Gå til innhold

Studentpc-tilbud på NTNU til høsten har kommet

Anbefalte innlegg

De er ikke klare med pris enda, men tror rundt 13 000.

http://www.orakel.ntnu.no/studentpc/

HVa tror dere om den pcn?Noen som har sett tester? Erfaringer med Toshiba?

Kom med alt dere har! Blir kjempeglad for all hjelp...

Ser det er internt grafikkort, får man spillt noe i det hele tatt da? Jeg tenker at kanskje jeg skal drite i om jeg ikke får spillt det råeste på den bærbare, og så heller kjøpe meg en xbox til spilling..

Det jeg lurer på er om jeg skal vente til høsten og så kjøpe den når jeg kommer til Trondheim, eller om jeg skal kjøpe en annen nå snart (og da tenker jeg på ECS G556 f.eks... (annerledes pc siden den har ordentlig grafikkort..)

Håper på noen tanker/tips/erfaringer/ideer rundt dette :)

:)

Jeg går på arkitekt på NTNU, og vil ha en maskin som takler en del tyngre 3d-design og bildebehandling. (Skjønt bildebehandling er vel ikke noe problem for Toshibaen)

Vil det mindre gode grafikkortet på Toshibaen gjøre den uegnet for CAD og lignende?

Har vurdert f.eks. Netshop 1557 som alternativ, den har RadeOn 9700, samme prosessor, 512mb RAM og ser generelt ganske bra ut. Litt dyrere, men ikke all verden. Hva er for/motpunktene for å velge 1557 kontra Toshiba?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du skal bare bruke den til "skole-ting" alt annet en spilling, så anbefaler jeg ikke at du bruker 13000 på en bærbar pc.

Jeg ville heller ha sett på Siemens Fujitsu A7600 til en nette sum av ca 9000

og hvis du vil oppgradere ram til 512 og tråløs så koster det ikke all verden.

Jeg er selv student og kjøpte meg en knallpc Siemens Fujistu Amilio 7600 for et år siden, til kun kr 8500,- og den DUGER den dag idag. Resten av pengene gikk til piker, øl og mobil... :thumbup:

Det er bare et tips....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...