_mgr_ Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Vel, det er jo bare å montere ekstra AT-PSU!! Det er nesten garantert ei tante som har et gammelt AT-kabinett du kan få :razz: Lenke til kommentar
Socratex^ Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Det har jeg laget. Bruker den til en kjølebag. Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2001-11-03 16:58, heaika skrev:planen var som følger =)eJeg hadd lyst på et sigarett tenner uttak (koblet inn på psu,Hk eller ka fan man nu ska koble dn på =)denne skal kunne gjøre omtrent samme nytten som sigarett tenner uttaket i bil/båt osv.osv =)f.eksLitt KoZy å dra frem en helvettes svær Lykt å koble på uttaket på et LAN party for så å terrorrisere venner og uvenner :smile:eller lade mobilen min mens jeg spiller diabloII ;p på LAN party :smile:men hvordan skal dette kobles,og vil det påvirke pc'ens ytelse drastisk? :/ For å koble til sigarettenner, tar du bare å kobler + til sigarett tenneren på gul ledning fra psu (+12v), og den andre på svart (ground) Dette skulle nok funke Lenke til kommentar
steino Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Et innlegg på det med strøm og spenning... Jeg har ikke tenkt å koble til et sigarett- tenneruttak på min egen PC, men det høres interessant ut.. Tenkte derimot å hjelpe til litt med elektrisitetslære, for det ser ut som om det kan trengs. Et sigarett-tenner uttak trekker ikke noe strøm i seg selv. Strømstørrelsen avhenger av det du kobler til uttaket, som det er nevnt tidligere i forumet. Det er den totale elektriske resistansen i det du kobler til som bestemmer strømmen som går fra uttaket. Ohms lov er et bra triks her: Spenning(Volt) = Resistans(Ohm) x Strøm(Ampere) Siden strømmen er interessant: Strøm = Spenning / Resistans Det betyr: Et apparat med lav resistans vil gi større strøm enn et med høy resistans ved samme spenning, og motsatt. Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Jeg har hatt sigarett tenner i litt over 1 år på pc en min nå..... Det fungerer digg :smile: :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå