Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dessverre ikke så mye om stillegående PC-er, men jeg vet at framfor å kjøpe fra Elkjøp, Lefdal e.l., er dell vanligvis bedre. Allikevel er det aller best å sette sammen PC selv ved hjelp av de rådene som står i nevnte tråd.

Lykke til uansett hva det blir til..

Lenke til kommentar

Du har jo PCbyggerene som finnes på diverse web butikker. Ditt krav til stille maskin gjør jo at du ideelt sett burde blande inn deler fra microplex o.l. som spesialiserer seg på slikt ekstrautstyr.

Stille koster mer penger.

Om du har noen kjente som bygger PCer, så bør du kanskje vurdere å la de sette sammen til deg? De fleste steder i Norge finnes det små selskaper som bygger til deg, men det koster nok noe ekstra?

Dell er ikke dumme heller - de gir deg muligheten til å sette sammen de delene du ønsker - men det er relativt dyrt da det ser ut som om de tar ut mesteparten av fortjenesten på "ekstrautstyret". Vi har noen dell PCer på jobb. Disse er relativt stille, men det er jo alltid endel støy i et arbeidslokale, så de kan bråke som bare pokker i et lydstudio. (Relativt sett)

Endret av m-kane
Lenke til kommentar

Min erfaring er at Dell produserer PC'r med generelt sett lav kvalitet. Jeg vet ikke hvordan det er med Dell PC'r av nyere dato, men jeg har en fra 2001. Absolutt alt er laget av dårlig plastikk, noe som gjør at kvalitetsinntrykket blir svekket kraftig (kabinettet f.eks. henger så vidt sammen etter å ha vært åpnet et par ganger). Hardwaren er generelt sett bra, men CRT skjermen smeller kraftig når man slår den på, og strømforsyningen lager en høyfrekvent lyd som skifter lydnivå hele tiden. Det eneste positive jeg kan si om Dell er at de bygger PC'ene etter kundenes behov. Jeg anbefaler deg å styre unna Dell og kjøpe en IBM eller bygge selv.

Lenke til kommentar
Min erfaring er at Dell produserer PC'r med generelt sett lav kvalitet. Jeg vet ikke hvordan det er med Dell PC'r av nyere dato, men jeg har en fra 2001. Absolutt alt er laget av dårlig plastikk, noe som gjør at kvalitetsinntrykket blir svekket kraftig (kabinettet f.eks. henger så vidt sammen etter å ha vært åpnet et par ganger). Hardwaren er generelt sett bra, men CRT skjermen smeller kraftig når man slår den på, og strømforsyningen lager en høyfrekvent lyd som skifter lydnivå hele tiden. Det eneste positive jeg kan si om Dell er at de bygger PC'ene etter kundenes behov. Jeg anbefaler deg å styre unna Dell og kjøpe en IBM eller bygge selv.

Vel IBM pleier å ha workstasjons, og de koster MYE. Ville anbefalle deg å

1) Spørren en kompis som har peiling å gjøre det, for en flaske vin, eller noe sånt. 2) Få en Webshop til å gjøre det for deg.

3) Hvis du abselutt skal kjøpe fra Dell så er det flere jeg kjenner som har lykkes med å prute en god del.

Lenke til kommentar
Vel IBM pleier å ha workstasjons, og de koster MYE.

Arbeidsstasjonene er ikke billige nei, men man får det man betaler for. Nå trenger man vel ikke en arbeidsstasjon for å drive med musikkproduksjon? Jeg tror ikke skrivebordsmaskinene er så dyre.

Lenke til kommentar

Vel, kjenner flere som driver med data, tror jeg skulle klart å sette sammen en pc selv og for den del(l). Var det jeg hadde utgangspunkt i, men fikk råd fra flere som jeg vet har innsikt i området om dell. Bl.a. fordi de er såpass stille (kun en stor vifte. Stor vifte flytter mye luft, og trenger derfor ikke gå fort rundt. Har vært litt borti dell selv, og det virker helt greit etter førsteintrykket ihvertfall. Men skal tenke over det noen ganger til før jeg bestemmer meg for noe (heh, som om jeg har råd til å kjøpe pc med det aller første uansett..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...