Gå til innhold

Overklokke Sapphire Radeon X800pro 256mb

Anbefalte innlegg

Tipper at det finnes masse poster angående akkurat det som topic beskriver, men søke funksjonen funka ikke nå, så jeg poster istedet... sorry.

Jeg får mitt Sapphire Radeon X800pro 256mb kort om et par uker, og ser på endel reviews etc. at det er mye å hente i overklokking.

Da lurer jeg på: hva slags software er best å bruke?

Takk takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Sjekk her

Har prøvd noen,.. og bruker nå RadClocker for mitt ATI-basert system.. og CoolBits for Nvidia-baserte.. Vel.. for sistnevnte bruker jeg også RivaTuner..Sistnevnte funker også greit for ATI-kort..

Dette må du nesten prøve ut litt. og finne ut hvilken av "tools" du liker best selv.

Edit:

Har prøvd AtiTool og den funksjonen som "finner" artifacts er høyst tvilsom..

Det er min erfaring..

De jeg foreslår... RadLinker og CoolBits integreres helt i "properties" for skjermkortet.. Noe som ihvertfall jeg synes er bedre enn ett eget program som må startes/kjøres separat..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Tipper at det finnes masse poster angående akkurat det som topic beskriver, men søke funksjonen funka ikke nå, så jeg poster istedet... sorry.

Jeg får mitt Sapphire Radeon X800pro 256mb kort om et par uker, og ser på endel reviews etc. at det er mye å hente i overklokking.

Da lurer jeg på: hva slags software er best å bruke?

Takk takk!

hvis du tar a sjekker serienummeret paa kjerna.. der det staar xxxxxxx.1.xxxxx

Hvis der jeg har satt et 1 tall, er et 1 tall paa din lar den seg hoyest sansyneligvis moddes til XT kort

Lenke til kommentar

Hvis der jeg har satt et 1 tall, er et 1 tall paa din lar den seg hoyest sansyneligvis moddes til XT kort

Siden han leter etter et program til og overklokke antar jeg at han ikke er så erfaren innenfor overklokking av skjermkort.

Da tviler jeg på om han har det som trengs til og hardmodde et grafikkort.

For og gjøre det må du ha en viss teknisk innsikt når det gjelder skjermkort osv.

Lenke til kommentar

Siden han leter etter et program til og overklokke antar jeg at han ikke er så erfaren innenfor overklokking av skjermkort.

For og gjøre det må du ha en viss teknisk innsikt når det gjelder skjermkort osv.

Du har helt rett. Jeg har ikke noen erfaring/kjenneskap til hardmodding. Jeg er bare på utkikk etter software som fikser dette greit for meg.

Så... takk for tips! Skal sjekke ut de forskjellige app'ene når jeg får kortet i posten (selvfølgelig ikke før jeg har satt det i burken min og boota opp da! :p )

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Jeg har ikke noen erfaring/kjenneskap til hardmodding. Jeg er bare på utkikk etter software som fikser dette greit for meg.

Så... takk for tips! Skal sjekke ut de forskjellige app'ene når jeg får kortet i posten (selvfølgelig ikke før jeg har satt det i burken min og boota opp da! :p )

å hardware modde dette kortet er slett ikke noe vanskelig, høres bare skummelt ut siden det er noe fysisk man gjør. er snakk om å legge på 1/2*1/2 cm med strømmledene lakk i et kvaderat.

http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id...&desc=asc&no=26

hvis det går til helsikke, vask det vekk send kortet tilbake til nettbutikken :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...