Elwiz Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei alle sammen:) Har ett (Dumt?) Spørsmål. Jeg kjører MBM5 for å overvåke temperaturene på maskinen. Det jeg lurer på er følgende: I MBM står det : Case 28c, CPU diode 46c, CPU socket 37c, alle temperaturer avlest på Idle Men hvilken av disse er det som leser tempen på cpu? er det cpu diode, eller cpu socket? I bios stemmer tempen overens med cpu socket, men vil høre her for sikkerhetskyld Noen som kan gi meg en forklaring på dette? Takker for all hjelp folkens Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Cpu diode er tempen på cpu'n.. case er jo inne i kabinettet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 CPU diode er kjernen, og CPU socket er nede i socketen.. dioden er det du skal se på Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Takk for hjelpen folkens, men hvorfor leser Bios av temperaturen som står på cpu socket da? Er det ikke Bios jeg skal stole på? Har nyeste Biosen da Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 bios leser jo av temp uten noe som helst load da... blir ofte litt lavere temp da.. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 I BIOS så leser den av socket temperaturen fordi ikke alle CPU`er har innebygget temp-måler, derfor får den alltid "samme" temperatur på alle CPU`ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå