endre mening.

Evt. gå til forbrukerrådet. Det ville være rart om du ikke vant i forbrukertvistutvalget.

Lenke til kommentar

Du skriver at du er lurt, men det er jo du som prøver å lure oss ved å svare på dine egne innlegg. Liten tvil om at det er du selv som svarer, tror ikke "vennene" dine registrerer seg bare for å skrive det du vil. Jeg velger å ta alt som kommer fra en person som deg med en stor klype salt, og antar isteden at det ikke er noe som helst galt med spilleren din og at du er heldig som har fått pengene dine tilbake for spilleren.

Lenke til kommentar

Hei hei. Ville bare legge til min erfaring med www.netthandelen.no

Kjøpte for en tid tilbake 2 stk mp3 spiller derfra. Var vel litt naiv og trodde de ville fungere, men da de kom så fungerte de ikke etter det som var oppgitt på siden samt at jeg hadde fått en annen modell.

Etter å ha mailet med [email protected] en del ganger så kom vi frem til den løsningen at de erstattet de utgiftene jeg hadde blitt påført ved kjøpet av spillerene, men jeg betalte portoen selv.

For meg så var dette en helt grei løsning. Jeg ser på betaling av porto i dette tilfellet som en straff for å ha vært så brødteit at jeg trodde et produkt som ikke blir frontet noe annet sted på nettet enn produsentens hjemmeside som ikke akkurat er attraktiv eller veldig regional ( les Kina ) og hvor det også ikke går an å bestille i mindre kvanta enn 1000 stk.

Jeg mener hva kan du forvente av sånne produkter?

Lenke til kommentar

Har også kjøpt bilstereo som spiller mp3 fra http://www.netthandelen.no Etter å ha sendt de to første i retur fordi de ikke fungerte, fikk jeg en ny modell. Men jeg fikk ikke den modellen de hadde sagt jeg skulle få over tlf, men en litt dårligere.

Heller ikke denne var noe særlig bra, men den fungerte iallefall. Nå har jeg hatt den i ca. seks måneder, og jeg angrer nesten hver gang jeg bruker den at jeg ikke hevet kjøpet og gikk til noen andre, fordi det er det dårligste kjøpet av elektrisk artikkel jeg noen gang har gjort.

Konklusjon: IKKE kjøp fra netthandelen!!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...