-Mav- Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Jeg har et problem med at enkelte DVDer bare spiller ordentlig på standalone dvdspillere (til tv) men ikke til dvdspillere på pc. På pcen så har jeg brukt windvd 5, windvd 6 og powerdvd men til ingen nytte. Lyden spilles, men bildet er som oftest bakgrunnen på pcen min. Ingenting skjer om jeg prøver å hoppe til rotmenyen. Om jeg deretter slår av dvdvinduet så ser jeg bildet (selvsagt av menyen på filmen) rett før programmet lukkes. Erfarte først dette problemet med Fight Club ( http://www.play.com/play247.asp?page=title...87&p=57&c=&g=72 ) som ikke virket på dvdspilleren min på pc og en venns dvdspiller på pc. Den virket derimot helt perfekt på dvdspilleren hans til tven. Jeg kontaktet play.com og forklarte dem problemet, og de ba meg sende inn dvden til dem. Det gjorde jeg for et par dager siden så har ikke fått noe svar fra dem enda. Jeg lånte nå the GodFather trilogien fra en venn, og det samme skjedde på alle dvdene. Dvdene virker helt utmerket hos hans standalone dvdspiller. Om noen lurer så er dette sone 2 filmer, dvdspilleren min er sone 2 og av type: Pioneer dvd-rom dvd-117 Ps. Er det ulovlig å gjøre dvdspilleren min sonefri? Hvis det er lov å si hvordan man gjør det, noen som kan hjelpe? Har aldri hatt behov for det, men hvorfor ikke liksom. Slipper i hvertfall å stresse med det den dagen jeg plutselig har en dvd fra en annen sone enn 2. På forhånd takk Endret 16. juni 2004 av -Mav- Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Har også trøbbel å få DVDer til å spille skikkelig på min PC. Det er ofte et problem med menyene, også på de DVDene jeg lager selv. Har prøvd PowerDVD og Nero Showtime med forskjellig resultat. Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Må forøvrig legge til at Godfather trilogien ( en boks) og figth club er det eneste filmene jeg har hatt dette problemet med. Alle andre dvdfilmer funker fint. Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Ingen som vet hvordan jeg kan fikse dette problemet? Sitter dønn fast.. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Det er muligens kopibeskyttelse på DVDene. Har hørt at filmselskapene har begynt å produsere mange nye DVDer med kopibeskyttelse, slik at det ikke går an å se dem på PCer. Har selv hatt erfaringer med dette med Pirates of the Caribbean og Master and Commander. Jeg vet også at det finnes enkelte programmer (et som heter AnyDVD e.l.) som kan låse opp DVDene, men disse koster penger (mulig de finnes i 30 dagers try-out versjoner) fant en artikkel om emnet fra Dinside.no Endret 16. juni 2004 av gravypressure Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Tusen takk! Det virker som bare det med anydvd! Dette var fantastisk:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå