inaktiv000 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Vet noen noe om når Gmail lanseres? Og er det noen som har fått prøve det? Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Gmail er bare tilgjengelig i en beta-versjon. Det er fire måter å få tak i en Gmail konto nå: 1. Du kjenner noen i Google eller er venn med noen som kjenner noen. Kanskje ikke så aktuellt. 2. Du var ûber tidlig ute å registrerte deg for å få delta i trial. Noe du sikkert ikke var. 3. Du kan bli invitert av noen som allerede har en Gmail konto (invite). 4. Du kan kjøpe en Gmail konto på ebay eller tilsvarende. De du kjøper av har fått kontoen ved hjelp av 1 eller 2 (i senere tid også ved hjelp av 3). Google lanserte alternativ 3 fordi de ikke likte denne auksjonsvirksomheten. Det er ingen som vet når Gmail går fra beta til non-beta/åpen for alle. Eller kanskje Gmail fortsetter å eksistere som beta selv om det blir åpnet for alle. Men spam-filtreringen fungerer ikke så veldig bra enda så det kan nok ta noen måneder. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Og hva er så jævlig spennende med Gmail? Joho, vi har 100mb lagringsplass ? Som jeg noensinne har eller kommer til å få bruk for det ? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Var det ikke en gigabyte da? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det er Yahoo-mail som har 100 mb. Gmail har 1 GB. Lenke til kommentar
sim Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Poenget er vel at du skal slippe å sortere mailene dine. De går ut fra at du ikke sletter mailene dine (noe du heller ikke trenger når du har 1GB lagringskapasitet), men bruker søkemotor for å finne frem i dem. Dessuten kan tjenesten nåes fra hele verden. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Sutre sutre Hvorfor komme og klage når du ikke engang vet noe om konseptet? Ideen om å aldri slette mail liker jeg. Jeg har 20 (eller 10?) MB på online.no adressen min, og fyller den stadig. På jobbmailen liker jeg å være i stand til å hente gamle mailer av forskjellige grunner (hadde for eksempel behov for det for å bevise en feil Telenor hadde gjort som kunne kostet oss litt penger og slit). I tillegg har GMail noe som virker som en interessant funksjon for å søke frem gamle mailer. Edit: Jattajatta, takk for et bra svar Endret 15. juni 2004 av cecolon Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Hvorfor komme og klage når du ikke engang vet noe om konseptet? Vet jeg ikke noe om konseptet ? Bare fordi jeg tok feil av størrelsen på accounten? Plz.. Dessuten leste jeg her på hw.no at det skulle reduseres til 100mb i stedet for 1gig, men var sikkert bare rykter. Dessuten, klarer du deg ikke med 10-20meg mail har du enten massivt spam attack eller får mails med store vedlegg hver dag.. Endret 15. juni 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det er Yahoo-mail som har 100 mb. Gmail har 1 GB. Har Yahoo 100MB nå? Trodde det var på rundt 6MB. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Og hva er så jævlig spennende med Gmail? Dette viser at du vet lite om konseptet - du snakker nedsettende om det og uttrykker deg som om den eneste fordelen er 1 GB mail. Jeg får ikke store vedlegg hver dag, men tar vare på de fleste mailene som ikke er spam/virus. Dette blir 10-20 MB etter noen måneder. Plz selv du. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Altså en helt vanlig mail account bare med større lagringsplass. Nothing BIG Uansett: Vurdert å bare bruke en hvilken som helst mail og gå for Outlook (Express) ? Vet ikke om noe som er mer slitsomt enn å måtte gå inn på f.eks yahoo hver gang man sjekker mailen. Endret 15. juni 2004 av Dr.X Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Altså en helt vanlig mail account bare med større lagringsplass. Nothing BIG Nei. Selv om det er plassen som har fått størst oppmerksomhet så er det faktisk søkefunksjonene som er den største fordelen med Gmail. Har testet de litt og ting og tang fungerer veldig bra. No har eg veldig få mails på min konto og begrenset å søke på så det blir litt vanskelig og sammenligne med vanlig ordinære Google-søk men likevel merker eg at kvaliteten er det samme. Som alle vet er de flinke med søk hos Google. Så dersom man har så stor plass at man aldri trenger å slette mail og har den samme adressen i årevis er det sikkert *veldig kjekt* å kunne søke igjennom alt sammen for å finne en spesiell mail. Men kommer personlig likevel ikkje til å gå vekk fra min ordinære mail ettersom eg ikkje ønsker at Google skal søke igjennom mailen min for å sette inn reklame. (Det er også fryktelig mye kav og bytte mail-addrese.) Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Finnes det ingen dato for når det blir public?? Rart, kommer nok til å gå vek fra min hotmail konto, grunnet at det ikke er M$ sin konto, og jeg ikke trenger å slette mail. Når du sender bilder over mail så blir det fort noen 100MB. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hvorfor komme og klage når du ikke engang vet noe om konseptet? Vet jeg ikke noe om konseptet ? Bare fordi jeg tok feil av størrelsen på accounten? Plz.. Dessuten leste jeg her på hw.no at det skulle reduseres til 100mb i stedet for 1gig, men var sikkert bare rykter. Dessuten, klarer du deg ikke med 10-20meg mail har du enten massivt spam attack eller får mails med store vedlegg hver dag.. Jeg har ihvertfall et par hundre megabyte samlet opp, få ca 5000 mail i året bare i forbindelse med jobben, greit nok det kan sikkert komprimeres endel, iogmed at det meste er tekst, men det baller på seg allikevel. AtW Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Har Yahoo 100MB nå? Trodde det var på rundt 6MB. De skal visstnok øke til 100 MB når GMail lanseres. Betalende kunder får 2 GB. Kilde: http://www.itavisen.no/art/1303744.html?PH...97cad55919d963c Endret 15. juni 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Anbefaler skeptikerne til å finne ut litt mer. Som dere sikkert vet, er søking noe Google kan. De introduserer en ny måte å systimatisere mail på, som virker spennende. I tillegg vises mail med replies på en tilsvarende måte som dette forumet, noe som også virker veldig spennende. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hadde virkelig vært stilig dersom den ble på 1GB! Mailenboksen min på jobb er ca 470MB, og det hadde vært veldig fint å kunne oppdatert den på nettet når jeg er ute på firmareiser "Et øyeblikk leverandør så skal jeg vise deg hva vi ble enige om!" Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Systematiseringen av e-post har de fått fra Operas M2-mailklient Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Humm... håper virkelig man kan bruke mailen med en POP3-klient. Men vurderer å gå over til GMail hvis det er bra uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå