Gå til innhold

Kjøp av nytt Hk og cpu (intelamd??)


Frutos

Anbefalte innlegg

Det er utrolig å se hvor lite objektive personer kan være. Et lite tips kan være å prøve begge deler før dere uttalere dere så brennsikkert. De aller fleste som har testet flere brikkesett, kommer frem til samme konklusjon:

 

SIS645 er bedre enn Intel i845d

 

Toms hardware:

SiS 645DX with DDR333 Beats Intel 850 with PC800:

In this comparison of various P4 platforms, the results are surprising: in 10 out of 16 benchmark disciplines, the SiS 645DX outperforms the Intel 850..

 

VR-Zone on SiS645DX

SiS645DX is an impressive showcase of performance by SiS where SiS645DX is not merely just the replication of SiS645 with P4 533Mhz support...I would rate SiS645DX as best value for performance.

 

T-Break on SiS645DX

If you're in the market for Pentium 4, then we would highly recommend getting a 100MHz FSB based Northwood CPU- preferably the 1.60A or 1.80A as those overclock higher than the 2A or 2.2A for obvious reasons. And pair that Northwood with a 645DX board for some awesome performance and nice overclocking.

 

Forskjellen mellom SIS645 og SIS645DX er i hovedsak at sistnevnte har offisiell støtte for 533FSB, selv om 645 brikkesettet har full støtte for dette i bios. Er dere forresten klar over at kjøleribben på brikkesettet bare er pynt :smile: Kortene fungerer fint uten kjøleribben. Produsentene av de kortene jeg har testet, har ikke giddet å legge goop mellom kjøleribben og chippen. (Asus, Abit og Soyo)

 

Poenget er uansett at disse kortene er absolutt å regne med! Nå er til og med DDR400 minne tilgjengelig for en rimelig penge. Dette støtter også SIS645DX kortene! Dette er den raskeste løsningen for P4 prosessorer. Det kommer ikke til å finnes konkurranse før Intel lanserer et RDram med PC1066 minnet. Selv da vil det være problemer å overgå SIS kombinasjonen. Prisen på sistnevnte kommer sikkert til å skremme vannet av de fleste.

 

Dersom noen lurer, så har jeg for øyeblikket ikke en P4 maskin stående (AMD maskinen er for god til å byttes, enda). Men det er ikke tvil om hva jeg velger med neste maskin som bygges.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

visst eg skal ha ddr så må eg ha corsair xms2400 med heatsink

 

det kan sikkert gi like bra ytelse siden det minnet er skal kunnes overklokkas til 150mhz på cas2 Ô_o

 

men 2 sånne 256brikker koster 2500kr....

 

trodde 256 ram var nok i winxp

 

har 512mb nå men det er jo sdram

Lenke til kommentar

Byggern:

 

Når SiS645DX ikke er det som bli anbefalt her og nå er det muligens fordi det ikke er tilgjengelig enda.

 

Ellers kan vi legge til (for ordens skyld) at SiS645DX revidert minne kontroller som er endel raskere enn den i "gamle" SiS645, som faktisk er treigere enn både VIA og Intel's DDR chipsetter (for P4), gitt at alle kjører samme minne.

 

Er det _noen_ som er objektive? De flestes ytringer er farget av eget syn - også dine.

Lenke til kommentar

I følge ein kar på forumet til anandtech virker biosen til Asus P4s533 (SIS 645DX) på Asus P4s333 (SIS 645)...

Skal sjå om eg ikkje klarar å finna ein link..

 

voila: her

Ved å gjera denne "modden" får ein tilgang itl å kjøra RAM'n på 400MHz (200MHz DDR), øka IDE til ultra-dma 6 ++ (samma det, les sjøl)

 

Eg trur at eg heller vil kjøpa meg ein Asus P4s533, men for dei som har P4s333 er det nok ein tanke å opgradera biosen..

 

 

_________________

logotop.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-04-19 18:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...