Xantix Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Lurer på om andre har hatt lignende problem og evt hvordan de løste problemet. Kjøpte nye deler for å bygge en ny maskin for en ca. 5 mnd siden. Siste tiden har jeg opplevd at når jeg slår av maskinen eller gjør en re-start så starter den opp men skjermen er helt svart. Dersom jeg venter ca 4 min. eller mer så får jeg bildet. Har prøvd ulike skjermer, to ulike skjermkort og fjernet alle komponenter som ikke trengs får å maskinen så "ren" som mulig for å sjekke konflikt. Det har ikke hjulpet. Håper noen kan hjelpe meg da det er plagsomt å måtte vente i flere minutter for å få den i gang igjen. Har også kjørt default bios oppsett uten at det hjalp noe mer. X. Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det hørtes mistenkelig mye ut som om den er varm i grunn, har du sett etter hvor mye tempen ligger på før du skrur av, og om vifta starter med en gang du starter maskina på nytt eller om den kanskje stopper litt. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Vel, temperaturen ligger på ca 48 grader cpu og 31 grader for systemet. Uansett selv om maskinen har vært slått av i mange timer og jeg slår den på i 30 sek. og slår den av så får jeg ikke bilde uten at jeg venter et pr minutter først. Så den rekker jo ikke å bli overvarm i løpet av de korte 30 sek, så virker rart dersom det skulle være det. Får også opp : "cmos checksum error - defaults loaded" noen ganger men ikke på langt nær hver gang jeg slår den på. X. Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Problemet løst! Dersom noen har det samme problemet så kan de prøve det jeg gjorde. En liten "cmos clear data" fikset problemet for denne gang. X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå