ImmerFx Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 De er ikke klare med pris enda, men tror rundt 13 000. http://www.orakel.ntnu.no/studentpc/ HVa tror dere om den pcn?Noen som har sett tester? Erfaringer med Toshiba? Kom med alt dere har! Blir kjempeglad for all hjelp... Ser det er internt grafikkort, får man spillt noe i det hele tatt da? Jeg tenker at kanskje jeg skal drite i om jeg ikke får spillt det råeste på den bærbare, og så heller kjøpe meg en xbox til spilling.. Det jeg lurer på er om jeg skal vente til høsten og så kjøpe den når jeg kommer til Trondheim, eller om jeg skal kjøpe en annen nå snart (og da tenker jeg på ECS G556 f.eks... (annerledes pc siden den har ordentlig grafikkort..) Håper på noen tanker/tips/erfaringer/ideer rundt dette Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Den maskinen duger til absolutt alt unntatt spilling, er en meget flott maskin og hvis du nå får den for rundt 13000 så har ikke jeg nølt med å slå til. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Det kommer ant på hva du har behov for, hvsi du vil spille så må du nok se deg om etter en annen PC. Du kan jo uansett ta en titt på whitebox.no er vel stort sett samme pc som tundraene til psdata, men mener at de er litt billigere. Legge til at det er et fint tilbud lisenser koster, men har du bruk for det? Endret 15. juni 2004 av ^fmj Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 lisenser har jeg egentlig ikek bruk for nei Men får jo med ting som 3 års verdensomspennende garanti, mus og ryggsekk. Noen som vet fullpris på denne maskinen? Den har vel ikek kommet enda.. Kom med mer hjelp Lenke til kommentar
talisar Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hmm.. sammenlikne kvaliteten på Tundraene og Whiteboxene? jaja. Merk at den har 3 års verdensomspennende garanti og kommer med ryggsekk. Får du fiksa tundra'en din om den bryter sammen uti gokk? tviler. Min erfaring er at om man dropper 3 års tingen så kuttes prisen med 2-3000, pleier være det hos Dell f.eks. Denne var rett og slett nydelig til 13k Og om du ikke skal spille så er den jo perfekt. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Ser for meg ut som en 1557, slik som WB, psdata, netshop og andre leverer, men med Toshiba sitt navn, og med god support. Et greit kjøp skulle jeg tro. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Dette ser da absolutt ut som en bra pc. Har ikke lest stort om "dothan" prossesorene, men jeg tror egentlig bare er en oppgradering av den "gamle" pentium-m. Kanskje litt over-kill prossesor når grafikkortet er så dårlig. Da får du vel ikke utnyttet cpu kraften skikkelig. Men for all del, til 13 000 så gjør du nok ikke et bomkjøp her. Men som andre også har nevnt, du kan bare droppe spillinga. Kjøp en xbox . Det er mye morsommere . Bruker min egen mye mer enn PCen til spilling. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det virka jo knall da.. med Win XP og Office... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 litt rart at den leveres med så dårlig skjermkort, en jeg kjenner kjøpte studenttilbudet for to år siden og den hadde ati r7500 64 mb som er nesten like kjapt som r9000 mobility... de av studentene som bruker program med 3d-funksjoner som autocad, 3dstudio max etc vil nok savne en noe kraftigere grafikk-brikke... Lenke til kommentar
brainware Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Den ser veldig bra ut, og da tenker jeg ikke kun på utseendet. 855GME er Centrino brikkesett med innebygget grafikk-kort for 3D, og det er dette kortet de nye "Dothan" her: Intel Pentium Mobile 735 prosessorene (for innebygget grafikk) bruker. Det er forbedret fra 855GM på bl.a 3D, men definitivt ikke løsningen for en som skal jobbe seriøst med video/3D/cad eller musikk. Dothan er også mer optimalisert og sterkere enn P-M 1.7Ghz slik at den kan jobbe mer med grafikken enn før. Et eksternt grafikk-kort avlaster jo prosessoren fra disse oppgavene, slik at en bedre prosessor automatisk vil forbedre grafikkoppdateringen bl.a. når dette er innebygget. Dette er en helt ny prosessor og nokså nytt chipsett så det er umulig å si noe mer enda. Jeg ville nok kunne gå inn for dette selv, da min spilletrang begrenser seg til det mulige, men personlig ville jeg foretrukket en enda mindre PC til studentbruk som IBM X40 eller Apple I-Book. Disse er veldig driftsikre og har bare 12" XGA skjerm. IBM X40 veier 1.2 - 1.4 kg og fåes bl.a. fra www.kk88.no til studentrabatt. Apple I-Book brukes mye, den er ca 1 kg tyngre og er selvfølgelig Mac www.apple.no . Bruk ikke studietida til spill allikevel er vel også et brukbart råd ! Definitivt et skritt fram for Toshiba designmessig, de har vært temmelig på sidelinja en stund. Pris og totalpakke er jo for studenter, for oss andre er det ihvertfall en superpakke! Ikke noe dårlig valg ihvertfall. Endret 15. juni 2004 av brainware Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Som flere andre har sagt: Dette er en helt topp maskin for en som ikke skal spille. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 For vanlig bruk så vil nok denne duge i massevis ja, synd at den ikke har skikkelig skjermkort, men man kan vel ikke få i pose og sekk for den prisen nei... Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 egentllig liker jeg jo og spille litt, så tenkte først å kjøpe meg en G556 eller noe slikt.. Men i grunn er det vel like greit å droppe å spille på pcn, bedre å bruke tida til studier.. Og vil jeg spille så kan jeg jo heller kjøpe meg en Xbox- det er vel egentlig mer moro, og mer sosialt. Så da må jo den pcn der være ideel.. Men håper det komemr noe tester eller no slikt.. Har ikke funnet noen detaljerte specs på den heller.. Noen som har det? Den duger vel til å spille spill som Warcraft 3 og Cs?? (skjønner at far cry og slikt ikke er noe å tenke på engang..) Men uansett bør jeg vel klare meg uten å spilel.., og i så fall så er nok xbox fint til å dekek det behovet, el. hva tror dere? takk for alle innspill, kom gjerne med mer! Lenke til kommentar
akilles Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Det ser ut til at modellen er helt ny, men hvis du søker på "Tecra A2" i google, får du treff blant annet fra Toshiba UK. Her står det litt mer om størrelse, vekt osv. På en italiensk side stod det dessuten at den hadde IR-port og 2xUSB2.0. Det ser ut til at det er ganske kraftige spesifikasjoner på modellen NTNU vil tilby. Tror du får mye maskin for pengene, hvis prisantakelsen på 13000 stemmer. Vet du når prisen blir bestemt? Endret 22. juni 2004 av akilles Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Nei, det jeg har fått beskjed om er at prisen er litt uklar fortsatt, emn den kommer til å ligge i samme prisområde som i fjor, rundt 13 000. Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Prisen er bestemt å være 13.090 kroner. Men er det noen som vet om det er en pc som vil støye en del? Med tanke på at den gjerne skal brukes på lesesal er det viktig at den er stille... Siden det ikke er noen spillepc ville det vært like lurt å gå for en pc i 10.000 kroners klassen, er det eventuelt noen som har noen forslag? Kravene jeg selv har er: 512MB Tråd og tråløs netterverkstilkobling ca 15'' skjerm tv utgang Lenke til kommentar
Equinox Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Spesifikasjonene på maskinen er fine, holder i massevis til alt annet enn spill - men dette er jo blitt påpekt av flere. Problemet er at det er en Toshiba. Og da tenker jeg ikke på kvalitet, holdbarhet eller lignende kriterier - men TASTATUROPPSETTET. Toshiba har, hinsides enhver tvil, det dummeste tastaturoppsettet som er å oppdrive. De har fått det for seg at enter-tasten skal være kjempeliten, og at det skal være en rad med taster til HØYRE for entertasten. Finn ETT annet keyboard med en sånn løsning. Jeg bruker av og til dama's Toshiba laptop når jeg ikke gidder å hente min egen, men jeg får like fnatt av tastaturet hver gang. Hun påstår det er en vanesak men jeg vil hardnakket hevde at alle som kommer fra et normalt oppsett vil SLITE en god stund før de er komfortable med elendigheten Toshiba har laget. Lykke til med kjøpet Mvh, Kim PS: Skal du ha bra keyboard med stoooor enter-tast: IBM T4x. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Men er det noen som vet om det er en pc som vil støye en del? Med tanke på at den gjerne skal brukes på lesesal er det viktig at den er stille... Hvis Toshiba har laget en støyende kjøleløsning på denne tar jeg tilbake tidligere godord om designen ! Lenke til kommentar
ImmerFx Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) jepp, ser prisen er bestemt nå ja.. Da kan dere si mer om hva dere synes når dere vet prisen?` (kr. 13 090,-) Håper på noen tester eller noe snart.. Noen som vet når pcn kommer til salgs? Endret 18. juni 2004 av ImmerFx Lenke til kommentar
akilles Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Noen som vet når pcn kommer til salgs? Jeg snakket med Orakeltjenesten i dag. De sa at det gjenstår noen småting knyttet til den praktiske gjennomføringen av salget, men at det antakelig vil bli mulig å bestille (på web) fra begynnelsen av august. De anbefalte å følge med på informasjonssiden utover sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå