Flyveren Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Jeg skal ha et 6 mpix lite kamera. Jeg vet det er mange fine litt store kameraer, men min bruk gjør at jeg MÅ gjøre et kompromiss med størrelse. Har 2 kameraer som jeg har virkelig studert - og det er Olympus Camedia 60 og Casio Exilim P600. Har ikke funnet andre som er i rett størrelse eller som har de ting jeg er ute etter. Har tidligere brukt et Olympus C50 som jeg var delvis fornøyd med. Negative ting ved det som C60 kan ha arvet??? : Mye uskarpe bilder - problemer med autofocus Treg oppstart - og litt mye utløserforsinkelse "Skuffen" foran linsa er lett å komme bort i, og da trekkes linse inn igjen og ved treg oppstart er det lenge til kamera er klart igjen. Skuffen glir på en plastskinne som gikk UTROLIG fort i stykker. Billednummereringen er helt stupido. Ved tømming av liten minnebrikke begynner kameraet på bilde 1 igjen med samme dato. Masse jobb med å gi nye filnavn. Exilim kjenner jeg dårlig, men liker det meste jeg leser om den. Samt at den har 4x optisk zoom. Skulle mer enn gjerne ha kjøpt et IXUS kamera men har bestemt meg for 6 mpix. Dessuten er Ixus'n litt teit ved ikke å ha trinnløs zoom. Noen som kjenner Olympus'n og Casioen?? Endret 15. juni 2004 av Flyveren Lenke til kommentar
Flyveren Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Hmmmm... Finner det merkelig at ingen kjenner til disse 2 kameraene - eller andre 6 mpix kompakt-kameraer... Så derfor "fresher" jeg denne saken. Runar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå