Gå til innhold

Er dette lov????

Anbefalte innlegg

Hei, dette er litt langt, men veldig viktig at jeg får godt med respons...

For en stund tilbake så kjøpte jeg en mp3 spiller på qxl fra http://www.netthandelen.no , når jeg fikk spilleren så betalte jeg 434kr for å installere den, så fant vi ut at det var noe feil med spilleren. Så jeg tok den ut, sendte den tilbake, betalte ny porto og skulle få tilsendt ny. Jeg skrev på mail til dem at jeg ville at de skulle betale for portoen. De skrev at om det heller var greit at de sendte meg t-shorter, bokser eller sokker. Jeg sa greit.

Når jeg omsider fikk den nye spilleren tilbake igjen, så betalte jeg nye 434 kr for å få den installert. (Ja jeg kunne kanskje ha gjort det selv, men jeg har ikke peiling på sånt). Så satt de den inn, og ikke denne fungerte heller. Den hadde samme feil som den andre. Så kontaktet jeg dem, og fortalte at jeg var så og si mildt forbannet. Jeg skrev så at jeg ville ha pengene mine igjen, og at jeg ville ha betalt for alle mine utlegg. (Installasjon og porto).

Jeg fikk svar at de skjønte min forbannelse, og skulle betalte meg ALT, så lenge jeg hadde med kvitteringer. Jeg sendte med to kvitteringer på 434kr hver, og skrev oxo hva jeg har betalt i porto. Så noen uker senere så finner jeg ut at de kun har betalt tilbake det jeg har betalt for spilleren (2000kr), også hadde de betalt 21kr ekstra for tort og svie?!?!

Jeg ble veldig forbannet, og skrev tilbake at de fortsatt skylder meg en god del. Så fikk jeg svar at han hadde snakket med ledelsen og de hadde sagt at de ikke ville betale meg for det, (Selv om de har sagt at de skulle gjøre det), men at de har betalt meg usle 21kr extra.

Så spm mitt er: Har de lov til å gjøre dette? Og videre vil jeg oxo si at jeg nå ALDRI kommer til å handle hos http://www.netthandelen.no, og jeg anbefaler at ingen andre gjør det heller. Dette er det mest useriøse firmaet jeg noensinne har vært borti!!!

På forhånd takk til respons...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehmmm:

Usernames of users that posted from this IP + post counts

evgeny 1 posts

khosethl 2 posts

Kattekok 1 posts

Cardinal 1 posts

CaSh 28 posts

ocs 6 posts

sailor 1 posts

morara 1 posts

veggiss 1 posts

ambien 3 posts

asgshe 1 posts

Mvh

Allyse

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 16:51, CaSh skrev:

Hvis han tar en titt til så finner kanskje ut at ipen er fra Norges It høyskole, og der er det MANGE brukere som samme ip...

Ja, ser dette. Hvorfor poster du svar på dine egne poster? Hjelper det deg eller?

Mvh

Allyse

Lenke til kommentar

For å informere litt om http://www.netthandelen.no.

Jeg dro på qxl og fant opp firmaet for å se på karakterene som er gitt. Følgende resultat ble funnet:

944 karakterer Positiv Nøytral Negativ

Som selger 871 58 15

Som budgiver 0 0 0

-----------------------------------------------------

For å lese nærmere om hva folk skriver om firmaet bruk følgende URL: http://www.qxl.com/cgi-bin/qxlhome.cgi/NO/...llerid=10767260

Jeg har hverken positive, eller negative erfaringer med firmaet, men jeg personlig (som driver et annet firma) synes at det er dårlig at firmaet ikke dekker dine omkostninger ettersom du har kvitteringer på de forskjellige utgiftene, men jeg vil anta at firmaet ikke er pålagt å betale dine installasjonsutgifter på varen. (Uten å si det 100% sikkert)

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-17 05:22, aurstad skrev:

Jeg forstår din frustrasjon, men jeg ser ikke helt at du har krav på de pengene du betalte for installasjonen.

Hadde det vært samme firmaet som du hadde kjøpt varen av OG tok seg av installasjonen så hadde du hatt det...

Helt enig med Aurstad her. Så lenge du får andre til å gjøre noe med noe (f.eks en MP3 spiller) du har kjøpt ett annet sted (f.eks netthandelen.no), så har ikke denne butikken krav på å betale deg tilbake dine utlegg ettersom det er "eksterne" utlegg. Skjønner imidlertid at du er fortvila og forbanna.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

vi har også kjempedårlig erfaring med netthandelen. de lovet for 2-3 mnd siden å sende tilbake en bil-cd spiller som vi sendte i retur til dem.

da vi ringte i desember og sjekket så var pakken "rett rundt svingen".men nei, absolutt ikke, heller lite hjelper det å prøve å kontakte disse folkene som er så useriøse som mulig.

i juleferien presterte de å stenge kunde supporten helt fram til 10 januar! i tillegg skal d nevnes at de har kun åpent 6t hver dag og de er nærmeste fullstendig "opptatt" hele tiden. av og til kan man jo lure på hva de holder på med??

forbrukerrådet neste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...