Gå til innhold

Socket A, Cpu og Minne

finfyr

Anbefalte innlegg

Halloen!

Skal ha meg et Socket A hovedkort, ny cpu og minne. Ser for meg å starte med en 256MB brikke, inntil videre. HK'et må ha LAN, lyd, gjerne 4 USB 2.0 og heøst firewire... Har forstått det slik at nforce 2/3 er det jeg burde satset på. Leser ellers rundt om på forumet at en XP2500+ er en fin prosessor.

Tenkte å bestille alt fra komplett.... Prisen er ganske avgjørende, for jeg vil ikke ha det nyeste og dyreste. Er en maskin jeg bare skal ha i tillegg til laptopen. S-ata er ikke nødvendig. Derfor gjerne demo hk fra komplett

Maskinen skal brukes til litt cs spilling, surfing, tekstbehandling og muligens også videoredigering, men ikke før minnet oppgraderes så klart. Har kabinett, cd brenner, skjermkort osv.

Har noen giddet satt sammen et tips, der jeg får brukbar ytelse til en grei pris...

Edit: hva med dette hovedkortet fra "lagersalget" til komplett? En bra start?

Endret av and_mit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Epox er krem kort, men er jeg som har hatt det..

ja du burde gå for en XP 2500, men videoredigering kan jeg ikke mye om, bare at det krever en del av prossesoren!

men med en XP2500 kan du jo klokke rett opp til XP3200 uten mye tempratur økning eller mas!!

ram er det vel Croseir eller Geil jeg kan anbefalle deg

Mvh animal

PS ignorer skriveleif du vet hva jeg mener

Lenke til kommentar

men med en XP2500 kan du jo klokke rett opp til XP3200 uten mye tempratur økning eller mas!!

Med min klarte jeg bare ca 2800+

Med min XP-M 35 W (itbutikken) klarer jeg 4300+ (2678 MHz)

Anbefaler Abit NF7-S V.2,0 hovedkort

Edit: XP-M 2400+

Endret av morcan
Lenke til kommentar
Ser det Abit kortet er en del dyrere, og har s-ata. Noe jeg egentlig ikke tror tenkt å prioritere...

Hva er ellers så mye bedre med det abitkortet framfor det mye rimeligere fra epox?

takk for kjappe svar, og heia tsjekkia :)

abit har litt bedre egenskaper for klokking enn det Epox har, men jeg ville gått for Epox kortet

Lenke til kommentar

Men dere, om jeg bestemmer meg for kun å kjøpe Wpox hk'et nå. Kan jeg da ta min athln tb-ird (?) 1.1ghz og bruke på det kortet? Og den sdram som jeg har fra før. Vil dette fungere, inntil jeg kjøper meg ny cpu og nyere/raskere minne?

Lenke til kommentar
Men dere, om jeg bestemmer meg for kun å kjøpe Wpox hk'et nå. Kan jeg da ta min athln tb-ird (?) 1.1ghz og bruke på det kortet? Og den sdram som jeg har fra før. Vil dette fungere, inntil jeg kjøper meg ny cpu og nyere/raskere minne?

Du må ha DDR-SDRAM på det kortet...

Lenke til kommentar

Akkurat ja, da får en vel bare bestille hele skiten med det samme da:) Likegreit å kjøpe en Boxed versjon, så slipper jeg å styre med pasta og slikt selv? tryggest det...

Klør i fingra etter å bestille nå, men har egentlig ikke penger til det akkruat for øyeblikket..

Er dere alle enige i den minnebrikken som er anbefalt?

Ser ut til at det blir følgende:

EPoX EP-8RDA3G hovedkort Socket A, LAN nForce2 Ultra400/MCP, ATA133 ,Firewire

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, BOXED

Totalt 1674kr. Noe som jeg synes er en bra pris for en grei oppgradering.

Holder vel dette, ikke noe jeg glemmer av? Flate IDE kabler er vel å anbefales:)

Endret av and_mit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...