Gå til innhold

DC++, active mode og sikkerhet

Anbefalte innlegg

Etter ha søkt litt rundt i forumet prøver jeg selv..

Bruker DC++ i passive mode, men vil gjerne bruke active mode. Vet hva jeg skal gjøre for å dra det i gang, men etter å ha snakka med et par folk om det har jeg blitt noe skeptisk.

For å gå i active mode må jeg åpne egne porter for dc++, men er det ikke også en sikkerhetsrisiko inne i bildet ved en slik åpning? Kan folk finne portene på noen måte og komme seg inn? Hvordan funker egentlig det der?

Takker alle som svarer! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil noen virkelig "bryte" seg inn på pc-en din så har dem utallig andre måter å gjøre det på. Vil ikke si at det er noen kjempe risiko å åpne porter.

Hvem ville være intresert i å hacke deg? Du er en helt vanlig normann som ikke har terrorplaner eller topphemmelige dokumenter på pc-en.

Det er ganske lett å finne ut hva porter som er åpne. Det vrimler av diverse port skannere på nettet som på få tastetrykk finner ut hvilke porter du har som er åpne.

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Først må vi jo vite ISP'en din. Hvilken ruter du har osv.

Som jokki sier, er det tvilsomt at du blir hacka. Men som sagt kan man aldri være sikre, for hackere bruker jo vanlige personer til å "teste" seg ut på. Så om du velger å åpne noen porter er det jo på eget ansvar da. Men uansett kan du jo kjøre en brannmur/NAT for å hindre angrep på maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...